Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Fast eiendom vs. flyktige verdier

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-05-10, 14:05   #121
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fast eiendom vs. flyktige verdier

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Det har skjedd relativt lite på sikkerhetsfronten de siste ti årene når det gjelder biler, så ut i fra sikkerhetsaspektet kan man velge en bil fra 1995 med god samvittighet.

ESP. Burde vært påbudt i EU (er vel det i USA?) for lenge siden. :har bil fra 1999 uten ESP:

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-10, 14:33   #122
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

:hvisker: Kontrakten er ikke undertegnet så ingenting er hogget i stein, men det ser ut til at det blir seks måneder i utlandet på oss alle fire neste vår.

Et fornuftig valg, syns jeg.

Gammel 02-05-10, 19:44   #123
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

ESP. Burde vært påbudt i EU (er vel det i USA?) for lenge siden. :har bil fra 1999 uten ESP:

Jeg sa "relativt lite", ikke "ingenting". ESP er det eneste jeg kan komme på so ffaktisk utgjør en forskjell i sikkerhet mellom en ny bil og en bil fra 1995, og det er fortsatt snakk om ganske marginale forskjeller. Bilbelte er fortsatt den fremste sikkerhetsinnretningen i en bil. Sikrere karosserier som forhindrer at man får motoren i fanget når man krasjer har også redusert sikkerhetsrisikoen mye. Airbag er bra, men ikke på langt nær like risikoreduserende som belter. ESP utgjør bare marginalforskjell i risikobegrensning. Jeg skal se om jeg klarer å finne tilbake til kilden jeg leste dette i; jeg har ikke funnet på det selv altså.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-10, 20:25   #124
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

ESP utgjør bare marginalforskjell i risikobegrensning. Jeg skal se om jeg klarer å finne tilbake til kilden jeg leste dette i; jeg har ikke funnet på det selv altså.

Gjerne det, jeg er ikke så overbevist om at det bare er en marginalforskjell. Men samtidig gidder jeg ikke ettergå referansene til engelske Wikipedia som påstår at det utgjør en stor forskjell, så jeg har vel egentlig ikke så mye jeg skulle sagt. :lat:

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-10, 20:40   #125
Slettet bruker
Passiv

Standard

Her er statistikken klar.

For en hel del år siden så kjørte jeg en Hyundai. Hva skjedde? Jeg bulket den.

Nå har jeg en audi. Har jeg bulket den? Nei.

Ergo - tallene har talt igrunnen.

Svar med sitat
Gammel 02-05-10, 20:41   #126
Albertine
Passiv

Standard

Du minner meg om Jeppe på Bjerget nå, SF. Mor Nille er en sten.

Svar med sitat
Gammel 02-05-10, 20:45   #127
Slettet bruker
Passiv

Standard

Pøh. Ingen spør hvorfor Jeppe drikker eller noe som helst.

Svar med sitat
Gammel 02-05-10, 23:25   #128
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Hvis "straffen" bor å flytte i rekkehus i stedet for leilighet er at jeg ikke kan ha ferie på 20 år, så får det heller være. Det hjelper fint lite at folk sier at det er billig å feriere på hytta. Vel, folk med min økonomi har ikke hytte, så da betyr det at man pent må holde seg hjemme.

Men da har dere jo valgt helt riktig for dere.

Ang. bil: Å bruke "nok" (= stor nok, sikker nok, ny nok til å ikke koste formuer i reparasjoner) penger på bil har jeg ikke noe problemer med. Altså, jeg LIKER det ikke, men jeg gjør det. Eller, gjorde det da vi kjøpte Toyotaen for snart 8 år siden. Men å bruke mer enn det for å få stor motorkraft eller lekker bil, det gir meg overhodet ikke nok glede for pengene. Det gir åpenbart det for Noen.

Gammel 02-05-10, 23:31   #129
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Folk må bruke pengene sine på det de har lyst til. Det jeg har problemer med er at enkelte ganger virker det ikke som om folk vet helt hva de har lyst på. Typisk eksempel er at de prioriterer kortsiktige gleder og så er sorry fordi de ikke får samme gevinsten som noen som har levd på surkål, sild og potet for å bo bedre. Eller vica verca, folk sparer, spinker og knuger for å langsiktige verdier og sitter bitre tilbake fordi de aldri har opplevd noe. Jeg tenker at det handler aller mest om å faktisk kjenne seg selv slik at man prioriterer det man faktisk vil ha. Er man glad i matrielle verdier så bør man jo prøve å få seg en jobb der man tjener mye gryn, er man et idealistisk menneske som elsker å være en betydningsfull person i mange sitt liv så bør man bli lærer. Og er man et idealistisk menneske som elsker å bruke penger bør man i studietiden til lærer bare date rikinger? Neppe, det er jo her man helt sikkert på velge bort noe.

