Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Går samboere oftere fra hverandre enn gifte?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Går samboere oftere fra hverandre enn gifte?
Ja 40 22,60%
Nei 12 6,78%
Vet ikke/klarer ikke å svare på det. 39 22,03%
Jeg har vært i samboerforhold som har blitt brutt. 40 22,60%
Jeg har blitt skilt. 17 9,60%
Jeg har både vært i samboerforhold som har blitt brutt og ekteskap som har endt i skilsmisse. 10 5,65%
Dustepoll 16 9,04%
Jeg er gift og har ikke blitt skilt 66 37,29%
Jeg er samboer og har ikke vært del av et brudd 22 12,43%
Jeg har vært gift, blitt skilt og er gift igjen 2 1,13%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 177. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-04-10, 12:03   #41
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Går samboere oftere fra hverandre enn gifte?

Jeg har vært samboer og forholdet tok slutt.

Skriver ellers under på Teo og 007s innnlegg.

Gammel 01-04-10, 20:33   #42
Hobbes
Snikende tiger

Hobbes sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 232
Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Har aldri vært samboer, giftet meg for syv år siden minus en uke, og foreløpig er ting veldig fint. Og så synes jeg Scarlettah sier mye fint.

Gammel 01-04-10, 21:18   #43
Svanen
trenger lading

Svanen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Moonlight, her.

For meg er det ikke lettere å bryte ut av forholdet selv om vi "bare" er samboere.. vi har jobbet beinhardt for å komme dit vi er nå, og vi kunne som mange andre bare gitt opp... men det har vi ikke gjort.

Flere vennepar har vært gift, og skilt seg i mellomtiden som vi har vært samboere, slitt og kommer oss igjennom.

JEG tror det hele hviler på holdninger opp i mot forhold generelt, og ikke på hvorvidt det er mer bindende eller ikke å være gift.

Det siste der kunne jeg ha tenkt for noen år siden. At skilsmisse/samlivsbrudd var resultat av at man ikke prøvde nok, at det var en lettvindt løsning. Jeg har aldri sagt det direkte til noen, og det er jeg i dag veldig glad for. Det er langt fra en lettvindt løsning, det er kjempetøft. Faktisk så heller jeg nå mer mot at det av og til er "mer lettvindt" å IKKE gå fra hverandre. Jeg mener selvsagt ikke at det er det i ditt tilfelle, tenker ikke på noen spesielt.

I de fleste tilfeller så er ikke de som går fra hverandre veldig ivrig på å fortelle hele omgangskretsen hva grunnen er, og hvor mye de har tenkt på om det var riktig eller ikke for de gikk til det steget.

Gammel 01-04-10, 22:09   #44
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

En liten avsporing om noe jeg har lurt på en stund:

Det sies at skilsmisseprosenten er tilnærmet 50%. Da er vel ikke de fraseparerte-men-ikke-skilte med i beregningen? Og alle de som har et dårlig ekteskap men som ikke tør/ønsker å skille seg... Da skal det jo mye til for at ting ikke går til h****!

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-10, 23:00   #45
Svanen
trenger lading

Svanen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Kan miste motet av mindre Olympia.
I min store familie har det vært én skilsmisse, mens på eksens side er begge brødrene, foreldrene og noen søskenbarn skilt. Jeg har tullet litt med at vi følger min familie sin statistikk, men nå ødelegger jeg familien min sin statistikk...

Gammel 01-04-10, 23:18   #46
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg er skilt. Da jeg brøt det samlivet var det ibgen betydning for meg at vi var gift og ikke samboere. Det som er vanskelig er jo å gå fra den som også er forelder, ikke hva slags papir som skal fylles ut.

Svar med sitat
Gammel 02-04-10, 20:59   #47
Siw
Twinsouls

Siw sin avatar

Hvor: Sørlandet
Siw er populærSiw er populærSiw er populærSiw er populær
Standard

Jeg har vært gift så skillt. Har vært samboer i 12 år og nå er det forholdet over.

"The way you make mee feel"
Siw er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-10, 01:46   #48
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Svanen, her.

. Det er langt fra en lettvindt løsning, det er kjempetøft. Faktisk så heller jeg nå mer mot at det av og til er "mer lettvindt" å IKKE gå fra hverandre.

Jeg må bare signere denne.
Det å fortelle barna mine at vi skulle skilles er det tøffeste jeg noen gang har gjort.
(MYE tøffere en å fortelle de samme barna 14 dager etterpå at bestefaren var død, da med tanke på at det var kort tid siden de fikk første sjokkbeskjed)
Jeg ville ut av forholdet flere år tidligere og det var MYE lettere å forbli i forholdet.

Får ta med at jeg var samboer i 5,5 år og gift i 12 år. Vi hadde felles økonomi fra den dagen jeg flyttet inn til han.

Gammel 04-04-10, 01:57   #49
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

En liten avsporing om noe jeg har lurt på en stund:

Det sies at skilsmisseprosenten er tilnærmet 50%. Da er vel ikke de fraseparerte-men-ikke-skilte med i beregningen? Og alle de som har et dårlig ekteskap men som ikke tør/ønsker å skille seg... Da skal det jo mye til for at ting ikke går til h****!

50 % skiller seg ikke, nei. Det er en fremskriving, basert på historisk økning i skilsmissetall. Fortsetter økningen i skilsmisser som til nå, så vil 50 % av de som gifter seg i dag skille seg. Men jeg tror det bare er 1-2 ekteskapskull som har bikket 30 %.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:51.