Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er du kristen?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Er du kristen?
Ja 61 22,76%
Nei 164 61,19%
Usikker/sånn halvveis 40 14,93%
Dustepoll 3 1,12%
Deltakere: 268. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-04-10, 23:33   #11
AprilRyan
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 2
AprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er du kristen?

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Hvis jeg skal være ærlig så interesserer akkurat den biten meg ikke så veldig. Hva som er common sense på detaljnivå, om det er et gen osv. Jeg synes heller ikke det er så relevant i forhold til poenget jeg har prøvd å få fram over flere innlegg. Når jeg sier common sense så tenker på verdier som mange kan samle seg om, som ikke er forbeholdt de kristne.

For det første er det stor forskjell på protestantisk kristen kultur og andre religioner, eller andre kristne kulturer. Og da tenker jeg ikke bare etikk, men måten vi ser oss selv på, hvilke spørsmål vi stiller og enda viktigere hvordan vi stiller dem. Det som til enhver tid er common sense endrer seg over tid og fra kultur til kultur. Common sense er en følelse, som har rot i det som er felles, kultur, språk og tradisjon.

En av verdiene som kom med kristendommen, og som vi tar som common sense i dag er at vi skal hjelpe de svake i samfunnet, alle er like for Gud.

Poenget mitt er egentlig bare at det er lett å glemme hvor kristne vi alle egentlig er. Ikke fordi vi tror at vi er kristne, men fordi vi tenker, handler og snakker som kristne. Ingen snakker mer om personlig overbevisning enn kristne protestantiske mennesker (inkl. ateister og agnostikere).

AprilRyan er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:22.