Sv: Naboen helte en bøtte med såpevann på katta
Opprinnelig lagt inn av Irma, her.
Vi kildesorterer så mye vi kan, enda sitter vi stort sett igjen med en pose eller to med søppel til overs da søppelbilen kommer. Veien utenfor huset vårt er forholdsvis tett befolket av gående folk. Så for oss vil det være problematisk med en bæsjepose her og et eple der, siden den søplekassa vi betaler for ikke rommer det vi selv trenger. Men jeg hadde ikke sprunget ut med kjevle om noen brukte den, jeg hadde bare konstatert at jeg ikke likte det, og at jeg synes det hadde vært greit om folk bruke noen av kassene som er plassert langs veien.
Nettopp.
Opprinnelig lagt inn av bina, her.
Jeg mener bestemt at alle hundeeiere som er i stand til å gå luftetur med hunden sin, også er fysisk i stand til å bære bæsje-posen hjem. Har man så mange og så store hunder at vekten av bæsjen fører til senebetennelse får man vurdere å kjøpe kløv til hunden så den kan bære dritten sin sjøl.
Ikke at jeg blir kjempesur over en bæsjepose i søpla mi, men for meg er det egentlig et prinsipp. Jeg syns folk kan ta med seg søpla si hjem. Jeg irriterer meg når jeg kommer til friområder, strender, osv og det flyter over av søppel og engangsgriller også. Ofte har folk lagt igjen hauger av søppel ved siden av søppelkassen, fordi søppelkassen var full. Når man har greid å bære med seg engangsgrill, mat og drikke til stedet, så må man vel greie å bære med seg søpla tilbake, og hvis det er fullt i søppelkassen, eller ingen søppelkasse, så får man vel greie å ta det med seg hjem også?
Ja, for faen.