Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Vil ikke kjøre i Oslo

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-04-10, 16:32   #41
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vil ikke kjøre i Oslo

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jeg forbereder meg alltid godt når jeg skal ut og kjøre, slik at jeg har ruta nogenlunde på plass i hodet, det hjelper meg veldig.

Det gjør som regel jeg også, synes det er så greit.

Gammel 29-04-10, 16:33   #42
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

Mens vi som bor på bøgda synes det er trygt og godt å kjøre på trange, mørke landeveier. Det har noe med vanen å gjøre. Trur eg.

Selvfølgelig har det det. Jeg kjørte på Grünerløkka i noen av de første kjøretimene mine, og syns derfor det er veldig greit å kjøre i trange bygater. Men jeg må jo ut av byen også. Jeg kan ikke bare sette meg ned og si at jeg ikke vil kjøre på landeveier og i mørke tuneller.

Iset: enveiskjøringer er jo ikke farlige, da tar man bare en ekstra runde.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-10, 16:34   #43
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

Det var ikke nødvendigvis høy fart jeg tenkte på Kanina. Bare at alt skal skje så fort. Er du ikke på hugget i rundkjøringer eller feltbytte får du en rasende tut eller fingern.

Ja, jeg skjønte jo egentlig det. Jeg tror man bare må puste litt med magen, ikke bry seg om de bak, og kjøre når man synes det er klart.

Min mor stoppet en gang nesten helt opp midt i trafikkmaskinen fordi hun ikke så skiltene pga lavt motlys. Det var heldigvis søndag morgen og lite trafikk, men dog. Jeg beundrer henne litt for det.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-10, 16:41   #44
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har kjørt på bøgda og er vant til svingete landeveier i mørten.

I Oschlo kjørte jeg ikke før, da jeg hadde en som foretrakk å gjøre det, og måtte kvinne meg opp til å lære meg det, men nå synes jeg det er gøy.

Face your fears, rett og slett. Alt må læres.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-10, 16:43   #45
Kine
_Kine på nybaktmamma

Kine sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Akershus
Kine er litt kulKine er litt kul
Standard

Ikke rart man ikke våger seg i Oslo sentrum, der bare kjører alle uansett hvem som har vikeplikt osv og følger ikke "andre" reglene, nei da tuter man som i syden. Tut&kjør

Gammel 29-04-10, 16:44   #46
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kine, her.

Ikke rart man ikke våger seg i Oslo sentrum, der bare kjører alle uansett hvem som har vikeplikt osv og følger ikke "andre" reglene, nei da tuter man som i syden

Hæ? Aldri hørt noe til "syden-tuting". Men så har jeg heller aldri vært i "syden". De fleste overholder vikeplikt. Unntaket, etter min erfaring, er enkelte veier som "virker som" forkjørsveier, men som ikke er det likevel.

Gammel 29-04-10, 16:45   #47
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dette stemmer ikke med mitt inntrykk av hvordan det er å kjøre hvorsomhelst i Oslo i det hele tatt. Og jeg burde jo vite, siden jeg faktisk gjør.

Gammel 29-04-10, 16:45   #48
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kjenner meg virkelig ikke igjen i beskrivelsen din, Kine. Selv ikke jeg, som er fersk og kløner det til både her og der.

Gammel 29-04-10, 16:47   #49
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes det er skummelt å kjøre i England, men det er bare fordi huet mitt virkelig ikke KLARER å skru på venstrekjøring. Det er det samme når jeg går gatelangs, forøvrig. Jeg glemmer alltid å se til riktig side og sånn.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-10, 16:48   #50
Kine
_Kine på nybaktmamma

Kine sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Hæ? Aldri hørt noe til "syden-tuting". Men så har jeg heller aldri vært i "syden". De fleste overholder vikeplikt. Unntaket, etter min erfaring, er enkelte veier som "virker som" forkjørsveier, men som ikke er det likevel.

Jeg har fååå ganger prøvd meg i sentrum....
Gærninger.. bedre å kjøre på landet.
Så derfor, ikke selve smørja.
Syns Oslofolk er mere hissig i trafikken...
Peiser på når folk skal over veien osv osv

Gammel 29-04-10, 16:51   #51
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Jeg synes det er skummelt å kjøre i England, men det er bare fordi huet mitt virkelig ikke KLARER å skru på venstrekjøring. Det er det samme når jeg går gatelangs, forøvrig. Jeg glemmer alltid å se til riktig side og sånn.

Ja, der hadde nok ikke jeg hoppet ut i trafikken for å kjøre heller. Jeg sliter veldig med retningsansen i England, og tar til stadighet buss feil vei.

Gammel 29-04-10, 16:51   #52
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kine, her.

