Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Når drar dere på McDonalds/BurgerKing

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-05-10, 16:31   #81
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når drar dere på McDonalds/BurgerKing

Vi har vel i snitt spist på McDonalds 1-2 ganger i året siden barnene ble store nok til å synes at det var interessant. Stort sett i forbindelse med ferie, eller fordi vi var sammen med noen andre som ville dit.

Jeg ville ikke reist noe sted spesifikt for å spise på McDonalds. Om jeg spiser der så er det fordi at det er det nærmeste akkurat når jeg trenger mat.

Storesøster har vært på fødselsdagsarrangementer på McDonads to ganger.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-10, 16:34   #82
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Necesario, her.

Ok. Jeg fikk bare et inntrykk av at McD og Burger King på en måte er verre enn burger kjøpt på andre steder. Jeg synes liksom det føles verre, men det tror jeg mest ligger i produksjonen av maten. Det er så "masseprodusert".

Jeg vil påstå at en "hjemmelaget" burger på restaurant oftest er sunnere enn gatekjøkkenburgere som som regel er masseproduserte og bestilt som frossenvare.

Hvis jeg f.eks. kjøper en burger med brød og burger laget på restauranten, masse friske grønnsaker og sauser uten tonnevis med tilsetiningstoffer så er det jo ganske innlysende at det er bedre enn gatekjøkkenmat. Fra gatekjøkken til gatekjøkken er det vel minimal forskjell, bortsett fra at jeg ofte syns man får mer salat og slikt på mindre gatekjøkken og ikke de store hamburgerkjedene.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-10, 17:15   #83
Benmurphy
-

Medlem siden: Oct 2006
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg tror ikke det er noe spesielt i veien med kvaliteten på maten hos de store burgerkjedene. Jeg har spist en del på Burger King i det siste sammen med junior, og jeg har ikke stort å utsette på smaken heller (vi drikker vann da, ikke brus), men jeg ville nok heller ha spist på BIT som ligger i nærheten, men han får bestemme. Ideelt sett burde jeg sikkert la være å spise hos de store fastfoodkjedene, men det er ikke begrunnet i smak eller kvalitet på maten, men i hvordan de oppfører seg i forhold til ansatte og leverandører, altså en politisk og økonmisk vinkling mer enn en ernæringsmessig.

Jeg vil sterkt anbefale å lese Eric Shclossers bok Fast Food Nation: The Dark Side of the All-American Meal, som er en grundig og svært interessant gjennomgang av fast food-bransjen i USA. Den er både undeholdende og spennede (og skremmende også). Og den er interessant som en gjennomgang av deler av samfunnet, økonomien og arbeidsmarkedet i USA, selv om man ikke er spesielt opptatt av burgere.

Ben "Boycotting Starbucks (at least when in Norway)" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-10, 17:19   #84
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Hvor villig jeg er til å kjøre enke om ærend til McDonalds? Ikke villig i det hele tatt. Det må være i nærheten der jeg er der og da, evt. på veien dit jeg skal.

Gammel 07-05-10, 17:25   #85
Jinx
Tre små T

Jinx sin avatar

Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg syns burger er godt,men liker best Jafs sin. Men hvis vi er i Harryland og er sultne så spiser på McDonalds.

Gammel 07-05-10, 17:50   #86
Adele
In love with a fairytale

Adele sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Adele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi har aldri vært på Burger King eller på McDonalds med ungene vi. Selv har jeg ikke spist der siden jeg var russ.

Adele er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-10, 17:52   #87
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Type søndag der vi har tilbragt en hel dag på fotballcup, er forfrossen og utsultet, middagen hjemme er overhodet ikke planlagt, da hender det vi stikker innom McD og kjøper maten med hjem.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-10, 18:01   #88
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Veldig sjelden 2-3 ganger i året kanskje?
Og da er det for å spise noe enkelt som vi slipper å lage selv,
og for at ungene skal få lov

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-10, 18:09   #89
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg må bare innrømme at det er noe jeg lurer på i forbindelse med jobb.

I hvilke situasjoner er det du og din familie ender opp med å spise på McDonalds/BurgerKing/lignende fast food-kjeder?

Når vi er i Bodø så er vi innom BurgerKing. ca 1 gang i året
For at de har leke ting for ungene så man får spist litt i fred og ungene lekt.