Gammel 02-05-10, 23:39   #130
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Godt sagt, him.

Men av og til føler man seg vel også litt fanget av sine egne valg, og av hva som bare har blitt til på veien. Jeg tenkte nok ikke over, da vi kjøpte dette huset, at feriepengene støtt og stadig skulle gå til morsomme ting som drenering og kjeller-renovering. Og ingen har vel full oversikt over hvilke yrkesdører som åpnes og lukkes ved ulike studievalg.

Gammel 02-05-10, 23:41   #131
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Pøh. Ingen spør hvorfor Jeppe drikker eller noe som helst.

Jeg holder en knapp på mor Nille.

Sist redigert av rine : 13-02-11 kl 11:25.
rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-10, 00:20   #132
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Bil er det kjipeste jeg bruker penger på - både selve bilen, bensinen og verksted. Men jeg satte to krav da vi kjøpte denne bilen: det skulle ikke være plastkarosseri (sånn at om man sparker i den, så går foten igjennom - typ japanske biler) og den skulle overhode ikke koste over hundretusen. Vel, vi fikk oss en rimelig ok Volvo som stort sett har holdt pent - selv med min alene-idiotkjøring på Østlandet. Å kjøpe en splitter ny bil hadde jeg aldri gjort, med mindre jeg vant uanstendig mye penger. Men det betyr ikke at jeg ikke drømmer om en Volvo XC90 eller en Mini Cooper....

Gammel 03-05-10, 00:51   #133
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Men å bruke mer enn det for å få stor motorkraft eller lekker bil, det gir meg overhodet ikke nok glede for pengene. Det gir åpenbart det for Noen.

Jeg er åpenbart Noen. Da jeg for mange, mange år siden satt blakk og arbeidsledig og nyskilt, og den åpenbare (kortsiktige) løsningen var å selge bilen, tenkte jeg nøye og hardt over det og fikk heller en avtale med banken om betalingsutsettelse. Bilen er for meg et frihetssymbol. Mitt frihetssymbol.
Og jeg drømmer om en nyere, penere, sprekere... og jeg skjemmes ikke over det heller. Men så er det andre ting som jeg ikke bruker fullt så mye penger på da.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-10, 22:39   #134
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg sitter jo i glasshus her siden vi har arvet (penger til) hytte og har en splitter ny fænsismansi firmabil (som er veldig komfortabel og går altfor fort ), men hvis (eller når) jeg må velge, selger jeg hytten blankt for å reise på billig backpacking i Vietnam. Barn og alt.

Kanskje særlig siden det strengt tatt er Rhetts hytte. Helst skulle jeg solgt bilen, men det må kanskje regnes som ulovlig, siden den ikke er vår i det hele tatt.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-10, 22:53   #135
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bittelitt ulovlig, ja.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-10, 23:08   #136
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Jeg sitter jo i glasshus her siden vi har arvet (penger til) hytte og har en splitter ny fænsismansi firmabil (som er veldig komfortabel og går altfor fort ), men hvis (eller når) jeg må velge, selger jeg hytten blankt for å reise på billig backpacking i Vietnam. Barn og alt.

Kanskje særlig siden det strengt tatt er Rhetts hytte. Helst skulle jeg solgt bilen, men det må kanskje regnes som ulovlig, siden den ikke er vår i det hele tatt.

Jeg er ikke enig. Jeg syns ikke du skal selge ungene for å dra på backpacking.

Svar med sitat
Gammel 05-05-10, 23:19   #137
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det samme tenkte jeg, det blir for ille.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-10, 23:29   #138
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Ja, det syns jeg ville vært rett og slett VELDIG overfladisk, altså.

Gammel 05-05-10, 23:43   #139
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du kom meg i forkjøpet der, gitt.

Jeg vil ikke selge hytta, jeg. Hytta har Utsikten og gir meg fred i sjelen. Huset derimot. Selger jeg huset kunne jeg gått på mange boligvisninger og helt sikkert funnet noe bedre.

Barna er ikke til salgts. De kan irritere brokk på meg til tider, men ikke pokker om jeg selger dem for å dra på backpacktur.

Sist redigert av Milfrid : 05-05-10 kl 23:43. Årsak: Jeg måtte jo bare skrive rolf en gang også...
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-10, 00:56   #140
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Altså, dere er så lite med i tiden. Jeg har nettopp sett L'Enfant, og det er bare så trendy å selge barna. Man kan jo bare lage nye. Fornybare ressurser if I ever saw one. Tsk.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:46.