Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Vannbakkels

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-05-10, 23:29   #1
hildeje
Superaktiv

hildeje sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
hildeje er litt kulhildeje er litt kul
Standard

Vannbakkels

Kan man lage det dagen før det skal serveres?
oppbevaring?

hildeje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-10, 00:24   #2
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vannbakkels

Jeg har pleid å lage selve baksten en eller to dager før, og så fylle dem like før servering. Har bare pleid å ha dem i en kakeboks satt litt kjølig.
Hvis de blir stående ferdigfylt, så blir de så lett bløte, syns jeg.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-10, 00:25   #3
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og kryss i taket, forresten, jeg svarer i en kaketråd!
Vannbakkels er det eneste jeg kan bake.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-10, 00:48   #4
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Er det lett? Jeg vil også bake vannbakkels!

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-10, 07:32   #5
hildeje
Superaktiv

hildeje sin avatar

Standard

Har aldri laga det før men fikk så lyst på det
Da skal jeg prøve å oppbevare dem i en kakeboks, hvis jeg får dem til da

Gammel 15-05-10, 11:03   #6
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Jeg synes mine blir litt kladdete og seige om jeg lager dem dagen før, så for egen del bakes de samme dag som de skal spises.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-10, 11:04   #7
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker dem best samme dagen som de er stekt.

Gammel 16-05-10, 11:10   #8
hildeje
Superaktiv

hildeje sin avatar

Standard

Det tar jo ikke så veldig lang tid å lage da, så får se om det blir i dag eller i morgen

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:56.