|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#2 |
|
Tre små T
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan feirer dere 17. mai?Først er vi ved en bauta for å minnes de som har falt under krigen.Så er det barnetog klokka 12. I mange år har vi sitti ved en restaurant og sett barnetoget,men i år skal vi endelig være med selv. I år blir det barnehagen etterpå,også for første gang. Så samles vi her hos mine foreldre med min bror og hans barn. Grilling og kaker.
|
|
|
#3 |
|
Flink jente
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan feirer dere 17. mai?Før samlet vi oss hos min mormor og morfar med familie og noen vennepar av dem til koldtbord og kaker. Nå har vi vært mest hos oss, sammen med min familie. Min mor går i barnetoget (lærer) så vi står alltid å ser på det, før vi går tilbake til skolegården for å delta på leker mm. Etter at det er ferdig så skal vi til mine foreldre å spise smørbrød og kaker, før vi evt skal se folketoget (væravhengig for våres del). I år ser det ut for at det skal være fint vær, så vi skal nok alle gå å se på tog, før vi går hjem for å slappe av og fordøye dagen. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Hvordan feirer dere 17. mai?Nå: barnetoget går klokka 12. Vi går i det selv - så står vi i kø for å kjøpe overpriset gassballong før vi drar til min bror med familien og spiser god mat og drikker god drikke.
|
|
|
#5 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan feirer dere 17. mai?
Heldige dere! Her går toget klokken 09:00, med oppmøte 08:45. Det er for tidlig!
|
|
|
#6 |
|
I mål
|
Sv: Hvordan feirer dere 17. mai?Følger Bauches oppsett: |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Ferdig!
Hvor: Telemark
Sv: Hvordan feirer dere 17. mai?Barnetog kl 12. Leker på skoleplassen etterpå. I år må mannen stå og selge pølser i 2 ! timer så han går glipp av all lekingen (kjipt) Når dette er ferdig skal vi hjem og grille middag og spise fondanter til dessert. Slappe av resten av kvelden.
|
|
|
#9 |
|
MORMOR
Medlem siden: Sep 2008
Sv: Hvordan feirer dere 17. mai?Tja. Vi står opp grytidlig, koser oss med god frokost og får ut flaggene.
|
|
|
|
#10 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Hvordan feirer dere 17. mai?Da jeg var barn var det oppmøte på skolen, barnetog, lunsj/middag hos mormor og morfar og aktiviteter på skolen på ettermiddagen.
|
|
|
#11 |
|
Gjør så godt som jeg kan.
Sv: Hvordan feirer dere 17. mai?Da jeg var barn: barnetog og borgertog. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Står på egne ben
Sv: Hvordan feirer dere 17. mai?Både når jeg var liten og nå så er det barnetoget i byen kl. 10. Så er det hjemom (gjerne med en gjeng familie på besøk) og spise noen pølser og deilig dessert før vi skal gå i neste barnetog her vi bor. Så er det leker og samling på den lokale skolen vår etterpå. Etter det hender det vi drar inn og ser på russetoget, og så er det beina høyt i sofaen resten av kvelden og koser oss hjemme. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
Sv: Hvordan feirer dere 17. mai?Vi spiser oss gjennom dagen.
|
|
|
#14 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Jeg noterer at jeg kan signere apans 17.maifeiringer fra A-Å. Bare bytte ut Moholt og Samfundet med et annet studiested. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Tankefull
|
Sv: Hvordan feirer dere 17. mai?Da jeg var barn: ikke så mye, kanskje tog, også en tur på skolen. Resten av dagen hjemme med mor og evnt besøk til besteforeldre. Mor syk, så lite opplegg. Savnet det egentlig ikke, men det har ført til at 17. mai ikke er den store festdagen for meg.
Mor til: Sjarmtrollet 04 og Minitrollet 08. Sist redigert av Blåbær : 16-05-10 kl 23:13. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: Hvordan feirer dere 17. mai?Mannen min og jeg har pleid å rømme landet, og i fjor satte vi vekk barnet hos svigerforeldrene mine.
|
|
|
#17 |
|
ctrl+z
|
Sv: Hvordan feirer dere 17. mai?Vi står opp tidlig, pynter gjerdet med flagg og prepper familiefrokost. Skolebarna skal møte opp klokka ni og når de er levert går mann, minste og jeg inn til byen for å se på barnetoget. Når vi i kaoset har funnet igjen barna våre, går vi så til skolen for arrangementet der. Vanligvis har vi også besteforeldrene på lapskaus og fruktsalat her hjemme, men i år er trinnet til storesøster ansvarlig for skolearrangementet så da må vi bruke tiden der. Halv fem er det oppmøte for folketoget. De to eldste skal igjen ut på trasketur og mannen (som er speiderleder) også. Minste og jeg ser på.
|
|
|
#18 |
|
bits and pieces
|
Sv: Hvordan feirer dere 17. mai?Her er det barnehagetog kl.10, deretter stiller vi oss opp for å se på skoletoget som går kl.11.
Sist redigert av star : 16-05-10 kl 23:26. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
blid
Jeg tror kanskje at vi tilhører samme skolekrets, så da er det muligheter for å gå i tog i nabolaget kl 16.30 også
|
|
|
#20 |
|
⭐️⭐️⭐️
|
Sv: Hvordan feirer dere 17. mai?Tidlig opp og dusje, spise kjapp frokost og så kle på seg finstasen.
|
![]() |
|
|