Sv: Gaveåpning i barnebursdag
Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.
Hm. Noe aner meg at jeg har et litt annet forhold til pakker enn andre. Jeg syns leker som flasketuten, gaveoppakking mens alle ser på og utstilling av gavene er litt kvalmt jeg. Det blir så veldig mye fokus på gavene. Dere må gjerne opplyse meg om at det ikke blir slik.
Nei du tar feil. Det blir fokus på hver enkelt gjest! 
Har vi hjemmebursdag så er det åpning i ordnede forhold som nevnt over. På Lekeland og med yngre barn så forstår jeg at gjestene vil løpe rundt. Man kan forsøke å organisere en åpningsgreie, men forstår også at noen vil løpe rundt. Vi har det også slik at vi ser på/leker med lekene etter bursdagen, ellers kan det fort være at noe kommer bort/blir ødelagt eller det blir kamp om det, før bursdagen er over. Mine barn er ofte veldig forsiktige med sakene sine, og hadde syntes det var leit om de ikke en gang rakk å se på dem før de måtte kastes. Det er alltids andre ting de kan leke med der og da.
Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.
(for veloppdragne barn setter selvfølgelig pris på alt )
Så klart. Spør du min sønn på 5 år nå hva han sier om han han får en pakke han har fra før: "Tusen takk" svarer han da. De er så innprenta i forhold til bursdager o.l. at får de noe de har fra før eller kanskje ikke ønska seg, så skal man si tusen takk uansett, ellers kan folk bli skuffet. Skal man bytte eller ordne noe så snakker vi om det hjemme, og det er stygt å si sånne ting til en gjest som har forsøkt så godt de kunne å finne noe fint. Så der er ho mor nådeløs (av erfaring fra en del kalas).
Sist redigert av Dronningen : 26-04-10 kl 13:47.
|