Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Alkoholinntaket ditt?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-02-07, 10:44   #61
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alkoholinntaket ditt?

Opprinnelig lagt inn av kisha, her.

Jeg nevnte anbefalingen på 2 glass vin på deg, men det synes jeg er mye. Dessuten liker jeg ikke vin noe særlig. Det hender jeg tar et glass onsdag til LOST, men må jo helle ut resten av flaska. Vinen blir jo stygg hvis den står.

To glas onsdag og to glas torsdag. Problem solved

Kan det vere lurt å legge til ein her?

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-07, 10:52   #62
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

Hvor: Havørnbyen
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Så nå må jeg jeg drikke både onsdag og torsdag.
På fredag lager vi noe godt til kvelds, da blir det gjerne et glass øl eller 2. Jeg ser jo hvor dette bærer av sted.

Gammel 01-02-07, 11:11   #63
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det kan godt gå en måned uten at jeg drikker alkohol. Men jeg kan også drikke et glass vin eller to til middagen flere dager i uka, det går veldig i perioder. (Nei, jeg er ikke periodedranker).

Jeg drikker aldri veldig store mengder, og drikker meg ikke full. Kun litt fjasete en sjelden gang.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-07, 11:34   #64
Michelle
X First Lady

Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Det kan godt gå en måned uten at jeg drikker alkohol. Men jeg kan også drikke et glass vin eller to til middagen flere dager i uka, det går veldig i perioder. (Nei, jeg er ikke periodedranker).

Jeg drikker aldri veldig store mengder, og drikker meg ikke full. Kun litt fjasete en sjelden gang.

Akkurat slik som meg ser jeg. Kun litt fjasete og av og til litt rødvin midt i uka

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-07, 11:44   #65
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Labert alkoholinntak - drikker sjelden.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-07, 11:48   #66
Agurke
Fabelaktig

Agurke sin avatar

Blogginnlegg: 19
Agurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er sjelden på fest, men vi har som regel øl (en sjelden gang vin) i hus i helgene. Vi drikker ikke mye; et par øl/glass vin fredag og lørdag. Og om vi har en kartong vin, koser vi oss med et glass noen kvelder i uka også.

Jeg setter pris på vin til god mat, og kan vel skrive under på at flatfylla er noe jeg ble ferdig med som 17-åring.

Agurke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-07, 11:54   #67
Polkadot
Passiv

Hvor: Hedmark
Polkadot er populærPolkadot er populærPolkadot er populærPolkadot er populær
Standard

Jeg drikker når jeg har lyst. Bruker også alkohol som avslapningsmiddel på kjipe dager. Men nå nylig hadde jeg en lang kjip periode, og merket etterhvert at jeg drakk litt oftere enn det som etter min egen oppfatning er bra for meg, og siden da har jeg ikke hatt lyst på alkohol.

Jeg bruker å ha slike avholds-perioder. Litt for å holde meg selv i øra, litt for at kroppen og nyrene skal få slappe av litt, og litt for at etter en sånn "tørke" så smaker vinen ekstra godt

Prøver å gjøre det samme med kaffe, men det er litt vanskeligere. Er nok mer avhengig av kaffe enn av vin.

Polkadot er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-07, 12:01   #68
Ibidelma
sporadisk

Ibidelma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg tar meg gjerne et glass baileys ved ukeslutt, men ikke hver dag

Gammel 01-02-07, 12:18   #69
cora
både her og der

cora sin avatar

Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Det blir mindre og mindre. Det gikk litt over styr i studietida, spesielt under et ett-årig utenlandsopphold, så etter det har jeg liksom fått min dose. Jeg drikker nå svært sjelden, og det gjør meg ingenting å avstå fra alkohol. Hvis jeg drikker et halvt glass vin, er jeg i dårlig form dagen etter. Og det gidder jeg ikke.

cora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-07, 12:27   #70
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Drikker sjelden. For sjelden, for når jeg først drikker litt alkohol blir jeg kjempesyk, og det problemet hadde jeg ikke når jeg drakk alkohol "jvenlig".

Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-07, 12:53   #71
Line*
Expired

Medlem siden: Dec 2006
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Vi drikker ofte vin. Og tar oss en fest i blant med venner. Vi har ikke småbarn i hus lenger, og nyter livet. Gubben må være litt forsiktig, da. Han blir fyllesyk av to glass.
Han misunner meg som kan kose meg med litt mer. Jeg blir aldri fyllesyk, men så drikker jeg heller ikke mengder, blir litt brisen av og til, og drikker kun øl og vin.

