Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

20 år siden Laura Palmer ble funnet død

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-04-10, 10:51   #21
LittLemen
Bør lage seg en tittel selv

LittLemen sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
LittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: 20 år siden Laura Palmer ble funnet død

Jeg fødte min første datter til Twin Peaks, jeg Jeg så episode 7 mens jeg tok tiden på riene - episode 8 fikk jeg aldri sett (de sendte både fredag og lørdag i begynnelsen) for da lå jeg med nyfødt baby på sykehuset. Men jeg klarte jammen meg å få sett absolutt alle de andre episodene - kanskje jeg burde få sett åtter'n også snart

Gammel 09-04-10, 10:54   #22
Turte
Latsabb

Turte sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Turte er litt kulTurte er litt kulTurte er litt kul
Standard

Jeg får gåsehus av introen enda jeg. *pingle*

Opprinnelig lagt inn av LittLemen, her.

Jeg fødte min første datter til Twin Peaks, jeg Jeg så episode 7 mens jeg tok tiden på riene - episode 8 fikk jeg aldri sett (de sendte både fredag og lørdag i begynnelsen) for da lå jeg med nyfødt baby på sykehuset. Men jeg klarte jammen meg å få sett absolutt alle de andre episodene - kanskje jeg burde få sett åtter'n også snart

Min førstefødte var rykende fersk idet Friendsepisoden der Rachel fylte 30(?) år gikk, det tok ei stund før jeg fikk sett den ja.

Turte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-10, 11:09   #23
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Simone, her.

Å, ja! Hugsar spesielt dens scena der Bob kom klatrande over sofaen

!!!!!!

Gammel 09-04-10, 11:11   #24
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg var 11 år, og jeg husker serien. Ikke innholdet i den, da, men at alle andre så den, og at jeg ikke fikk lov.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-10, 11:15   #25
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg var omtrent den eneste som ikke så en eneste episode av Twin Peak. Jeg vet egentlig ikke hvorfor, men siden jeg aldri hadde begynt å se på så gadd jeg ikke kaste meg inni det når den var godt i gang. Jeg husker at det alltid var så kjipt på fester som var på fredager fordi på et tidspunkt skulle alle plutselig se TV.

Gammel 09-04-10, 12:51   #26
Sola
Bør lage seg en tittel selv

Sola sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg fikk heller ikke lov å se Twin Peaks. Jeg og kjæresten min så den i '96 tror jeg det var, og den var jo kjempeskummel! Jeg ble helt hektet og vi leide filmen "Fire walk with me" også.

Gammel 09-04-10, 12:52   #27
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Jeg var omtrent den eneste som ikke så en eneste episode av Twin Peak. Jeg vet egentlig ikke hvorfor, men siden jeg aldri hadde begynt å se på så gadd jeg ikke kaste meg inni det når den var godt i gang. Jeg husker at det alltid var så kjipt på fester som var på fredager fordi på et tidspunkt skulle alle plutselig se TV.

Haha, det er så utrolig bra, TV midt i en fest. Bob som hoppet frem fra sofaen var utrolig skummelt. Koselig å være nyforelsket i en armkrok da.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-10, 12:54   #28
C3PO
Earthling

C3PO sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Åh! Hvor har du fått tak i den?

Glittermannen og jeg har lyst til å reise på Twin Peaks Fest en gang.

Fikk det av broren min dengangen. Jeg har faktisk ikke prøvd oppskriften, men nå som eldstemann er så opptatt av denne desserten, får jeg prøve den.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-10, 12:54   #29
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg var bosatt i utlandet på den tiden serien ble sendt, så jeg føler at jeg mangler en vesentlig referanseramme siden jeg gikk glipp av denne. Men jeg har hørt masse om den da.

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-10, 12:56   #30
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Simone, her.

Å, ja! Hugsar spesielt dens scena der Bob kom klatrande over sofaen
Og så han ekle Leo som satt der i rullestolen og liksom var grønnsak, men så viste det seg at han ikkje var det likevel.

Det er mine "verste" minner også.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-10, 12:57   #31
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg husker, og så hver eneste episode. Husker også at jeg var høygravid da de siste episodene gikk, og ble så redd at jeg måtte skru av lyden noen ganger.
Det som gjorde serien så fascinerende var vel at den var noe helt nytt, og at alt kunne skje ...?

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-10, 14:07   #32
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så alle ep, men forsto ingenting på slutten.

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-10, 16:41   #33
rine
Halloen!

rine sin avatar

rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kif, her.

Så alle ep, men forsto ingenting på slutten.

Jeg husker ikke hva som var slutten. Har en vag erindring av at Bob var morderen og at Bob og faren til Laura var en og samme person?

Noen som husker?
Vet ikke om det er vits i å ha spoliertags på en 20 år gammel serie, men det kan jo hende den finnes på DVD.

Gammel 09-04-10, 17:05   #34
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Jeg husker veldig godt at serien gikk på TV, for jeg ble stoppet titt og ofte med kommentarer om hvor utrolig lik jeg var Laura Palmer.
Men serien fenget aldri meg skikkelig så jeg så bare litt nå og da når jeg ikke hadde noe annet å finne på.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-10, 17:09   #35
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Åh. Twin Peaks.
Jeg synes det var såå bra! Kanskje jeg skulle sett den igjen? Eller, kanskje ikke?

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-10, 17:20   #36
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Jeg husker ikke hva som var slutten. Har en vag erindring av at Bob var morderen og at Bob og faren til Laura var en og samme person?

Noen som husker?
Vet ikke om det er vits i å ha spoliertags på en 20 år gammel serie, men det kan jo hende den finnes på DVD.

Selvfølgelig finnes den på DVD. Det er jo en klassiker. Det tok sin tid, riktignok, men det er fordi Lynch er en raring.

Bob er en ånd som besetter ulike mennesker, bl.a. faren til Laura.

Jeg tror vi nesten må ta en ny runde, også må vi se Fire Walk With Me. Den fikk jeg ikke sett i forrige omgang fordi jeg ikke turte å se den alene. Jeg har faktisk et Twin Peaks-sitat på forsiden av min custom made-almanakk.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-10, 17:26   #37
iben
oppbevares tørt

iben sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
iben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Selvfølgelig finnes den på DVD. Det er jo en klassiker. Det tok sin tid, riktignok, men det er fordi Lynch er en raring.

Jeg tror vi nesten må ta en ny runde, også må vi se Fire Walk With Me. Den fikk jeg ikke sett i forrige omgang fordi jeg ikke turte å se den alene. Jeg har faktisk et Twin Peaks-sitat på forsiden av min custom made-almanakk.

Hvilket da? (nyskjerrig....)

iben er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-10, 17:44   #38
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har faktisk et Twin Peaks-sitat på forsiden av min custom made-almanakk.

The gum you like is going to come back in style?
New shoes?
Sometimes my arms bend back?
The owls are not what they seem?

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-10, 17:48   #39
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Jeg elsket Twin Peaks! Satt benket foran tven, og musikken er super.

Gammel 09-04-10, 17:57   #40
rine
Halloen!

rine sin avatar

Standard

.

A-ha! It`s all comming back to me...Takk!

(Kilde:

(Kilde: youtube.com)
)
, selv om musikken mangler. Sykt,veldig sykt med baklengssnakkingen og dansingen.

Og så venter jeg halvveis at Bree skal ligge der i sengen ved siden av han.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:53.