|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#121 |
|
<*(((<
|
Sv: Fast eiendom vs. flyktige verdier
ESP. Burde vært påbudt i EU (er vel det i USA?) for lenge siden. :har bil fra 1999 uten ESP: |
|
|
|
|
|
#122 |
|
ekstremt trøtt
|
Et fornuftig valg, syns jeg.
|
|
|
#123 |
|
Bedreviter
|
Sv: Fast eiendom vs. flyktige verdierJeg sa "relativt lite", ikke "ingenting". ESP er det eneste jeg kan komme på so ffaktisk utgjør en forskjell i sikkerhet mellom en ny bil og en bil fra 1995, og det er fortsatt snakk om ganske marginale forskjeller. Bilbelte er fortsatt den fremste sikkerhetsinnretningen i en bil. Sikrere karosserier som forhindrer at man får motoren i fanget når man krasjer har også redusert sikkerhetsrisikoen mye. Airbag er bra, men ikke på langt nær like risikoreduserende som belter. ESP utgjør bare marginalforskjell i risikobegrensning. Jeg skal se om jeg klarer å finne tilbake til kilden jeg leste dette i; jeg har ikke funnet på det selv altså. |
|
|
|
|
|
#124 |
|
<*(((<
|
Gjerne det, jeg er ikke så overbevist om at det bare er en marginalforskjell. Men samtidig gidder jeg ikke ettergå referansene til engelske Wikipedia som påstår at det utgjør en stor forskjell, så jeg har vel egentlig ikke så mye jeg skulle sagt. |
|
|
|
|
|
#125 |
|
Passiv
|
Sv: Fast eiendom vs. flyktige verdierHer er statistikken klar. |
|
|
|
#126 |
|
Passiv
|
Sv: Fast eiendom vs. flyktige verdierDu minner meg om Jeppe på Bjerget nå, SF. Mor Nille er en sten. |
|
|
|
#127 |
|
Passiv
|
Sv: Fast eiendom vs. flyktige verdierPøh. Ingen spør hvorfor Jeppe drikker eller noe som helst. |
|
|
|
#128 |
|
Yes, we can!!
|
Men da har dere jo valgt helt riktig for dere.
|
|
|
#129 |
|
Leser
|
Sv: Fast eiendom vs. flyktige verdierFolk må bruke pengene sine på det de har lyst til. Det jeg har problemer med er at enkelte ganger virker det ikke som om folk vet helt hva de har lyst på. Typisk eksempel er at de prioriterer kortsiktige gleder og så er sorry fordi de ikke får samme gevinsten som noen som har levd på surkål, sild og potet for å bo bedre. Eller vica verca, folk sparer, spinker og knuger for å langsiktige verdier og sitter bitre tilbake fordi de aldri har opplevd noe. Jeg tenker at det handler aller mest om å faktisk kjenne seg selv slik at man prioriterer det man faktisk vil ha. Er man glad i matrielle verdier så bør man jo prøve å få seg en jobb der man tjener mye gryn, er man et idealistisk menneske som elsker å være en betydningsfull person i mange sitt liv så bør man bli lærer. Og er man et idealistisk menneske som elsker å bruke penger bør man i studietiden til lærer bare date rikinger? Neppe, det er jo her man helt sikkert på velge bort noe.
|
|
|
#130 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Fast eiendom vs. flyktige verdierGodt sagt, him.
|
|
|
#132 |
|
Snikende Ullteppe
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Fast eiendom vs. flyktige verdierBil er det kjipeste jeg bruker penger på - både selve bilen, bensinen og verksted. Men jeg satte to krav da vi kjøpte denne bilen: det skulle ikke være plastkarosseri (sånn at om man sparker i den, så går foten igjennom - typ japanske biler) og den skulle overhode ikke koste over hundretusen. Vel, vi fikk oss en rimelig ok Volvo som stort sett har holdt pent - selv med min alene-idiotkjøring på Østlandet. Å kjøpe en splitter ny bil hadde jeg aldri gjort, med mindre jeg vant uanstendig mye penger. Men det betyr ikke at jeg ikke drømmer om en Volvo XC90 eller en Mini Cooper....
|
|
|
#133 |
|
heimføing
|
Jeg er åpenbart Noen. |
|
|
|
|
|
#134 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Fast eiendom vs. flyktige verdierJeg sitter jo i glasshus her siden vi har arvet (penger til) hytte og har en splitter ny fænsismansi firmabil (som er veldig komfortabel og går altfor fort
|
|
|
#135 |
|
kamerat
|
Sv: Fast eiendom vs. flyktige verdierBittelitt ulovlig, ja.
|
|
|
#136 |
|
Passiv
|
Jeg er ikke enig. Jeg syns ikke du skal selge ungene for å dra på backpacking. |
|
|
|
#138 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Fast eiendom vs. flyktige verdierJa, det syns jeg ville vært rett og slett VELDIG overfladisk, altså.
|
|
|
#139 |
|
Shake it out!
|
Now it's nothing but MY way! ![]() Sist redigert av Milfrid : 05-05-10 kl 23:43. Årsak: Jeg måtte jo bare skrive rolf en gang også... |
|
|
|
|
|
#140 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Fast eiendom vs. flyktige verdierAltså, dere er så lite med i tiden. Jeg har nettopp sett L'Enfant, og det er bare så trendy å selge barna. Man kan jo bare lage nye. Fornybare ressurser if I ever saw one. Tsk.
|
![]() |
|
|