|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Palliasjonsnurse
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Nordmørsbunad - hvilken vest og hvilket forkle har du?Har ikke vært på ferie på Sunndalsøra på mange år - har familie (langt ute fra min mormor) på et sted som heter Nastad (eller gården het(er) vel det... det ligger antagelig i Tingvoll kommune tror jeg) - men har ikke kontakt med noe der.
![]() |
#2 |
Passiv
|
![]() Sv: Nordmørsbunad - hvilken vest og hvilket forkle har du?
WHAT?! De kjenner jeg jo!! Faren min og de var omgangsvenner. Verden er jammen ikke så stor. Vi har hus ei mil unna eller noe sånt. Nastad ligger vel på Aspøya? |
![]() |
![]() |
#3 |
Palliasjonsnurse
![]() Sv: Nordmørsbunad - hvilken vest og hvilket forkle har du?Ja, stemmer vel det. Det er altså min mormors familie - så tjukkeste slekta. Hehe, så pussig!
![]() |
#4 |
Passiv
|
![]() Sv: Nordmørsbunad - hvilken vest og hvilket forkle har du?
Nei, men jeg kunne nok hvis jeg ville |
![]() |
![]() |
#5 |
Palliasjonsnurse
![]() Sv: Nordmørsbunad - hvilken vest og hvilket forkle har du?Oki. Jeg snakket dialekt til jeg var rundt 8 år og har bodd her nede siden - så det er jo dette som er mitt hjemsted også.
![]() |
|
|