Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Spiser du kinakål? I annet enn salat?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-04-10, 19:15   #41
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spiser du kinakål? I annet enn salat?

Jeg woker den, eller river den over supper.
Det er veldig godt å toppe spinatsuppe med litt revet kinakål og parmesan.

Gammel 14-04-10, 19:41   #42
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Woket, smørdampet og fløtestuet er godt! Takk for påminnelsen forresten!

Gammel 15-04-10, 22:49   #43
Vickan
Nybegynner

Medlem siden: Apr 2010
Vickan har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jeg har brukt det til kålruletter. Fungerer utmerket!

Vickan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-10, 22:53   #44
Heiko
Helt konge

Heiko sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jepp, til wok og i nudelsupper.

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-10, 00:54   #45
hera
Fullverdig medlem

hera har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jeg spiser ikke kinakål i salat (uæk), men smørdampet kinakål er ålreit som tilbehør.

hera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-10, 01:43   #46
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg spiser smørdampet kinakål. Dessuten er det ganske godt i vårruller.

Pøblis er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 16-04-10, 01:44   #47
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Har en rett med kylling og en haug andre grønnsaker som stekes sammen med en slags soyasaus, oppi der er kinakål en av ingrediensene.

Gammel 18-04-10, 18:05   #48
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kinakål er ikke brukende som salatgrønnska etter mitt syn, men funker fett når den er varmebehandlet. Jeg har forrsten hørt om et merkelig fenomen i Tromsø, der de serverer en pizza med topping av kinakål og en slags sennepsdressing

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-10, 18:10   #49
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi bruker kinakål i vårruller, noen wok-retter og i sursterk soppsuppe.

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-10, 18:21   #50
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Kinakålen er en undervurdert grønnsak takket være årelang mishandling med partydressing og thousand island på norske gatekjøkken.

Ja. Og kinakål er kål. Ikke salat. Derfor skal man behandle den som kål.

Jeg har en oppskrift på en thailandsk kyllingrett med kinakål. Den er nydelig.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-10, 18:23   #51
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Moren min bruker av og til kinakål i fårikål. Mildere på smak enn vanlig kålhode.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-10, 18:33   #52
mammamia
Superaktiv

Medlem siden: Jan 2007
mammamia er litt kulmammamia er litt kul
Standard

jeg synes kinakål smaker godt. Bruker den i vårruller, til kålrualder, og i wok. Og av og til sammen med gulrøtter i råkosten.

mammamia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-10, 18:33   #53
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Jeg har forrsten hørt om et merkelig fenomen i Tromsø, der de serverer en pizza med topping av kinakål og en slags sennepsdressing

Ikke i Tromsø, men i min barndoms lokale pizzasjappe i Oslo, serveres Tacopizza toppet med strimlet kinakål og rømme.

Gammel 18-04-10, 18:56   #54
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Jeg har forrsten hørt om et merkelig fenomen i Tromsø, der de serverer en pizza med topping av kinakål og en slags sennepsdressing

Takopizza fra Yonas. En klassiker.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-10, 17:43   #55
konsulenten
Passiv

Standard

Kimchi!

Svar med sitat
Gammel 23-04-10, 18:31   #56
siljemoren
Erfaren

siljemoren sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Internett
siljemoren er populærsiljemoren er populærsiljemoren er populær
Standard

Vi spiser ikke kinakål i det hele tatt.

Gammel 24-04-10, 12:26   #57
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv

Lyppa sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Takopizza fra Yonas. En klassiker.

Jeg liker den ennå like godt jeg. Ser aldri på noe annet på menyen.

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-10, 13:17   #58
Left
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Ja. Og kinakål er kål. Ikke salat. Derfor skal man behandle den som kål.

Jeg har en oppskrift på en thailandsk kyllingrett med kinakål. Den er nydelig.

Har du oppskrift?

Svar med sitat
Gammel 30-04-10, 09:57   #59
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Jeg serverte japanskinspirert rekesalt i bursdagen min i går, med mengder av kinakål som salatgrønnsak, sammen med bønnespirer, bambusskudd, sukkererter og mungbønnenudler, og med kruttsterk wasabidressing og cashewnøtter til. det smaker nydelig, og jeg syns alle andre salater gir en merkelig smak i den salaten.
Det betyr derimot ikke at jeg har veldig lyst på rekekcocktail med thousand island og kinakål

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:08.