Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Høyre vil fjerne pappakvoten

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-05-10, 20:48   #11
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Høyre vil fjerne pappakvoten

Jeg er enig i prinsippet, at man skal ha valgfrihet og at hver familie skal få bestemme selv. Men i praksis så viser det seg at aksepten for å velge annerledes, dvs far ha mer enn "standard", så blir det vanskelig. De siste årenes endring i permisjonspraksis har vært tvunget frem ved å øremerke uker til far, og vi begynner nå, sakte men sikkert, å se at det blir allment akseptert at far tar ut lang permisjon. Og kanskje vi en gang når dit at det er like forventet av samfunnet at far blir borte i forbindelse med familieøkning som at mor blir det, og da tror jeg kanskje tiden er inne for å diskutere en endring i permisjonsordningen. Men ikke nå, vi er ikke der enda. Og siden jeg mener at samfunnet har svært godt av at far tar sin dont hjemme, så er jeg for kjærlig tvang i form at øremerkede uker til mor og øremerkede uker til far.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:14.