Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Syden er syden er syden er ...?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-04-10, 11:33   #21
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Syden er syden er syden er ...?

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Sommeren i Norge er jo det beste, og jeg skjønner ikke hvorfor man reiser fra den fineste tiden vi har her i landet.

:dukker:

Seriøst? Du mener altså at det ikke er 1,5 måneder med regn her i sommerferien? Norge har nydelige somre, men vil man ha garantert varme og strandvær må man nok ut av landet, tenker jeg.

Jeg er fremdeles snurt over at da vi endelig flyttet til rekkehus med HAGE i fjor sommer, var det stort sett kjølig og regn så vi ikke fikk nyte hagen maks.

Gammel 26-04-10, 11:34   #22
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er ikke en som trenger sol og varme, for meg er det mer "vil prøve ut charterfenomenet" som lokker.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-10, 11:35   #23
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Mannen min og jeg reiste uspesifisert til Kypros fra Sverige for noen år siden, og da hadde de tre forskjellige uspesifisert standarer. Vi valgte den dyreste (500,- totalt mer enn den billigste) og hadde da et flott opphold. Jeg vet ikke om Sverige fortsatt opererer med slike forskjellige uspesifisert-standarer, men gjør de det, så kan du få en nokså billig tur, og samtidig være sikker på at standaren er god.

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-10, 11:35   #24
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Fordi jeg må en tur til sol og varme i løpet av året, og Norge gir ingen garanti.

Jeg konstaterer at jeg har blitt oppdratt til sommerferie-nøysomhet. Tre uker i Bodø hver sommer er litt tombola, har jeg erfart.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-10, 11:37   #25
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Jeg er ikke en som trenger sol og varme, for meg er det mer "vil prøve ut charterfenomenet" som lokker.

I så fall er du litt rar.

(Neida, hver sin lyst! Jeg husker jeg geldet meg stort til min første danskebåttur, i en alder av 22 år. Det kunne ha blitt litt mer heisatur hadde det ikke vært for at reisefølget mitt (aka Langøre) ble sjøsyk og til slutt sovna på lugaren. :avsporing: )

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-10, 11:37   #26
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Etter tre somre med omtrent bare regn, så var det ikke tvil om at vi MÅTTE til syden i sommer...Jeg synes det er forferdelig tungt å starte på den mørke høsten dersom jeg ikke har fått litt sol og badeliv i løpet av sommeren.....

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-10, 11:38   #27
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Vi har reist på flere billige charterturer og vi har vært fornøyd hver gang. Det er noe med forventningene man har til stedet og hotellet å gjøre. Hvis man forventer at alt skal være splitter nytt og flott med egen tjener 24 timer i døgnet så bestiller man selvsagt ikke en tur til 15 000 for 4 personer.

Når vi reiser på ferie til utlandet så reiser vi ikke for å sitte på hotellrommet. Da kunne vi like godt holdt oss hjemme og bestilt take away hver dag.

Du kan få mange fine turer til en billig penge. Vi har flere ganger bestilt hotell uten basseng, men da har det vært nærme sjøen. Det kommer også an på hva dere og ungene liker.

Gammel 26-04-10, 11:39   #28
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Vi reiser ikke uspesifisert med mange og små barn.

Gammel 26-04-10, 11:39   #29
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det som er bra med charter er at man får utnyttet feriedagene maksimalt, om man bare ønsker å slappe av. Slipper å tenke på transport og å finne fram fra flyplassen til huset, slipper å planlegge når man skal tilbake til flyplassen, alt er lett tilgjengelig og leiebil etc lar seg ordne via hotellet. Jeg tenkte på det da vi leide hus i Toscana for to år siden, vi brukte litt tid på logistikken de første par dagene. Hadde vi bare hatt en uke så ville det vært litt i overkant, men siden vi var der to uker gjorde det ikke noe.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-10, 11:39   #30
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg var i Tyrkia et år på et hotell med tre og ei halv stjerne. Dårligere enn det tror jeg ikke jeg vil anbefale noen å bo. Der var det i hvertfall snev av aircondition, det var greit nok bad og det var rimelig reint. Man kan få billigere hoteller med lavere stjernetall som er veldig greie, men det blir mer sjansespill/lese anmeldelser. Hvis du tenker at Tyrkia kan være et greit sted å leke charterturist, kan du sjekke ut www.nazar.no. De har ganske rimelige turer som går for å være bra.

