|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Syden er syden er syden er ...?
Seriøst? Du mener altså at det ikke er 1,5 måneder med regn her i sommerferien?
|
|
|
#22 |
|
Textrovert
|
Sv: Syden er syden er syden er ...?Jeg er ikke en som trenger sol og varme, for meg er det mer "vil prøve ut charterfenomenet" som lokker.
|
|
|
#23 |
|
Fru Jacobsen
Sv: Syden er syden er syden er ...?Mannen min og jeg reiste uspesifisert til Kypros fra Sverige for noen år siden, og da hadde de tre forskjellige uspesifisert standarer. Vi valgte den dyreste (500,- totalt mer enn den billigste) og hadde da et flott opphold. Jeg vet ikke om Sverige fortsatt opererer med slike forskjellige uspesifisert-standarer, men gjør de det, så kan du få en nokså billig tur, og samtidig være sikker på at standaren er god. |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Sviiisj!!
|
Jeg konstaterer at jeg har blitt oppdratt til sommerferie-nøysomhet.
|
|
|
#25 |
|
Sviiisj!!
|
I så fall er du litt rar.
|
|
|
#26 |
|
Fru Jacobsen
Sv: Syden er syden er syden er ...?Etter tre somre med omtrent bare regn, så var det ikke tvil om at vi MÅTTE til syden i sommer...Jeg synes det er forferdelig tungt å starte på den mørke høsten dersom jeg ikke har fått litt sol og badeliv i løpet av sommeren..... |
|
|
|
|
|
#27 |
|
ekstremt trøtt
|
Sv: Syden er syden er syden er ...?Vi har reist på flere billige charterturer og vi har vært fornøyd hver gang. Det er noe med forventningene man har til stedet og hotellet å gjøre. Hvis man forventer at alt skal være splitter nytt og flott med egen tjener 24 timer i døgnet så bestiller man selvsagt ikke en tur til 15 000 for 4 personer.
|
|
|
#28 |
|
ekstremt trøtt
|
Sv: Syden er syden er syden er ...?Vi reiser ikke uspesifisert med mange og små barn.
|
|
|
#29 |
|
Fortynnet
|
Sv: Syden er syden er syden er ...?Det som er bra med charter er at man får utnyttet feriedagene maksimalt, om man bare ønsker å slappe av. Slipper å tenke på transport og å finne fram fra flyplassen til huset, slipper å planlegge når man skal tilbake til flyplassen, alt er lett tilgjengelig og leiebil etc lar seg ordne via hotellet. Jeg tenkte på det da vi leide hus i Toscana for to år siden, vi brukte litt tid på logistikken de første par dagene. Hadde vi bare hatt en uke så ville det vært litt i overkant, men siden vi var der to uker gjorde det ikke noe. |
|
|
|
|
|
#30 |
|
maler
|
Sv: Syden er syden er syden er ...?Jeg var i Tyrkia et år på et hotell med tre og ei halv stjerne. Dårligere enn det tror jeg ikke jeg vil anbefale noen å bo. Der var det i hvertfall snev av aircondition, det var greit nok bad og det var rimelig reint. Man kan få billigere hoteller med lavere stjernetall som er veldig greie, men det blir mer sjansespill/lese anmeldelser. Hvis du tenker at Tyrkia kan være et greit sted å leke charterturist, kan du sjekke ut www.nazar.no. De har ganske rimelige turer som går for å være bra.
|
|
|
#31 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Syden er syden er syden er ...?Jeg har tidligere vært innbitt chartermotstander. Vel, små barn gjorde ting med mitt syn på saken. Charter er helt greit så lenge du vet hva du skal forvente. Det er deilig å slippe og tenke så mye selv. Kjøres fra flyplass til hotelldøren, ha barnebasseng tilgjengelig, noen som snakker norsk/svensk i resepsjonen, reisende med barn på samme alder osv. Jeg får slappet ordentlig godt av på slike ferier.
|
|
|
|
#32 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Syden er syden er syden er ...?Forresten... Det billig-billighotellet vi bodde på i Agadir, det uten air condition. Vi hadde balkong mot gata, og var endel plaget av trafikkstøy, spesielt av noen aldels grusomt bråkete mopeder.
|
|
|
#33 |
|
har tatt seg sammen
|
Sv: Syden er syden er syden er ...?Jeg synes charter-syden med små barn er helt kurant. Jeg har eller stor sans for typen øyhopping og interrail, også med barn, men da gjerne større barn.
|
|
|
#34 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Sv: Syden er syden er syden er ...?Jeg reiser ikke på chartertur på hotell med mindre enn 3+ stjerner. Og standarden varierer litt fra land til land, virker det som, når man sammenligner stjerner.
|
|
|
#36 |
|
Textrovert
|
Sv: Syden er syden er syden er ...?Yngstemann er 7 år, så jeg føler ikke at vi må ta samme forholdsregler som om vi skulle hatt med oss et småbarn som krabbet rundt og tok på alt og sånt.
|
|
|
#39 |
|
Passiv
|
Sv: Syden er syden er syden er ...?Vi var i Bulgaria ifjor. Det du bør tenke over er også hva det koster å være der. Alle måltider på restaurant kan ende med å koste litt. |
|
|
|
#40 |
|
Passiv
|
Sv: Syden er syden er syden er ...? |
|
![]() |
|
|