Har verken burger eller mcd her. Og glad for det egentlig. Mcd ting smaker bæsj

Ingen ting her i nærheten har sånn leke ting så vi bruker å bestille pizza en plass å spise hjemme,av og til i helgene. Kanskje en gang i mnd
jeg er ikke noe flink å lage hjemmelaget pizza og dessuten blir det like dyrt å bestille en stor der til ca 160 kr som holder til oss 4 en å lage selv

Sist redigert av Honda : 07-05-10 kl 21:43.
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-10, 18:33   #90
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi er på McD eller BK to-tre ganger i året. Jeg synes ikke maten er god i det hele tatt. Jeg liker ikke burgere noe særlig og salaten og brusen er jo forferdelig. Ungene synes det er like stor stas med Peppes eller Egon, så hvis vi spiser ute, blir det som regel de stedene. De gangene vi har stukket innom McD, har det som oftest vært på ferieturer, eller hvis vi har besøk av slektninger fra mer grisgrendte strøk som ikke har tilgang på slikt.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-10, 18:41   #91
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er farlig nær å stappe ungene i bilen og dra på McDonalds nå. :sulten med gubbe som må jobbe overtid en fredagskveld:

Gammel 07-05-10, 18:49   #92
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Vi drar dit ca. 2-3 ganger i aaret og det er alltid paa vei hjem fra Nederland til Tyskland. Mc. Donald's ligger ved bensinstasjonene paa Autobahn her nede.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-10, 18:49   #93
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Aldri, vil jeg vel si.
Sist jeg husker å ha spist på McD var på vei til fødselsforberedende kurs, da det var eneste kjappe matmulighet mellom oss og Ullevål. Ellers er det typisk hvis man har kjørt flyttelass forbi Alnabru el.l.

Årsaken er den samme som BM nevner, politisk.
Maten er ok når man fyser på sånt. Det siste er heller ikke særlig ofte.
Jeg foretrekker å støtte den lokale pizza- og burgersjappa om det skal spises sånt.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-10, 18:50   #94
MegaMie
Multitaskingmaniac

MegaMie sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi er på BurgerKing hvis vi er i Sverige for å handle, greit å spise før vi kjører hjem igjen. Ellers blir det hvis vi er på vei fra ferie eller andre aktiviteter.

Vi spiser der kanskje 4-5 ganger i året? Sist var forrige lørdag fordi jeg hadde vært på fest dagen før og alt var stengt.

Gammel 07-05-10, 18:55   #95
Katie
:)

Katie sin avatar

Hvor: Oslo
Katie er litt kul
Standard

...

Sist redigert av Katie : 10-09-10 kl 22:30.
Katie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-10, 18:58   #96
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Når vi har en kosedag i byen med ungene, enten en av oss og ett barn, eller alle sammen. Det skjer ca tre ganger i året, eller noe sånnt. Vi voksne foretrekker annen mat, men når vi har kosedag sammen med ungene får de velge. Det vil si storesøster. Og for henne er det ikke tvil: McDonalds ruler.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-10, 18:59   #97
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

For oss er det ikke "djevelsen verk" eller noe sånn, men Knerten er for liten til å anse det som stas å dra dit, så vi drar ikke bevisst sånne steder. Vi stopper altså for fastfood på langtur, av ulike årsaker ikke md/k, jeg vet ikke, de har sikkert noe sånt i Førde, men vi er vanedyr og kjører dit vi pleier... på vei østover er det rett og slett ikke slike valg vi har sett langs veien, så da er det sogneporten som er valgt.

Begge steder er dertil valgt litt grunnet at de har gode stellemuligheter, stellebord på toalettet er et stort pluss når man reiser med bleiebarn. så da kjører vi ikkeomeier for å finne mac donalds, vi klarer vente på maten. Eller, rettere sagt, mannen venter på maten mens jeg bytter bleie på Knerten...

Gammel 07-05-10, 19:01   #98
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Minsten synes det er voldsomt stas, men det er nok mest pga. storesøsteren som omtrent tror det er julaften hver gang vi drar dit.

Gammel 07-05-10, 19:05   #99
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Når vi er på bytur. Sånn cirka en gong i året. Eller på ferie.

Gammel 07-05-10, 19:09   #100
lijander
ssscccuphersfantassschisk

lijander sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
lijander er litt kullijander er litt kullijander er litt kul
Standard

Aner ikke. Er ikke noe jeg tenker over. Har vi lyst-har vi lov. Men så er det ikke så ofte jeg har lyst, en gang i mnd kanskje. Jeg ser ikke helt problemet.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:58.