Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Spinoff: poteter eller ei til lasagne?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-05-10, 21:25   #61
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinoff: poteter eller ei til lasagne?

Nei, altså. Pasta er pasta og potet er potet.

Så gikk det opp for meg at det er pasta i fiskegrateng også, men det er i større grad en potetrett i mitt hode. Kunne sikkert godt sløyfe potetene, men vi bruker nå en gang å ha kokte poteter til fiskegratengen.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-10, 21:49   #62
Barbarella
Bør lage seg en tittel selv

Barbarella sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 1
Barbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt likt
Standard

Det har jeg aldri servert eller blitt servert.

Gammel 06-05-10, 21:53   #63
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Aldri hørt om! Kanskje baguetter og alltid salat.

Gammel 06-05-10, 21:55   #64
Gri
Bør lage seg en tittel selv

Gri sin avatar

Gri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt likt
Standard

Nei, til lasagne har vi salat og brød. Når eg tenker meg om brukte ei veninne eg hadde da eg var barn å ha poteter til spagetti med kjøttsaus. Husker eg syntes det var litt rart, men faktisk godt.

Gammel 06-05-10, 21:58   #65
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Squash-skiver, høvlet på langs, er kanongodt i lasagne i stedet for pasta!

Jupp, det har vi nesten alltid. Og cottage cheese blandet med parmesan isteden for bechamelsaus. yummi, og det tar en brøkdel av tiden å lage lasagne.

Gammel 06-05-10, 22:06   #66
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Vi har kun salat og brød til.
Poteter??

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-10, 22:06   #67
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

ALDRI!

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-10, 22:16   #68
isola
Kakemonster

isola sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Minni, her.

Det har jeg aldri hørt om, selv om jeg er fra Sunnmøre.

Sunnmøre er sunnmøre, møre er nordmøre. Så det så. Jeg er faktisk vant til stekte poteter (rester) og pølsebiter til pannekaker. Jeg vet at det ikke er vanlig, men det er godt.

Gammel 06-05-10, 22:18   #69
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Vi har ikke poteter til lasagne nei Salat og brød, gjerne hvitløksbaguetter (spesielt siden LilleVenn liker det, men ikke lasagne)...

Det særeste tilbehøret jeg har fått til lasagne er grønne erter. Det var ikke noe særlig.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-10, 22:19   #70
Jinx
Tre små T

Jinx sin avatar

Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nei ikke poteter. Men alltid salat og brød til.Hos svigers spiser alle lasagne oppå loffskiver.Så der går det MYE brød til lasagne.

Gammel 06-05-10, 22:28   #71
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Chips og salat til lasagne.

Gammel 06-05-10, 22:37   #72
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Chips høres så godt ut når det kalles chips, altså!

Men poteter til lasagne? Da blir det nesten jukse-moussaka, da?

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-10, 22:41   #73
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av rajraj, her.

Chips høres så godt ut når det kalles chips, altså!

Men poteter til lasagne? Da blir det nesten jukse-moussaka, da?

Moussaka lages med aubergine, ikke poteter!

Gammel 06-05-10, 22:42   #74
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleBulla, her.

Moussaka lages med aubergine, ikke poteter!

Jarra, derav kallenavnet jukse-moussaka, som for eksempel den pakken de selger i butikken - der følger det med poteter, ikke aubergine, såvidt jeg vet.

Gammel 06-05-10, 22:46   #75
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Standard

Opprinnelig lagt inn av rajraj, her.

Jarra, derav kallenavnet jukse-moussaka, som for eksempel den pakken de selger i butikken - der følger det med poteter, ikke aubergine, såvidt jeg vet.

ah, sånn og forstå.
Jeg møter nemlig stadig på folk som påstår at det skal være poteter, eller enda værre; potetmos i moussaka.

Gammel 06-05-10, 22:48   #76
mina
Strikker

mina sin avatar

Hvor: Sunnmøre
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Poteter til lasagne har jeg aldri hørt om!
Vi bruker brød og/eller salat.

Mamma og pappa bodde i Selbu noen år. Der er det visst ikke helt uvanlig å ha poteter til pannekakene!

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Faren til ei bekjent hadde hardkokte egg i skiver utover risengrynsgrøt. Det er sært, synes jeg.

I bondefamilien jeg er gift inn i var det tradisjon for å spise slåttegraut når slåtten var ferdig. Rømmegrøt med hardkokte egg!

Gammel 06-05-10, 22:50   #77
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Poteter til lasagne???

Salat og muligens hvitløksbaguett er tilbehør her i huset.

-Pippi
Robyn er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 06-05-10, 22:51   #78
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Standard

ah, sånn og forstå.
Jeg møter nemlig stadig på folk som påstår at det skal være poteter, eller enda værre; potetmos i moussaka.

Ja, det har jeg hørt flere ganger også. Men jeg har tenkt at det er en forvirret blanding av moussaka og sheperds pie som har lusket seg inn i sinnet til folk.

Gammel 06-05-10, 22:52   #79
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Nei. Vi bruker salat.

Gammel 06-05-10, 22:52   #80
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

ah, sånn og forstå.

Med potetstapp så blir det vel mer som Sheperd's pie.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:35.