|
|
#321 |
|
I mål
|
Sv: Rhodos / Sunwing Resort, Kallithea
Bussen fra flyplassen er noe helt annet enn rutebussen. Rutebussen kjører riktignok sakte, men den er stappfull og har absolutt ikke seler. Bussen fra flyplassen er jo Ving sin. |
|
|
|
|
|
#322 |
|
Mellom barken og veden
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Rhodos / Sunwing Resort, Kallithea[quote=Bocca;2179623]Åh, da må du forte deg hjem og skrive en rapport før jeg reiser i juni!
|
|
|
#323 |
|
I farta ...
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Rhodos / Sunwing Resort, KallitheaVi skal til Kalithea fra 9.-16. mai! Ikke lenge til det! Jeg lurer litt på dette med bilsikring til minstesnuppa.... Kjenner jeg ikke er mye keen på å dra med meg sete, altså. Men jeg liker IKKE å kjøre med henne på fanget heller da, så.....Hvor langt er det å kjøre fra flyplassen? Motorvei? Og er strekningen mellom Kalithea og Rhodos by sterkt traffikert og med høy fart? Jeg ser ikke for meg at vi drar med oss sete om vi skal en svipptur inn til byen. Det blir liksom litt knølete å tråkke rundt med babysete hengede på vogna Sist redigert av Tuddelu : 12-04-10 kl 15:17. |
|
|
|
|
|
#324 |
|
Mellom barken og veden
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Da drar dere rett før vi kommer, da.... Blir spennende å høre hvordan dere har hatt det, været osv...
|
|
|
#325 |
|
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Du har ikke mulighet til å ha sete på vogna da istedenfor sportsdel? |
|
|
|
|
|
#326 |
|
I mål
|
Det er en halvtimes tid fra flyplassen. Det er ikke motorvei såvidt jeg husker, stort sett noe roligere, men et visst tempo er det jo... Strekningen inn til Rhodos by er sterkt trafikkert, men ikke så veldig høy fart vil jeg si. Dvs, det er vel mest busser og taxier. |
|
|
|
|
|
#327 |
|
I farta ...
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Takk for infårmasjån |
|
|
|
|
|
#328 |
|
Øyboer
Sv: Rhodos / Sunwing Resort, KallitheaHar du prøvd å sette sete oppi denne vognen selv om den ikke kan festes? |
|
|
|
|
|
#329 |
|
er i sommer***us
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Trondheim
![]() |
Det er de færreste som har med sete til barna. Om du er veldig skeptisk så anbefaler jeg dere å leie bil med barneseter. Bussen fra flyplassen kjørte veldig fint og snuppa vår på 8 mnd sov i babybjørn på magen hos mamman og sønnen vår på 4 år satt i selen på bussen (og sovna etter 5 minutter) Det er jo også begrenset hvor mye man skal ut å kjøre når man er på Sunwing Kallithea kun i en uke. Fordelen med å leie bil var at vi lett kunne dra på noen av supermarkedene som lå etpar km unna resorten og det var ikke mye fortau å skryte av på den strekningen. Vi syns også det er godt å disponere egen bil og slippe å være avhengig av busser og taksier. De dagene det var varmest (over 34 i skyggen midt i juni) så tok vi ungene i bilen midt på dagen og skrudde på airconditionen og farta rundt på oppdagelsesferd i eget tempo. Snuppa sov og koste seg. Vi hadde med kart og dro til Lindos og andre plasser. Enklere å kjøre bil på Rhodos enn f.eks flere steder i Norge. Øya er jo ikke stor. Vi møtte noen andre som hadde vært på busstur til Lindos og andre steder som nesten hadde krepert av dårlig buss uten aircondition og de skulle aldri på en slik tur flere ganger uten å kjøre selv. Og det var Ving sin egen buss.
|
|
|
#330 |
|
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
Sv: Rhodos / Sunwing Resort, KallitheaKor lang er båtreisen til Lindos? Er det trygt å ta med ein aktiv 3-åring på båten? Og er det ok forhold med do og sånt ombord?
|
|
|
#331 |
|
I mål
|
Sv: Rhodos / Sunwing Resort, KallitheaVi var der en uke og klarte fint nærmest ikke å dra noe sted |
|
|
|
|
|
#332 |
|
er i sommer***us
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Trondheim
![]() |
Jeg er enig med deg i det. Vi var der 14 dager og ønsket å leie en bil å ha den siste uken i tilfelle det ble kjedelig på resorten. Men vi endte vel opp med å bruke bilen to turer til Rhodos by og en tur rundt på øya. Ellers brukte jeg bilen bare til å stikke på supern for å kjøpe ting som øl, brus, vannflasker, badeleker (som vi fant ut koste det halve enn på resorten). Så konklusjonen min er at vi ikke kjedet oss særlig iløpet av de to ukene vi var der. Dagene gikk så alt for fort.
|
|
|
#333 |
|
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
Sv: Rhodos / Sunwing Resort, KallitheaEr det forresten eit litt større supermarked i nærleiken som har litt større (og billigare) utval enn det som oftast er på resorten?
|
|
|
#334 |
|
Personlig pessimist
|
Jepp. I gangavstand selv for meg.
|
|
|
|
#335 |
|
Øyboer
Sv: Rhodos / Sunwing Resort, KallitheaLigger faktisk en før Eurospar. 300m før på høyre side av veien. Det er ikke noe særlig skilt på utsiden men kjempestor butikk. |
|
|
|
|
|
#336 |
|
Superaktiv
![]() ![]() ![]() |
Sv: Rhodos / Sunwing Resort, Kallithea34 grader i skyggen midt i juni?? |
|
|
|
|
|
#337 |
|
Sperret
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Sv: Rhodos / Sunwing Resort, KallitheaVeien bort til butikkene på veien til Rhodos by er skikkelig skumle å gå på med tanke på hvor villmann de aller fleste kjører der borte. Jeg sa det til svigerfar da vi kjørte bort i butikken med hans leiebil, at der hadde ikke jeg turt å gå. Og jeg er ikke pysete av meg. |
|
|
|
|
|
#338 |
|
I mål
|
Tja, joda, men det er fremdeles billigere enn i Norge da, så SÅ dyrt er det nå ikke. Vi har ikke akkurat hatt noe enormt matbudsjett ved å kjøpe rundstykker, ost og skinke, melk og juice til et ukes forbruk der. Avhenger jo litt av hvor mye mat man ser for seg å lage, men jeg vil vel ikke akkurat si det er et must. |
|
|
|
|
|
#339 |
|
Sperret
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Kanskje ikke et must, men når det er ganske så mye billigere bare noen hundre meter bort i gata, så hvorfor ikke gå inn for å spare noen penger på akkurat det? Vi snakker nesten halv pris på samtlige varer hvis vi sammenligner. |
|
|
|
|
|
#340 |
|
I mål
|
Jada, alle gjør selvsagt som de vil, men ettersom det er folk i tråden som ikke har vært der, synes jeg det er dumt å få det til og høres ut som om det er Essopriser i butikken. Det er ikke sånn at det lønner seg å ha leiebil for å kunne kjøre til butikken liksom. |
|
|
|
![]() |
|
|