|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#43 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Apr 2010
![]() |
Sv: Spiser du kinakål? I annet enn salat?Jeg har brukt det til kålruletter. Fungerer utmerket! |
|
|
|
|
|
#45 |
|
Fullverdig medlem
![]() |
Sv: Spiser du kinakål? I annet enn salat?Jeg spiser ikke kinakål i salat (uæk), men smørdampet kinakål er ålreit som tilbehør. |
|
|
|
|
|
#47 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spiser du kinakål? I annet enn salat?Har en rett med kylling og en haug andre grønnsaker som stekes sammen med en slags soyasaus, oppi der er kinakål en av ingrediensene.
|
|
|
#48 |
|
Rockesøster
|
Sv: Spiser du kinakål? I annet enn salat?Kinakål er ikke brukende som salatgrønnska etter mitt syn, men funker fett når den er varmebehandlet. Jeg har forrsten hørt om et merkelig fenomen i Tromsø, der de serverer en pizza med topping av kinakål og en slags sennepsdressing |
|
|
|
|
|
#49 |
|
inn i dimman
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spiser du kinakål? I annet enn salat?Vi bruker kinakål i vårruller, noen wok-retter og i sursterk soppsuppe.
|
|
|
#50 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Spiser du kinakål? I annet enn salat?
Ja. Og kinakål er kål. Ikke salat. Derfor skal man behandle den som kål. |
|
|
|
|
|
#51 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Spiser du kinakål? I annet enn salat?Moren min bruker av og til kinakål i fårikål. Mildere på smak enn vanlig kålhode. |
|
|
|
|
|
#52 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() |
Sv: Spiser du kinakål? I annet enn salat?jeg synes kinakål smaker godt. Bruker den i vårruller, til kålrualder, og i wok. Og av og til sammen med gulrøtter i råkosten. |
|
|
|
|
|
#53 |
|
Make it count!
Sv: Spiser du kinakål? I annet enn salat?
Ikke i Tromsø, men i min barndoms lokale pizzasjappe i Oslo, serveres Tacopizza toppet med strimlet kinakål og rømme.
|
|
|
#54 |
|
heimføing
|
Sv: Spiser du kinakål? I annet enn salat? |
|
|
|
|
|
#56 |
|
Erfaren
Medlem siden: May 2009
Hvor: Internett
![]() ![]() ![]() |
Sv: Spiser du kinakål? I annet enn salat?Vi spiser ikke kinakål i det hele tatt.
|
|
|
#59 |
|
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Sv: Spiser du kinakål? I annet enn salat?Jeg serverte japanskinspirert rekesalt i bursdagen min i går, med mengder av kinakål som salatgrønnsak, sammen med bønnespirer, bambusskudd, sukkererter og mungbønnenudler, og med kruttsterk wasabidressing og cashewnøtter til. det smaker nydelig, og jeg syns alle andre salater gir en merkelig smak i den salaten.
|
![]() |
|
|