Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvordan holde seg våken på kurs?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-04-10, 20:39   #21
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvordan holde seg våken på kurs?

Battery. Du kan også kjøpe energibarer, energidrikk, nøtteblanding med rosiner, kokesjokolade.

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-10, 20:43   #22
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Koffein fungerar ikkje på meg. Eg har forsøkt te, kaffi og koffeintablettar innkøpt til formålet i Sverige. Ingenting fungerer. Det som virkar aller best, er å holde seg aktiv, altså engasjere seg såpass at eg må spørje eit spørsmål eller komme med eit innspel. Da virkar det som om kroppen aktiveres såpass at det held ei stund. Derfor er eg ein av dei som masar på kurs, møte, seminar, forelesningar etc.

Nikotintyggis blir brukt i absolutte nødsfall, feks. bilkøyring. Det er kjipt å ha sovepausar på ei økt på 45 minuttarskøyring, men det er faktisk av og til nødvendig!

Gammel 10-04-10, 21:08   #23
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Nikotintyggis altså? Det hadde jeg virkelig aldri forestillt meg at skulle hjelpe. Hvorfor hjelper det? Hva slags stoffer hjelper meg å holde meg våken i disse tyggisene? Kan ikke huske at jeg ble mer våken den gangen jeg røykte, men det er mange år siden, så mulig jeg har glemt det.

Battery klarer jeg ikke drikke lenger. Jeg har "brukt den opp" på sprit i ungdommen.

Å holde seg aktiv underveis med å stille spørsmål er kjempelurt, det skal jeg prøve å gjøre. Det har jo andre nytteverdier i at en får med seg enda mer av stoffet også.

Selger de koffeintabletter respetfritt i Sverige? I så fall skal jeg få svigers til å handle for meg så jeg har i bakhånd til en annen gang. De vet jeg at virker. Det var sånn jeg overlevde eksamensperioden på gymnaset.

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-10, 21:18   #24
gullet
stille

gullet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Å leke hakkespett holder de andre våkne i hvert fall! :erfart: til stor latter for alle.

Gammel 10-04-10, 21:20   #25
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av gullet, her.

Å leke hakkespett holder de andre våkne i hvert fall! :erfart: til stor latter for alle.

Atte... ?

Dagen derpå her og en smule treg...

Gammel 10-04-10, 21:21   #26
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Kjør Red Bull i massevis. Det er så mye koffein og greier i at du skal slite med å sove.

Gammel 10-04-10, 21:43   #27
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av D'Arcy, her.

Kjør Red Bull i massevis. Det er så mye koffein og greier i at du skal slite med å sove.

Takk! Jeg skal virkelig prøve dette. Nå håper jeg at kurset mitt er reddet. Ikke minst stoltheten min..

Gammel 10-04-10, 21:48   #28
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

En gang i de hine hårde pleide jeg å blande med Red Bull (da det bare var å få kjøpt i Sverige). Da ble det aldri mer enn 2-3 timers søvn etter en fest og dagen derpå var et rent mareritt.

Gammel 10-04-10, 21:50   #29
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av D'Arcy, her.

En gang i de hine hårde pleide jeg å blande med Red Bull (da det bare var å få kjøpt i Sverige). Da ble det aldri mer enn 2-3 timers søvn etter en fest og dagen derpå var et rent mareritt.

Det høres helt perfekt ut!

Gammel 10-04-10, 22:35   #30
gullet
stille

gullet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Shamu, her.

Atte... ?

Dagen derpå her og en smule treg...

Hakkespett?

Først bikker hodet bakover - til du nesten knekker nakken - våkner av eget snork.

Så bikker hodet fremover - du våkner og rykker hodet opp - fokuserer blikket - våkner av at nesa slår i bordplaten.

Gammel 10-04-10, 22:39   #31
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Standard

Hakkespett?

Først bikker hodet bakover - til du nesten knekker nakken - våkner av eget snork.

Så bikker hodet fremover - du våkner og rykker hodet opp - fokuserer blikket - våkner av at nesa slår i bordplaten.

Ok, jeg satser på at jeg slipper å underholde på denne måten.

Gammel 11-04-10, 00:45   #32
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Burn smaker litt bedre en Battery og Red Bull synes jeg.

ELlers har ikke jeg merket at jeg blir mere våken av det.
Sjokolade eller noe annet søtt som blir tilført kroppen med jevne mellorom hjelper derimot meg.
Som ene dagen på jobben hvor jeg var stup trøtt og slet skikkelig.
2 biter marsipankake og jeg var våken resten av den arbeidsdagen. (og kvalm)

Gammel 11-04-10, 09:43   #33
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Mams, her.

Burn smaker litt bedre en Battery og Red Bull synes jeg.

ELlers har ikke jeg merket at jeg blir mere våken av det.
Sjokolade eller noe annet søtt som blir tilført kroppen med jevne mellorom hjelper derimot meg.
Som ene dagen på jobben hvor jeg var stup trøtt og slet skikkelig.
2 biter marsipankake og jeg var våken resten av den arbeidsdagen. (og kvalm)

Drikker du kaffe eller Cola/Pepsi til vanlig?
Jeg tenker at så lenge jeg ikke drikker noen av disse delene til vanlig, så virker forhåpentligvis koffeinen bedre hos meg, ergo så vil Red Bull eller Burn fungere. JEg håper det. hehe..
Men jeg kan gjerne ha en sjokolade i veska også.. hihi.. jeg er ikke vanskelig å be på sjokofronten.

Men Burn altså? Jeg har ikke smakt noen av disse.
Hva smaker de egentlig? Det er jo en fordel om jeg klarer å få dem ned også..

Gammel 11-04-10, 10:57   #34
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Hvis du ikke er vant til Red Bull, vil jeg vært litt forsiktig, det er jo en betydelig mengde koffein i disse, du kan få både hjertebank og føle deg urolig. Tar du nikotintyggegummi i tillegg, kan du jo bli både kvalm og svimmel.

Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-10, 11:57   #35
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Nikotintyggisen må tyggast forsiktig, eitt tygg no og da. Det er viktig å ikkje tygge den som vanleg tyggis!

Gammel 11-04-10, 15:47   #36
Frost
Bør lage seg en tittel selv

Frost sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg synes det hjelper med vanlig tyggegummi på kjedelige forelesninger. Gjerne skifte den ut ofte. Husk å ha noe å putte de ferdigtygde i.

Frost er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-10, 16:53   #37
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Standard

Jeg har tatt min første Red Bull nå. Duracell light her.. hihi... Jeg tror kurset mitt er reddet!

HVa skulle man gjort uten FP? TAKK!

Gammel 14-04-10, 16:03   #38
Glad
Nybegynner

Medlem siden: Apr 2010
Glad har et hav av muligheter foran seg
Standard

Hold fokus. Interesser deg for det som blir sagt. Følg med i permen. Ta notater.

Kaffe. Eventuellt med sukker en time etter lunch. Unngå overspising i lunchen. Gå ut i frisk luft i pausen. Hvis dere ikke er på bakkeplan: løp i trappene.

Glad er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-10, 16:16   #39
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Standard

Gerimax har komme med eit nytt kosttilskudd som skal virke oppkvikkande, og dei lovar det skal hjelpe mot trøtthet ila. 30 minuttar. Dette skal eg teste ut neste kurs!

Gammel 14-04-10, 18:18   #40
maggypop
nye muligheter

maggypop sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Mitt beste tips er druer. Hiv innpå en håndfull hvis du kjenner trøttheten sige på, og vips er du våken og konsentrert. Det har reddet mangt et møte for meg.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:15.