|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
| Se resultatene: Gleder du deg? | |||
Ja!
|
|
47 | 32,19% |
Tja. Hverken gleder eller gruer meg.
|
|
76 | 52,05% |
Nei! Jeg liker ikke 17.mai.
|
|
23 | 15,75% |
Tulledustepoll!
|
|
0 | 0% |
| Deltakere: 146. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Gleder du deg til 17.mai?Tja. Jeg liker å lufte bunaden, men vil ikke dra det så langt som å si at jeg elsker 17. mai.
|
|
|
#42 |
|
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Gleder du deg til 17.mai?Eg likar 17.mai, så eg gledar meg vanlegvis. Men i år skal eg jobba natt til 17. og det er ikkje så kjekt. Eg er alldeles skutt etter tre nattevakter på rad, og sliter generelt med å sove. 17. mai kan eg berre gløyme å få sove i det heile.
|
|
|
#43 |
|
søt
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Gleder du deg til 17.mai?Ja, jeg gleder meg. Jeg liker 17.mai. Det er en hyggelig dag med familien, jeg får bruke bunaden og vi får bare håpe det ikke blir snøøøø.
|
|
|
#44 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: I byen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Gleder du deg til 17.mai?Nei, ikke i år. Har eksamen 18. mai, og ender vel opp med å verken ville feire eller lese. |
|
|
|
|
|
#45 |
|
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Gleder du deg til 17.mai?Joda, jeg gleder meg til 17. mai. Det pleier å være en koselig dag med familien. Ulempen er alle forberedelsene - og i år at den kommer som siste dag i en langhelg. Siste dager i langhelger og ferier liker jeg vanligvis ikke.
|
|
|
#46 |
|
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Sv: Gleder du deg til 17.mai?Iset, du er så søt.
|
|
|
|
#47 |
|
Gå heim, kyss din kvardag
Hvor: Buskerud
Sv: Gleder du deg til 17.mai?
|
|
|
|
#48 |
|
Fullverdig medlem
Medlem siden: Feb 2009
![]() |
Sv: Gleder du deg til 17.mai?jeg hater stress , køer og masse folk. så kan ikke si att jeg gleder meg så veldig mye. |
|
|
|
|
|
#49 |
|
Textrovert
|
Sv: Gleder du deg til 17.mai?Jeg skrev at jeg ikke liker 17. mai, men det er kanskje å ta litt sterkt i. Men jeg er ingen stor fan. Det er rørende med skolekorps, bunader og barn med flagg, men jeg synes det er mye pes, ståing og gåing. Vi har ikke familie her, så fram til vi naboene bestemte oss for å grille sammen, ble vi sittende alene etter klokken 14, for da slutter arrangementet på skolen.
|
|
|
#50 |
|
Nå også i farger
Sv: Gleder du deg til 17.mai?Tja. Hverken gleder eller gruer meg. |
|
|
|
|
|
#51 |
|
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
Sv: Gleder du deg til 17.mai?
Eg måtte ligge med hårrullar i håret natt til 17. mai. Det var høgst ubehagelig og virkelig ikkje frivillig. Dessutan hugsar eg at eg måtte gå med ein ultrakort kjole og tilhøyrande truse med blonder og rysjer ein gong. Eg håpar håpar håpar at eg var veldig, veldig liten den gong. Eg protesterte ein heil del, men fekk beskjed om at det var viktig for drilljentene at eg kledde på meg denne habitten
|
|
|
#53 |
|
🎈
Medlem siden: Jan 2007
Sv: Gleder du deg til 17.mai?Jeg liker ikke 17. mai, det er bare pes. Særlig nå som vi har fått skolebarn og hele dagen er et eneste langt pliktløp fra tidlig morgen til sein kveld.
|
|
|
#54 |
|
intro
|
Sv: Gleder du deg til 17.mai?Jeg gruer meg litt, men ikke så ille som mange andre år. (Kanskje snart på tide å prøve bunaden, ja.
|
|
|
|
#56 |
|
|
Sv: Gleder du deg til 17.mai?Jeg kan ikke si jeg hverken gleder eller gruer meg. Jeg skal levere oppgave 21. mai, så må nok bruke store deler av dagen til studier i år som i fjor. Forskjellen er at i år har jeg det beste selskapet når jeg tar pauser, og vi skal kose oss med god mat og god drikke. |
|
|
|
|
|
#57 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Oslo
![]() ![]() |
Sv: Gleder du deg til 17.mai?Jeg gleder meg! Synes det er en fin dag med isspising og klump i halsen. Håper dog på finvær, det er viktig.
|
|
|
#58 |
|
flisespikker
|
Sv: Gleder du deg til 17.mai?Det er Podens første gang i barnetoget, så vi skal inn til sentrum for første gang på 17. mai. Jeg håper ikke det blir altfor mye stress, og at været blir OK. Med de forbeholdene gleder jeg meg litt - jeg har til og med ny bunadskjorte og nytilpasset bunad, så for første gang på mange år har jeg bunad som passer akkurat!
|
|
|
#59 |
|
Fjott
|
Sv: Gleder du deg til 17.mai?Tja. Hverken gleder eller gruer meg.
|
|
|
#60 |
|
I tropene
Medlem siden: Jun 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Gleder du deg til 17.mai?Ja, men det er hovedsaklig fordi vi skal på hyttetur. Kanskje vi heiser flagget, bortsett fra det vil vi merke fint lite til nasjonaldagen, tror jeg.
|
![]() |
|
|