|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
| Se resultatene: Lager din husholdning saus selv? | |||
| Ja, alltid eller nesten ubetinget alltid |
|
64 | 32,49% |
| Veldig ofte, men ikke alltid |
|
74 | 37,56% |
| Vi kan lage saus selv, men det er ikke alltid vi tar oss tid til det |
|
41 | 20,81% |
| Nei |
|
16 | 8,12% |
| Spiser ikke saus |
|
2 | 1,02% |
| Deltakere: 197. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#2 |
|
Fola Blakken
|
Sv: Lager du saus selv?Stort sett, men det hender jeg tyr til halvfabrikata.
|
|
|
|
#3 |
|
intro
|
Sv: Lager du saus selv?Vi lager den stort sett selv, men jeg synes mange posesauser er helt ok - som f.eks. bearnaisesaus, hollandaise og enkelte soppsauser. Bruns saus tror jeg knapt jeg har lagd i hele mitt liv.
|
|
|
|
#4 |
|
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Lager du saus selv?Jeg kan, men jeg lager ekstremt sjelden mat. Mannen bruker stort sett posesaus, men gjerne med egen vri.
|
|
|
#5 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Lager du saus selv?Som regel lager eg sjølv.
|
|
|
#6 |
|
sukk
Medlem siden: Jul 2008
Sv: Lager du saus selv?Alltid, men siden jeg ikke er så veldig flink blir den ikke alltid like god. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Tre små T
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Lager du saus selv?Hvit saus lager jeg selv,men det er det eneste jeg får til også.Skulle veldig gjerne kunne lage gode sauser.
|
|
|
#9 |
|
Off the map.
|
Sv: Lager du saus selv?Jeg lager hvit saus og tomatsaus stadig vekk. Bortsett fra det bruker vi ikke mye saus, det eneste er 'sausen' i gryteretter, den er alltid hjemmelaget.
|
|
|
#11 |
|
inn i dimman
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Lager du saus selv?Ja, som regel gjør vi det, men det finnes noen untak; bernaise feks.
|
|
|
#12 |
|
saftig
|
Sv: Lager du saus selv?
Det smaker jo helt annerledes enn på den måten du lager saus på. Både helten og min mor lager nydelig saus basert på bruning.
|
|
|
#13 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Sv: Lager du saus selv?
Den desidert aller beste brune sausen jeg noensinne har smakt (og som ei venninne satt og spiste med skje, helt vill i blikket), er Fibi sin saus, som ikke er brunet i det hele tatt men laget med maizenna. Den er så sinnssykt god at jeg kan spise den som suppe, har aldri smakt bedre saus.
|
|
|
#14 |
|
Forelska
|
Sv: Lager du saus selv?Lagar oftast saus sjølve - eksperimenterer med ulike variantar - ofte(men ikkje alltid) med hell - har elles skåpet fullt av ulike Knorr-greier(sånne med 4-5 posar i kvar) til hastverkssituasjonar, men dei pakkane varer lenge
|
|
|
|
#16 |
|
ekstremt trøtt
|
Sv: Lager du saus selv?Både og. Lager hvit saus, kjøttkakesaus, saus til stek, pastasauser av ulike slag selv, men kjøper bearnaise og av og til andre sauser.
|
|
|
#18 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Lager du saus selv?Jeg lager så og si alltid saus selv. Hvis jeg jukser med en pose så er det Bernaisesaus og evt. saus til fisk, men ingen av delene brukes særlig ofte her i huset.
|
|
|
#19 |
|
Det er bare en fase
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Lager du saus selv?Alltid. Jeg har en pakke brun kjøttdeigsaus i skuffen, men der har den ligget lenge. Nå er det et mindretall av middager vi pleier å ha som krever saus, men å koke inn litt eplejuice og tilsette litt rømme eller creme fraiche går på no time. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
Sv: Lager du saus selv?Ja. Glutenallergi i familien, og dei fleste posesausar går ikkje. |
|
|
|
![]() |
|
|