I helga som var tok vi oss faktisk en tur på byen. det var skikkelig kos å ta seg en tur ut av døra. Ellers er vi stort sett hjemme og pleier kjærligheta med god mat og som sagt, ofte vin.

Nå er vi jo middelaldrene og må passe på at blodet ikke blir for tykt.

Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-07, 13:02   #72
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Etter to svangerskap og to relativt lange ammeperioder er jeg blitt så billig i drift at jeg føler meg rimelig beruset etter bare et lite glass med vin. Jeg synes ikke det er noe moro å føle meg beruset, så da blir det til at jeg ikke drikker så mye, og da fortsetter jeg jo å være like billig i drift. Om denne sirkelen er god eller ond kommer vel an på øyet som ser.

Gammel 01-02-07, 13:12   #73
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Hvor: Home, but not alone
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har jobbet på båt for en del år siden, og drakk da mitt..... Nå drikker jeg faktisk veldig sjelden. Tenker rett og slett ikke på det. Så det blir helst til fest, og det skal jeg til helgen , men det blir som regel ikke mer enn 5-6 fester i året. Så jeg drikker sjelden hjemme, og spesielt er det blitt lite etter jeg fikk Snuppa for 2 år siden.

Når man selv er begynt å lure på om man drikker for mye, da gjør man som regel det....... 1-2 glass hver kveld, blir etter en stund for lite etter en lang periode, pga at man tåler mer Og da er det ikke mye kos, men et problem.

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-07, 14:09   #74
Hempa
Aktiv

Hempa sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hempa er litt kul
Standard

Jeg trodde en lang stund at morsrollen hadde gjort meg avholds, jeg. Så kommer man over det første årene med lite søvn og få barnevakter, og så viser det seg at man faktisk har det i seg ennå.

Det går veldig i perioder. Jeg kan drikke god vin eller rusbrus bare for å kose meg på kveldene, eller jeg kan drikke meg litt på en snurr på gode drinker sammen med morsomme venner. Så går det gjerne en måned eller to uten noe igjen.

Hempa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-07, 15:41   #75
Jessica
Pauset

Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Når jeg drikker så går det i rødvin. Jeg drikker kanskje ett glass eller to.

Det skjer vel cirka 5-6 ganger i året, i beste fall.....

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-07, 15:42   #76
Jessica
Pauset

Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av kisha, her.

Så nå må jeg jeg drikke både onsdag og torsdag.
På fredag lager vi noe godt til kvelds, da blir det gjerne et glass øl eller 2. Jeg ser jo hvor dette bærer av sted.

Ikke no problem. Du trenger ikke det.

Jeg kjøper slike små rødvinsflasker i Sverige. Da har jeg til ett glass, no more no less

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-07, 19:18   #77
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg anser vin å være noe av det beste livet har å by på. Jeg drikker ikke vin hver dag, men det er kun fordi jeg er småopptatt av kalorier. Men drikker alltid vin i helgene, og om sommeren blir det glatt et glass hver dag. Jeg drikker dog svært sjelden så mye at jeg blir full. Det er mange år siden sist. Sjelden mer enn en halv flaske. Sånn som nå; her sitter jeg og mannen med et glass rødvin hver og feirer at vi har fått barnehageplass.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-07, 19:44   #78
Lykketrollet
Jeg ble frisk!!

Lykketrollet sin avatar

Lykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg drikker ikke

2 år siden jeg har tatt i noe alkohol nå. Samme gjelder sambo.
Skal bli spennende dersom vi setter ungene hos barnevakt og drar på byen en kveld om noen måneder

Lykketrollet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-07, 21:52   #79
Mango
Fullverdig medlem

Mango sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Mango har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jeg drikker veldig sjeldent alkohol, og når jeg gjør det så er jeg stort sett veldig fornøyd etter ett glass. Alkoholinntaket mitt har bare blitt mindre og mindre de siste årene og kan ikke si at jeg savner det. Hater å være i dårlig form dagen etter og ikke minst nå som jeg har noen å ta meg av.

Mango er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-07, 22:07   #80
lila
Nybegynner

Medlem siden: Feb 2007
lila har et hav av muligheter foran seg
Standard

Det har blitt svært lite alkoholinntak de siste 3 årene.
Heldigvis for det, for jeg må innrømme at det ble en del festing i helgene før jeg ble gravid med mitt første barn.
Men det var ikke sånn at jeg MÅTTE ha alkohol.

lila er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:20.