|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Mat på 17. mai, hva skal dere ha?Vi har alltid hele slekta her på den 17. og i år fikk jeg lyst på spekemat, eggerøre, potetsalat, rundstykker/spiralloff og litt salat og jordbær og melon til. OG rømmegrøt(leeenge siden jeg har spist)
|
|
|
|
#62 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Mat på 17. mai, hva skal dere ha?Prata så vidt med søs om dette, vi ser kanskje for oss spekemat, salat, eggerøre, potetsalat etc.
|
|
|
#63 |
|
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
Sv: Mat på 17. mai, hva skal dere ha?Vi spiser frokost på hotellet sammen med svigerforeldrene, på ettermiddagen blir vi 7 voksne og 10 barn som skal grille her hjemme hos oss. Blir superenkel grillmat, pølser og hamburgere, og deilige kaker. |
|
|
|
|
|
#65 |
|
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Mat på 17. mai, hva skal dere ha?Vi skal til naboen i år og det blir nok grilling av pølser i ymse varianter tror jeg. |
|
|
|
|
|
#66 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Midt på
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Mat på 17. mai, hva skal dere ha?Sodd. |
|
|
|
|
|
#67 |
|
Fullverdig medlem
Medlem siden: May 2010
Hvor: Rogaland
![]() |
Sv: Mat på 17. mai, hva skal dere ha?På dagtid er det lapskaus og åpent hus hos svigermor. Om kvelden blir det grillmat hvis været tillater det, hvis ikke står spekemat og rømmegrøt på menyen.
|
|
|
#68 |
|
|
Sv: Mat på 17. mai, hva skal dere ha?Jeg skal skrive oppgave på 17. mai, men vi skal grille pølser på dagen, ha vafler til kaffe / dessert og spise god torskemiddag på kvelden. Blir bra, det. |
|
|
|
|
|
#69 |
|
Helt konge
|
Sv: Mat på 17. mai, hva skal dere ha?Da har jeg menyen klar. Det blir grilling av lammekjøtt og pølser, med diverse tilbehør. Til dessert blir det Daimiskake, mad muff pai og is. Så drikker vi champagne, øl, rødvin og brus. Det blir bra. |
|
|
|
|
|
#70 |
|
Trallallaa
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Mat på 17. mai, hva skal dere ha?I år blir det lammelår, fløtebakte poteter og grønnsaker. Karamellpudding til dessert. To former er laget i dag, og står til avkjøling nå. Forrett tror jeg ikke det blir i år.
|
|
|
#72 |
|
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Sv: Mat på 17. mai, hva skal dere ha?det blir enkelt, vi skal ikke ha gjester heller. Rømmegrøt (ikke hjemmelaget...), og hamburgere til ungene. |
|
|
|
|
|
#73 |
|
Teller ned
Sv: Mat på 17. mai, hva skal dere ha?Vi har tradisjon med lang frokost. I år blir det pai, salat, pæreskinke, eggerøre, røkt ørret og reker. Barna får spyd med småpølser, greske kjøttbboller og nuggets. Ostekake og muffins til dessert. Av drikke blir det champagne, rosévin og ferskpresset eplejuice. |
|
|
|
|
|
#77 |
|
Passiv
|
Sv: Mat på 17. mai, hva skal dere ha?Pølser i brød. |
|
|
|
#78 |
|
inn i dimman
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Mat på 17. mai, hva skal dere ha?Vi har flaggheising og skolekorps med toggåing i borettslaget kl 0800 med kaffe og kake derpå. Etterpå er det frokost kl 10 med gode venner - da er det alltid koldtbord med masse spekemat, eggerøre, potetsalat, røkelaks og rundstykker. På ettermiddagen er vi alltid ute og spiser, i år har vi booket bord på en restaurant i sentrum.
|
|
|
#79 |
|
|
Sv: Mat på 17. mai, hva skal dere ha?Aner ikke. Tror mannen planlegger et lettvindt koldtbord. Jeg håper jeg får tid til å se på barnetoget i sentrum mellom all skrivingen...
|
|
|
#80 |
|
utfordrer ikke
Hvor: Follo
![]() ![]() ![]() |
Sv: Mat på 17. mai, hva skal dere ha?Jeg tror vi skal ha et slags koldtbord. Jeg har iallefall fått beskjed om å ta med kjøttboller, og siden jeg lager en gresk variant tar jeg også med tzatziki.
|
![]() |
|
|