Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Alkoholinntaket ditt?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-02-07, 12:37   #17
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alkoholinntaket ditt?

Juryen er fremdeles ute ang. disse 2 glassene med rødvin, tror jeg. Jeg er på mange internasjonale foredrag om disse temaene (hjerte-/karsykdom, ikke rødvin ), og det er ingen tvil om at antioksidantene i rødvin har en positiv effekt på hjertesykdom. Det har vært forsøkt brukt som en forklaring på det såkalte "franske paradoks", nemlig det faktum at man i Frankrike finner mindre hjerte-/karsykdom enn i det nordlige Europa, til tross for høyt inntak av fete sauser og oster.

Men de har til gjengjeld større forekomst av leverskader, så et stort inntak alkohol gir helt klart uheldige bivirkninger. Den siste tidens forskning tyder på at det franske paradoks ikke er så klart likevel, men at det er en del av en nord-/sørgradient som man ser i hele Europa, og kan ha like mye med bruk av sunnere olje, mer tomater og andre grønnsaker og mer D-vitamin/sollys.

Pr. i dag er vel ikke anbefalingene kommet lenger enn at hvis du skal drikke daglig, bør det være rødvin og ikke mer enn 2-3 glass.

... og nei, jeg gidder ikke å finne referanser på alt jeg har sagt nå. Take it or leave it or google it.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:57.