Sv: Naboen helte en bøtte med såpevann på katta
Opprinnelig lagt inn av jane, her.
Og jeg fikk med meg at du ikke synes det sier noe om at eiere tar ansvar, selv om de chipper katten sin. Der må jeg bare si at jeg er uenig med deg. Det viser at de bryr seg om katten.
Problemet er vel ikke at katteeiere ikke "bryr seg om" katten sin. Problemet er at de er ego og late og bryr seg lite om hva naboene synes om kjæledyret deres. Jeg er for øvrig uenig i at det er løskatter som er problemet. Her i nabolaget har iallfall alle kattene eiere, jeg er sikker på at de får både mat og chip (de som trenger det..) men de får altså reke fritt. Sikkert mens eieren toer sine hender og håper at han ikke ødelegger for mye for naboen. Evt. er såpass taketom at han ikke reflekterer over at halve nabolaget ønsker både han og katten hans dit peppern gror.
Jeg synes ellers ikke at det er min oppgave å huske på å lukke døren, passe på å gi (vennlig eller uvennlig) beskjed til naboen når katten driter i hagen min, ta inn puter og solsenger, eller kjøpe "Vekk katt" eller høytrykkspyler. Jeg har ikke katt, burde jeg ikke da få slippe å bry hjernen min med kattesaker i det hele tatt?
|