|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#22 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Får nabobarna leke fritt i din hage?Vi har trampoline og husker i hagen, derfor liker jeg ikke at andre leker i hagen vår uten å spørre først, slik aat jeg har avklart ansvarsfohold med foreldrene.
![]() |
#23 |
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Får nabobarna leke fritt i din hage?Nabobarna kan gjerne leke i hagen her sålenge de leker sammen med våre barn.
![]() |
#24 |
Mellom barken og veden
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Får nabobarna leke fritt i din hage?Med barna våre:JA , ellers: NEI!
![]() |
#25 |
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Får nabobarna leke fritt i din hage?Vår hage er en skyggefull moseflekk gjemt bak en diger hekk. Den eneste som trives der er naboens katt. Om der skulle vært en unge, for noe annet enn å hente en bortkommet ball etc, ville jeg blitt meget overrasket. Etter leggetid bedt vedkommende gå da frimerkehagen vår er rett utenfor soveromsvinduet der guttungen sover, ellers hadde jeg vel neppe merket det engang, jeg ser ikke hagen om jeg ikke oppsøker den.
![]() |
#26 |
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Får nabobarna leke fritt i din hage?Ukjente barn nei. Ellers har ikke dette vært noen problemstilling. Men for å si det sånn, jeg synes ikke mine unger har noe i andres hager uten å være sammen med de som bor der. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
www.bomulls.no
|
![]() Sv: Får nabobarna leke fritt i din hage?Som flere; sammen med mine unger er det null problem, men jeg vil ikke ha hagen full av random unger til enhver tid!
![]() |
#29 |
Gal kattedame
|
![]() Sv: Får nabobarna leke fritt i din hage?Jeg kjenner jeg er veldig delt i forhold til dette. På en side ser jeg det som en selvfølge at ikke mine barn leker hos naboen om det ikke er sammen med nabobarna. På en annen side er naboene også gode venner og jeg kjenner jo alle barna godt. Vi har stort lekestativ med husker og sklie, vippehuske og sandkasse. Naboen har 12 barn og pt. ingen uteleker annet enn dukkestue, dermed løper alle små over til oss, sammen med dem som er der på besøk.
![]() |
#30 |
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
![]() Sv: Får nabobarna leke fritt i din hage?
Jeg kjenner at jeg er helt på linje med Elisabet her. Trampoline, sparkesykler, sykler, etter hvert badebasseng.
![]() |
#31 |
bits and pieces
|
![]() Sv: Får nabobarna leke fritt i din hage?Hvis de er sammen med våre barn så må de selvfølgelig bare leke. Men jeg vil ikke ha unger i hagen og på trampolina når våre barn ikke er der.
![]() |
![]() |
#32 |
maler
|
![]() Sv: Får nabobarna leke fritt i din hage?Nå har ikke vi hage i øyeblikket. Men jeg husker fra vi var barn at vi tok det som en selvfølge at vi beveget oss fritt mellom hagene i feltet og ble like himmelfalne hver gang noen voksne var slemme og jagde oss vekk. Men når det er sagt er det endel som er endret siden den gang, det var ikke vanlig med trampoliner, lekestativ og svømmebasseng i hagene da. Og det er forskjell på lek i hage og lek i hage. Jeg tenker at fri flyt av unger slik vi hadde det da vi var små, på den måten at en tilfeldig hage blir brukt som gjemmested når man leker bksen går eller at man passerer gjennom hagen mens man leker vil være helt greit for meg også om mine barn ikke er med. Men at en gjeng fremmede unger slår seg ned i hagen og foretrekker den fremfor lekeplassen synes jeg ikke er fullt så greit, spesielt om det medfører ødeleggelse og rot (type ballspill) eller bruk av farlig utstyr som jeg har ansvaret for (les: trampoline).
![]() |
#33 |
Aktiv
Medlem siden: Apr 2008
![]() |
![]() Sv: Får nabobarna leke fritt i din hage?Her har vi stort sett hagen full av unger, så ja,- nabobarna får leke fritt i hagen. Veldig hyggelig med masse barn på besøk, syns jeg,- men om ikke egne barn er hjemme, hender det at jeg ber besøkende barn å heller komme tilbake senere. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
lurer
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Får nabobarna leke fritt i din hage?Sammen med A, men ikke ellers.
![]() |
![]() |
#35 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Får nabobarna leke fritt i din hage?Ja, men det spørs jo litt hvem det er og hvordan de leker. (Ja, jeg skiller faktisk litt mellom de som er kronisk "up to no good" og de som vanligvis ikke er det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
I mål
|
![]() Sv: Får nabobarna leke fritt i din hage?Vi bor i rekkehus og akkurat her glir hagene litt over i hverandre, men i utgangspunktet; bare hvis de leker med mine barn. Jeg lærer også mitt barn at man ikke går over og leker i andres hager hvis man ikke leker med barna som bor der. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Trallallaa
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Får nabobarna leke fritt i din hage?Jeg ville blitt forundret om noe barn lekte i hagen vår uten at de var sammen med Jonas. Her har alle store, egne hager, og vår er vel den kjedeligste av alle sammen. Ikke har vi satt opp trampoline, og det tror jeg ikke vi gjør i år heller og ikke har vi husker, klatrestativ eller trehytte.
![]() |
#40 |
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Får nabobarna leke fritt i din hage?Et nabobarn kan få leke her når det vil, de andre: Nei! Det er flere grunner til det... |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|