|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Syden er syden er syden er ...?
Hvis du er litt obs og passe på de tingene som er nevnt over her i forhold til hva som er deres behov, så er jeg sikker på at dere kan få en fin tur selv om dere velger et rimelig hotell. Men velg minimum 3 stjerner. Selv om du har såpass stort barn nå, så har det faktisk ganske betydning for ferien de tingene over her ennå. |
|
|
|
|
|
#43 |
|
Passiv
|
Sv: Syden er syden er syden er ...?Den så jeg ikke på, jeg bare slang avgårde ett eller annet jeg - det var vel for to voksne det der ja. |
|
|
|
#44 |
|
Opp og fram, - framover
Medlem siden: Oct 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Syden er syden er syden er ...?Hva som kan gå galt, feks: |
|
|
|
|
|
#45 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() |
Sv: Syden er syden er syden er ...?Vi har reist mye uspesifisert, og på billige hoteller. Jeg anbefaler ikke uspesifisert i høysesong, da er det ofte fullt og bare dårlige hoteller igjen. (Minnes sist sommer med en 4 åring og en på 3 mnd langt ut på landet på Lesvos på skitne 7 kvadratmeter, grøss). Ellers er uspes. helt kurant, som regel lett å bytte hotell mot et lite mellomlegg hvis en ikke er fornøyd. |
|
|
|
|
|
#46 |
|
Erfaren
Medlem siden: Jan 2010
![]() ![]() ![]() |
Sv: Syden er syden er syden er ...?Charter i skoleferien er normalt dyrt for bra hoteller. Et tips om du vil prøve ut noe utenom charter. Vet ikke hvor i landet du bor, men Ryanair har billige billetter til flere sydlige land i juli. Vi har leid leiligheter gjennom www.sembo.no eller www.pv-holidays.com Ser nå at man kan sette sammen sine egne pakkereiser hos Sembo.
|
|
|
#47 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Syden er syden er syden er ...?Når jeg har sjekket "sydenturer" har det vært så dyrt at jeg har bakket ut helt.
|
|
|
#48 |
|
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Vi har ikke på air condition vi, jeg har en tendens til å få halsvondt og bli |
|
|
|
|
|
#49 |
|
På (opp?)tur
|
Sv: Syden er syden er syden er ...?Jeg er også en som fikser varmen. Men ikke alle er det. Og særlig ikke alle barn. Og av og til er det mygg, og da føler i alle fall ikke jeg meg komfortabel med å la barnet sove med vinduet oppe. |
|
|
|
|
|
#50 |
|
Opp og fram, - framover
Medlem siden: Oct 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Syden er syden er syden er ...?Leste engang ( har ikke prøvd selv altså) : |
|
|
|
|
|
#52 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Syden er syden er syden er ...?Jeg har også, faktisk flere ganger, forsøkt å finne chartertur som frister denne sommeren. Kun for å finne lekekamerater til de smukke små. Jeg endte med å kaste henholdsvis musen og tastaturet i veggen.
|
|
|
#53 |
|
På (opp?)tur
|
Jeg har hørt det samme om silke, og det er faktisk behagelig selv om det er varmt. Men litt dyrt da. Tror jeg ville falt om i krampelatter om jeg så noen i syden midt på sommeren med ullundertøy - tenkt "norsk" med en gang. |
|
|
|
|
|
#54 |
|
blid
Sv: Syden er syden er syden er ...?Jeg ville sjekket mulighetene for flybilletter og leie av leilighet i Spania (på fastlandet) istedet for chartertur. Utvalget av leiligheter til leie er kjempestort og jeg tror fortsatt at det er mulig å finne flybilletter til ok pris. Kroatia er også et alternativ. Vår erfaring er at det blir en god del billigere å ordne fly og leilighet selv enn å reise på chartertur
|
|
|
#57 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Jeg er HELT enig i at det er superfint, men billig er det ikke. Identisk tur til Tyrkia i år kommer på hele 10 000 mindre enn vi betalte til Mallorca i fjor.
|
|
|
|
#58 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Syden er syden er syden er ...?Vi velger aldri charter, rett og slett fordi det er mye dyrere enn å mekke turen selv. Billigbillettter med Ryanair kombinert med å leie leilighet er mye billigere. |
|
|
|
|
|
#59 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Syden er syden er syden er ...?Hvor finner dere disse billige leiligheten hen? Jeg har undersøkt litt (men skal innrømme at det ikke ble all verden), og det jeg fant ble veldig dyrt. Ikke hadde de "bamseklubb" heller, og det er også verdt å betale litt for med unger på den alderen jeg har.
|
|
|
|
#60 |
|
Ferdig!
Sv: Syden er syden er syden er ...?Tunisia. |
|
|