Gammel 26-04-10, 11:46   #31
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har tidligere vært innbitt chartermotstander. Vel, små barn gjorde ting med mitt syn på saken. Charter er helt greit så lenge du vet hva du skal forvente. Det er deilig å slippe og tenke så mye selv. Kjøres fra flyplass til hotelldøren, ha barnebasseng tilgjengelig, noen som snakker norsk/svensk i resepsjonen, reisende med barn på samme alder osv. Jeg får slappet ordentlig godt av på slike ferier.

Vi var på en innmari fin og forholdsvis billig tur til Tunisia. Det er billigere å dra til Tunisia, Egypt, Tyrkia og Bulgaria enn Hellas, Spania og Italia.

Gammel 26-04-10, 13:06   #32
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Forresten... Det billig-billighotellet vi bodde på i Agadir, det uten air condition. Vi hadde balkong mot gata, og var endel plaget av trafikkstøy, spesielt av noen aldels grusomt bråkete mopeder.

Vel - vi trodde det var plagsomt, helt til vi pratet med et par som hadde rom mot bakgården... Det viste seg nemlig at hotellet lå bare en mur unna byens horehus. Å jippi - der var det party-party og stor trafikk hele natta. De holdt på å bli gale.

Gammel 26-04-10, 13:16   #33
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Jeg synes charter-syden med små barn er helt kurant. Jeg har eller stor sans for typen øyhopping og interrail, også med barn, men da gjerne større barn.

Chartertur med fly, hotell, hotellfrokost, transport til og fra flyplassen og valgfrie tilbud om utflukter og liknende. Dette synes jeg er veldig sutalaust som de sier det her. Da kan vi i ferien vår konsentrere oss om hvilken badebukse vi skal ha på i dag, huske på å smøre nok og hvor mange is kan man spise på en dag.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-10, 13:18   #34
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg reiser ikke på chartertur på hotell med mindre enn 3+ stjerner. Og standarden varierer litt fra land til land, virker det som, når man sammenligner stjerner.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-10, 13:40   #35
United
På (opp?)tur

United sin avatar

Medlem siden: May 2009
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Pass på avstand til vei/strand/sentrum med butikker og restauranter. Ikke alt er fint. Særlig ikke med små barn.

United er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-10, 13:42   #36
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Yngstemann er 7 år, så jeg føler ikke at vi må ta samme forholdsregler som om vi skulle hatt med oss et småbarn som krabbet rundt og tok på alt og sånt.

Gammel 26-04-10, 13:42   #37
United
På (opp?)tur

United sin avatar

Medlem siden: May 2009
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Hvis dere drar midt på sommeren til et sted uten ac, risikerer dere at ingen av dere klarer å sove om natten. Så det kan også være en grei investering.

United er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-10, 13:43   #38
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Standard

Ja, ac er nok en nødvendighet.

Gammel 26-04-10, 13:48   #39
Slettet bruker
Passiv

Standard

Vi var i Bulgaria ifjor. Det du bør tenke over er også hva det koster å være der. Alle måltider på restaurant kan ende med å koste litt.

Bulgaria som i Albena er ikke billig. Men vi var ikke der, vi var i en ny liten by litt bortenfor. Selve turen var noe rimeligere enn til Albena, men oppholdet kom på en brøkdel. Full middag for fire ute med dessert, vin, brus og tidvis en drink lå på rundt tohundre med driks.

Bra hotell med toromsleilighet, basseng, beliggenhet rett på stranden, nydelig utsikt. Syngedame hver kveld som jeg personlig var nær ved å myrde flere ganger, men de andre gjestene så ut til å like det.

Svar med sitat
Gammel 26-04-10, 13:52   #40
Slettet bruker
Passiv

Standard

Her var vi:
http://www.ving.no/charteraccomodati...okingFlow=True

Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:46.