Jeg har fååå ganger prøvd meg i sentrum....
Gærninger.. bedre å kjøre på landet.
Så derfor, ikke selve smørja.
Syns Oslofolk er mere hissig i trafikken...
Peiser på når folk skal over veien osv osv

Mens jeg synes folk er gærne og hissige på landet, når jeg slakker farten rundt svingene. Folk ligger og presser bak meg, og kjører forbi på skumle steder. Akk, ja. Bymusa, og landmusa.

Gammel 29-04-10, 16:53   #53
Kine
_Kine på nybaktmamma

Kine sin avatar

Standard

Mens jeg synes folk er gærne og hissige på landet, når jeg slakker farten rundt svingene. Folk ligger og presser bak meg, og kjører forbi på skumle steder. Akk, ja. Bymusa, og landmusa.

Er jo ikke bare bare å kjøre forbi noen midt på karl johan heller.
Men ser hva du mener.
Men her stopper bilene hvertfall...

Men det har kanskje litt med at
1: jeg ble kjørt ned av en bil når jeg var yngre, jeg hadde grønn mann - han rød
2: det var biljakt og tre biler kom på fortauet, flaks at jeg og venninna mi overlevde
3: ingen stopper og alle er generelt hissig....
Dette var oslovest, ikke øst... He he

Gammel 29-04-10, 16:58   #54
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

At man blir påkjørt er selvsagt en skremmende opplevelse. Jeg har for øvrig opplevd et par tre biljakter selv, men det er jo skumlere som myk trafikant.

At ingen stopper og generelt er hissige er nok din opplevelse, ikke nødvendigvis en sannhet. Jeg syns for øvrig folk er flinkere til å stoppe om man skal over gata andre steder i Norge enn i Oslo.

Gammel 29-04-10, 17:05   #55
Kine
_Kine på nybaktmamma

Kine sin avatar

Standard

At ingen stopper og generelt er hissige er nok din opplevelse, ikke nødvendigvis en sannhet. Jeg syns for øvrig folk er flinkere til å stoppe om man skal over gata andre steder i Norge enn i Oslo.

Veldig sant.
Det her er jo min opplevelse om oslotrafikken....
(Ja, og endel andre venninner i rl )
Men det betyr slettes ikke at vi alle deler samme oppf.
Noen har noe negativt om bytraffiken, andre om landet, and so on!
Godt er det, alle kan ikke mene det samme

Gammel 29-04-10, 17:13   #56
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Ja, der hadde nok ikke jeg hoppet ut i trafikken for å kjøre heller. Jeg sliter veldig med retningsansen i England, og tar til stadighet buss feil vei.

Da jeg bodde i et land med venstrekjøring, var det bare å hoppe i det, og det ble overraskende fort en vanesak. Det vanskeligste å legge fra seg, var den innarbeidede vikeplikten fra høyre. Men jeg ble aldri skikkelig vant til å være fotgjenger der. Så konsekvent feil vei før jeg skulle krysse gaten, og sånn. For ikke å snakke om den lille dansen når man møter noen med omvendt kjøreretningsoppfatning i en trang gang og skal passere hverandre.

Gammel 29-04-10, 17:16   #57
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Standard

Skal man over et fotgjengerfelt i Oslo bør man sette en fot ut i veien og virkelig vise at man skal over. Noen tror visst at man bare står og henger ved fotgjengerfeltene for moro skyld.

Gammel 29-04-10, 17:19   #58
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Noen tror visst at man bare står og henger ved fotgjengerfeltene for moro skyld.

Ja. På grunn av alle fotgjengernekene som faktisk gjør det.

Gammel 29-04-10, 17:21   #59
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Ja. På grunn av alle fotgjengernekene som faktisk gjør det.

Gammel 29-04-10, 18:30   #60
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg synes det aller verste er å kjøre i villaområder - da bare surrer jeg og skjønner ikke hvor jeg skal og synes bilene alltid kommer overraskende på. Men å kjøre på Løkka eller andre tette bymiljøer, har jeg aldri hatt noe problem med. Sambo har det motsatt. Det har opplagt noe å gjøre med hva slags landskap man er vant til å orientere seg i: jeg er vokst opp i Oslo sentrum, han i et villaområde på sørlandet. Det aller aller verste stedet å kjøre i Oslo er påkjørselen på Ringveien etter Sinsenkrysset mot Ryen - har svært dårlige minner fra kjøretimene der.

Ellers ble jeg svært overrasket da jeg fikk lappen for noen år siden hvor hensynsfulle og høflige de aller fleste sjåfører er i (Oslo)trafikken.

Sist redigert av Tangina : 29-04-10 kl 19:00.
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:15.