Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Går alt til helvete?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-05-10, 17:07   #29
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Går alt til helvete?

Opprinnelig lagt inn av Benmurphy, her.

Jeg er ikke tilhenger av «tarifflønn» for selvstendige næringsdrivende, og syns «staten» skal være forsiktig med å love noe om prisen til produsenter som lager ting det er internasjonal konkurranse på.

Og det Polyanna sa.

Generelt ser dette for meg ut som en usosial og feil måte å øke skatten for nordmenn flest på; hvis man vil subsidiere melkeproduksjon så får man subsidiere melkeproduksjon, og om nødvendig ta inn de ekstra pengene som trengs til det gjennom økning av alminnelige skatter og avgifter. Jeg syns i utgangspunktet ikke man skal subsidiere enkelte næringsdrivende gjennom å gjøre politiske vedtak om prisen på helt grunnleggende matvarer. Dette kan man sikkert legge en helt annen «spin» på, men det er slik det ser ut for meg. (Jeg sliter med å få dette relevant for tråden; mulig jeg kan hevde at tvilsom subsidiering skader økonomien og dermed bidrar til at ting går til helvete?)

Ben "damn, that was boring" Murphy

Må det være relevans i forhold til tråden?
Holder det ikke at det både er intressant og lærerikt?

Er ikke det å produsere mat i Norge av en statelig interesse?
Om du mener det er tull å ha matproduksjon att al i Norge så er jo det noe du må få lov å mene, men da må du skrive det og ikke at man ikke skal subsidiere eller tollbelegge. For det ene er umulig uten det andre, av mange grunner.

Er ikke landbruket i Norge viktig på akk så mange flere måter enn kun ved ren matproduksjon?
Som matprodusent i Norge er man dessuten veldig lite selvstendig næringsdrivende og veldig mye statlig ansatt. Det er bestemt at folk i Norge ikke skal betale det maten koster å produsere ( i allefall ikke over disken i matbutikken) og da må mellomlegget dekkes inn et sted.

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:08.