|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
| Se resultatene: Lager din husholdning saus selv? | |||
| Ja, alltid eller nesten ubetinget alltid |
|
64 | 32,49% |
| Veldig ofte, men ikke alltid |
|
74 | 37,56% |
| Vi kan lage saus selv, men det er ikke alltid vi tar oss tid til det |
|
41 | 20,81% |
| Nei |
|
16 | 8,12% |
| Spiser ikke saus |
|
2 | 1,02% |
| Deltakere: 197. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#121 |
|
ekstremt trøtt
|
Sv: Lager du saus selv?
Det smaker selvsagt mye bedre. Brunet smør og mel smaker ikke godt.
|
|
|
#123 |
|
Aktiv
Medlem siden: Apr 2010
![]() |
Sv: Lager du saus selv?Jeg har aldri laget brun saus av brunet smør og mel med vann. Jeg bruker kraft og en form for jevning, avhengig av hva slags saus det skal bli til. Men siden jeg er nysgjerrig hadde det vært gøy å prøve å lage tradisjonell brun saus. Kanskje noen kan gi meg en liten innføring? |
|
|
|
|
|
#124 |
|
Rockesøster
|
Brun like deler smør og hvetemel på støpejernspanne, middels varme og hyppig røring i panna slik at den blir brun, ikke brent. |
|
|
|
|
|
#125 |
|
Passiv
|
Sv: Lager du saus selv?Jeg koker min brune saus i flere timer, den blir dypere og rikere i smaken av det. En løk med kryss i høyner smaker enda mer, med litt tyttebær, sennep, masse pepper, kraft, Worchestershiresaus osv blir den vidunderlig. Den blir enda bedre med kraft fra stek e.l. |
|
|
|
#126 |
|
Borte
|
Sv: Lager du saus selv?Jeg lager all saus selv. Pulver er ikke mat.
|
|
|
#127 |
|
⭐️⭐️⭐️
|
Sv: Lager du saus selv?Siden jeg syns posesausene er gode har det lett for å bli de. Syns også hjemmelagede sauser har en tendens til å bli litt vel kraftige og smaksrike.
|
|
|
#129 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Ja ca like mye, |
|
|
|
|
|
#131 |
|
Passiv
|
Sv: Lager du saus selv?Tidligere kjøpte jeg mye ferdig, men de siste par årene har jeg for det aller meste laget sausene selv. |
|
|
|
#132 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Lager du saus selv?Man MÅ jo bare like en oppskrift som begynner med "bland sammen rikelige mengder smør og sukker".
|
|
|
#133 |
|
nygift
|
Sv: Lager du saus selv?Kan hvis jeg vil, men det er mest en slags saus som blir laget og det er chickendiana saus, ellers går det i halvfabrikata (noen tilfeller hel
|
|
|
|
#134 |
|
Forelska
|
Sv: Lager du saus selv?Lagar oftast saus sjølve - eksperimenterer med ulike variantar - ofte(men ikkje alltid) med hell - har elles skåpet fullt av ulike Knorr-greier(sånne med 4-5 posar i kvar) til hastverkssituasjonar, men dei pakkane varer lenge
|
|
|
|
#135 |
|
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Lager du saus selv?Jeg startet tråden, og så forsvant jeg helt. :urutinert:
|
|
|
#137 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Stemmer, bernaise-saus lager jeg ikke sjøl - tør ikke engang prøve, etter å ha sett alle eggene svigerfar måtte kaste da han var på "hjemmelagd bernaise-bølgen."
|
|
|
#139 |
|
Aktiv
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Oppland
![]() |
Sv: Lager du saus selv?Lager som regel toro
|
|