Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Spin off: hvilken vin kjøper du på treliter?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-05-10, 12:15   #21
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spin off: hvilken vin kjøper du på treliter?

Jeg er så veldig glad i rødvin, og har en greie for de Chilenske. Desverre er det få gode derfra som kommer på kartonger.

Jeg veksler veldig på det jeg kjøper, akkurat nå er det den Italienske Da Luca som står her.
En annen gjenganger er Sør-afrikanske Black Granite.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-10, 13:51   #22
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Kjøper svært sjelden treliter med vin, de gangene jeg gjør det ender jeg som regel opp med Lindemans.

Men er veldig glad i Masi og visste ikke at den var å få på kartong, mulig jeg kjøper og tester den neste gang jeg føler behov for pappvin.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-10, 14:48   #23
Snø
Lykkelig 3barnsmor:)

Snø sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Vestfold
Snø er populærSnø er populærSnø er populærSnø er populær
Standard

Hvit: Johann Bin og Black Tower.
Rød: husker ikke...i flaskeversjon har den skjev tut.. JP Chenet var det visst her også

It's not really my problem if they think I'm weird.
Sid Vicious

Sist redigert av Snø : 09-05-10 kl 00:04.
Snø er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-10, 14:53   #24
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

For tiden går det mest i Canaletto primitivo, mannen kjøper av og til Doppio Passo Salento Primitivo. Vi drikker bare rød pappvin - hvitvin kjøper vi bare på flaske.

Gammel 08-05-10, 15:35   #25
Ema
Bør lage seg en tittel selv

Ema sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Ema er populærEma er populærEma er populærEma er populærEma er populær
Standard

Hvor lenge holder vinen seg i en kartong?

Ema er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-10, 17:23   #26
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ema, her.

Hvor lenge holder vinen seg i en kartong?

Det er litt varierende, litt ut fra hvilken drue som er brukt og emballasjen, og tappemekanismen som er benyttet.
En generell regel er vel ca. 6 mnd i uåpnet tilstand og ca. 4 uker i åpnet tilstand.
Jeg synes det begynner å smake kjipt etter 2-3 uker på åpnet boks.

Gammel 08-05-10, 17:35   #27
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Rød: Marques de Chive eller Marques de Monistrol
Hvit: Viognier, Black Tower eller lignende lettvektere. Ellers mye Chablis, men da mest fra flaske.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-10, 21:16   #28
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

LItt forskjellig. Sist kjøpte jeg Cantina Rossa.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-10, 21:52   #29
Ema
Bør lage seg en tittel selv

Ema sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Ema er populærEma er populærEma er populærEma er populærEma er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Det er litt varierende, litt ut fra hvilken drue som er brukt og emballasjen, og tappemekanismen som er benyttet.
En generell regel er vel ca. 6 mnd i uåpnet tilstand og ca. 4 uker i åpnet tilstand.
Jeg synes det begynner å smake kjipt etter 2-3 uker på åpnet boks.

Hæ? Bare 6 mnd i uåpnet tilstand? Da håper jeg vinmonopolet har ett godt system som sikrer at kunden ikke kjøper "gammel" vin.

Ema er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-10, 13:56   #30
Halkatla
Fullverdig medlem

Halkatla sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: Rogaland
Halkatla har et hav av muligheter foran seg
Standard

Rødvin: Rosemount Shiraz Cabernet
Hvitvin: Moselland Riesling evt en annen riesling

Gammel 15-05-10, 14:13   #31
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Ema, her.

Hæ? Bare 6 mnd i uåpnet tilstand? Da håper jeg vinmonopolet har ett godt system som sikrer at kunden ikke kjøper "gammel" vin.

Såvidt jeg har registrert er vinkartongene datomerket nå

Gammel 15-05-10, 14:36   #32
Slettet bruker
Passiv

Standard

Den lilla med gullskriften på er ålreit. Den med hjorten på er veldig god. Det var en med elg på, men den har jeg ikke sett på evigheter. Også falt Veronalvinen i smak også.

Jeg er litt dårlig på navn, dessverre.

Det er en jeg kjøper på flaske som er knallgod - jeg så den er på dunk også nå. En italiener med svart-hvitt bilde av en gammel manns ansikt på.

Svar med sitat
Gammel 15-05-10, 19:40   #33
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den vinen med smurf på. Om du er i tvil, så er smurf alltid et bankers valg.

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-10, 23:14   #34
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Den lilla med gullskriften på er ålreit. Den med hjorten på er veldig god. Det var en med elg på, men den har jeg ikke sett på evigheter. Også falt Veronalvinen i smak også.

Jeg er litt dårlig på navn, dessverre.

Jeg også, så jeg anbefaler en med bilde av en geit. Den er ikke i standardsortimenetet, så ikke alle som har den. Den er fyldig med mye smak.

Gammel 16-05-10, 14:41   #35
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Den vinen med smurf på. Om du er i tvil, så er smurf alltid et bankers valg.

Da er det sikkert bilde av Jahn Teigen i bakgrunnen. Jeg hadde nylig den tvilsomme gleden å høre en Jahn-Teigen-medley. Og det er ikke tvil - han har smurfer i koret.

Svar med sitat
Gammel 16-05-10, 14:44   #36
Moonlight
prøver tilpasse seg livet

Moonlight sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Blogginnlegg: 95
Moonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Falling feathers NYYYYDELIG rødvin

Moonlight er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:54.