|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#201 |
|
Sviiisj!!
|
Sv: Naboen helte en bøtte med såpevann på katta
Det har ikke så mye med "kattens natur" som med kattens opplevelse og velvære. Etter at den er kastrert vil den ikke ha behov for et streifliv på samme måte.
|
|
|
#203 |
|
Har ikke tittel
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nei, det synes jeg virkelig ikke. Ukastrerte katter som vandrer rundt etter partner å parre seg med har det ikke godt. De kan gå seg bort fordi de kan finne på og vandre veldig langt. Jeg har et godt eksempel på det. |
|
|
|
|
|
#205 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Naboen helte en bøtte med såpevann på kattaJeg synes både kastrering og sterilisering burde vært langt billigere, da tror jeg faktisk flere ville ha gjennomført det også.
|
|
|
#206 |
|
søt
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Naboen helte en bøtte med såpevann på kattaBor i borettslag, og det kryr av katter. Som bonus har vi hund, og den klikker på katter. Spetakkel uten like rett som det er. Fordelen er at kattene i alle fall ikke kommer inn til oss.
|
|
|
#207 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Sv: Naboen helte en bøtte med såpevann på kattaEnig med Jane, herlighet. Jeg har hatt kastrerte hannkatter, og maken til lykkelige katter skal man lete lenge etter. De lider slett ingen nød av å bli kastrert. Ukastrerte hannkatter som reker ute, derimot (eller er inne og kryper på veggene av galskap og tisser i alle hjørner) ... Ja, nabokatten her ser ut som den synger på siste verset, blodig og arrete fra slåsskamper hele tiden og han er vel faren til halvparten av løskattene i nabolaget.
|
|
|
#208 |
|
This is normal!
|
Som jeg skrev over er jeg tilhenger av kastrering. Det jeg ikke helt forstår er dere som gjerne vil ha katt og endrer adferden dens ved kastrering/sterilisering slik at den blir en fin katt for dere som eiere, men samtidig ser det som uaktuelt å endre adferden og holde den inne/i kattegård slik at den ikke generer naboer. Jeg får det ikke til å henge på greip.
|
|
|
|
#209 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Naboen helte en bøtte med såpevann på kattaVi bor tett som haggel her og i for var det to katter som hadde do i vår carport.
|
|
|
#210 |
|
By the Sea
|
Fullstendig enig.
|
|
|
#211 |
|
Absolute Beginner
|
Sv: Naboen helte en bøtte med såpevann på kattaJeg får litt assosiasjoner til tråder hvor en forteller at naboens avlegger har ripet opp bilen, og hvor mange da iler til og hyler "tåler du ikke barn eller? |
|
|
|
|
|
#212 |
|
Nattrangler
Medlem siden: Oct 2006
Jeg er ganske sikker på at katten har det best som kastrert. De blir ofte mer rolige og kosete. Jeg mener at en ansvarlig katteeier bør kastrere katten sin, det er nok av hjemløse katter som lider en forferdelig skjebne.
|
|
|
#213 |
|
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Sv: Naboen helte en bøtte med såpevann på kattaDet er ikke hvorvidt det er lurt eller ikke å kastere Embs vil ha frem er, det er at ved å kastrere katten har man allerede da gjort noe for å påvirke dens natur. Dere som er motstandere av å holde katten inne, for det er i strid med dens natur - hvordan kan dere samtidig forsvare kastrering av katten? Det er jo til de grader å endre dens måte å være på, og er jo egentlig ikke naturlig for katten i det hele tatt.
|
|
|
#214 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Fordi vi ser at kastrering kommer man ikke unna, det er noe som rett og slett er og bør være obligatorisk. Det er ikke vondt, det er bedre for katten på mange måter og den sjenerer ikke naboene på samme måte som ukastrerte hannkatter gjør. Det er faktisk ukastrerte hannkatter som oftest tisser ut vogner og sko og diverse. Og som uler om nettene (hunnkatter også da), så det får man også mindre av ved å kastrere. En katt lider jo mer av å bli holdt innendørs hele tiden (men her er det forskjell på raser og vaner, i grunnen) enn av å bli kastrert.
|
|
|
#215 |
|
Passiv
|
Jeg er igrunnen litt enig her kjenner jeg. |
|
|
|
#216 |
|
Passiv
|
Sv: Naboen helte en bøtte med såpevann på kattaOg ja - det er en ren selvfølge at man kastrerer og steriliserer katten sin. Virkelig. Også for kattens skyld. Alle som har sett hannkatter sloss på alvor skjønner poenget med å kastrere dem. |
|
|
|
#217 |
|
Off the map.
|
Sv: Naboen helte en bøtte med såpevann på kattaSmilefjes, jeg bor også i enebolig og opplever heller ikke dette som et problem - men da jeg bodde i rekkehus var det et kjempeproblem.
|
|
|
#218 |
|
Passiv
|
Sv: Naboen helte en bøtte med såpevann på kattaIkke så rart om det kan bli ille om det er veldig tettbygget og med veldig mange katter og hvor kanskje folk ikke kasterer. Det kan jeg skjønne. Men slik vi bor, i et helt vanlig byggefelt med hager som er romslige, men ikke gedigne så oppleves katter som nada problem. De tar mus - ergo er de smarte å ha. |
|
|
|
#219 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Naboen helte en bøtte med såpevann på kattaVi opplever heller ikke katter som noe problem her i "store-enebolig-land". Men vi bodde i et tett rekkehusområde før, og der virkelig krelte det av katter. De som hadde katter hadde gjerne 10 hver, pluss at de matet alt som kunne krype og gå i området. Der kunne man ikke ha døren åpen for å lufte, for det kom katter inn i huset. Det luktet kattetiss overalt, og lekeplassen var helt ubrukelig pga kattebæsj.
|
|
|
|
#220 |
|
Passiv
|
Sv: Naboen helte en bøtte med såpevann på kattaJeg skjønner godt at det må være et betydelig problem. |
|
![]() |
|
|