Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Baneheia-dømt fikk julepermisjon … (TV2 Nettavisen)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-02-07, 15:00   #11
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Baneheia-dømt fikk julepermisjon … (TV2 Nettavisen)

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jeg synes det var særdeles kaldt av Andersens mor å gå ut i media på den måten, hun kan ikke være særlig empatisk. Uavhengig av hvem som gjorde hva først, så er det faktisk hennes sønn som har har drept noen her, og at ofrenes familie reagerer (og forsøker å gjøre noe med) straffedømtes rett til juleperm, er ikke det spor merkelig eller hevnlystent.

Selv om rettsystemet er slik i dag, er det ingenting i veien for å prøve å gjøre noe med det. Å sende en morder hjem på perm er i følge mange ikke rehabilitering.

Jeg syns i grunnen det er du som mangler empati her og nå. Jeg har stor sympati med Andersens mor, og hun har faktisk greid å tie i årevis. Men når andre da skal blande seg borti at sønnen hennes fikk komme på juleperm, da skjønner jeg godt at hun reagerer. Er det virkelig så vanskelig å forstå at også HUN er en mor som sikkert er glad i sønnen sin, til tross for det han har gjort?

Jeg syns også det er svært lite empatisk av offerets mor å gå ut på den måten å skulle forsøke å blande seg borti soningsforholdene til drapsmannen. Men så må jeg vel si at jeg har noen tanker om det mennesket i utgangspunktet. Det å gjøre sin datters død til sitt levebrød... Vel.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:29.