|
|||||||
| Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
weird
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Reagerer barnevernet på rot i hjemmet?
I tillegg til dette skulle jeg gjerne ha kommet "oss vs dem"-tankegangen til livs. Har skrevet mer utfyllende om det i en annen tråd her, så jeg tillater meg å klippe og lime litt.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou Sist redigert av kie : 01-04-10 kl 02:10. |
|
|
|
|
|
#62 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Apr 2010
![]() |
|
|
|
|
|
|
#63 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Apr 2010
![]() |
Sv: Reagerer barnevernet på rot i hjemmet?hei du |
|
|
|
|
|
#64 |
|
Passiv
|
Sv: Reagerer barnevernet på rot i hjemmet?Det er jo en totalsum ute og går også. Om barnevernet svinser inn døra og finner mor i gang med å steke pannekaker sammen med tvillingene på fire år mens det renner mel av benken, mor synger, tvillingene rører og på stua er ikke vasken lagt sammen enda så er det én ting. |
|
|
|
#65 |
|
Fortynnet
|
Sv: Reagerer barnevernet på rot i hjemmet?Jeg tror forskjellen mellom et vanlig hverdagsrotete hjem der ting fungerer normalt, og ett som er rotete (og grisete) fordi alle rutiner er ute av kontroll, fremstår ganske åpenbar når man ser det. |
|
|
|
|
|
#66 |
|
Helt konge
|
Ingen tvil om det. Jeg har vært innom noen hjem for å være med barn på samvære, samt for å ha samtaler med foreldrene, og det er slett ikke vanskelig å se forskjell på vanlig hverdagsrot og der det er fult kaos og skittent. |
|
|
|
|
|
#67 |
|
Fortynnet
|
Sv: Reagerer barnevernet på rot i hjemmet?Jeg kan forresten huske at jeg var innom to sånne hjem da jeg var liten, som barnevernet absolutt burde tatt seg en tur innom av flere årsaker enn rotet. Det var en helt spesiell atmosfære av at noe var feil. Aldri sengetøy på barnesengene, rot på en helt annen måte enn jeg har sett noe annet sted. Trist. |
|
|
|
|
|
#68 |
|
Pauset
|
Sv: Reagerer barnevernet på rot i hjemmet?Hos en venninne av meg var det en "sti" igjennom den store yttergangen deres. Runt lå poser med tomflasker, klær, ved osv. Det var også ganske grisete på kjøkkenet der og jeg husker jeg tenkte over dette. |
|
|
|
|
|
#69 |
|
Kidding, right?
|
Sv: Reagerer barnevernet på rot i hjemmet?Nei, rot og kaos er ikke reaksjonsgrunn for barnevernet. I seg selv. Hygiene, derimot, er en isolert grunn til reaksjon.
|
|
|
|
#70 |
|
flisespikker
|
Så da kan man reagere på rot som et symptom, men ikke som et problem isolert sett? Altså, hvis hjemmet ellers ser ut til å fungere, så vil man ikke reagere på rot, men dersom man ser et ekstremt rotete hjem, kan det eventuelt føre til at man ser på om det også er "kaos" på andre områder? Det virker rimelig.
|
|
|
#72 |
|
Kidding, right?
|
Jepp. Det er akkurat sånn det er. Men det med hygiene er et isolert aspekt altså, naturlig nok.
|
|
|
|
#73 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Reagerer barnevernet på rot i hjemmet?Vi har heldigvis fortsatt tilhold på "rotete, men ikke hygienefarlig"-nivået. At det henger bleier til tørk i stua til tider får evt barnevern akseptere, det er snakk om nyvaskede tøybleier altså
|
|
|
#74 |
|
Passiv
|
Sv: Reagerer barnevernet på rot i hjemmet?Det er vel også sånn for de fleste av oss at om vi vet at barnevernet kommer på inspeksjon grunnet bekymring så shiner man vel alt man kan. |
|
|
|
#75 |
|
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
Har shina hver gang vi har blitt inspisert, vi, og da har de ikke vært her grunnet bekymring en gang.
|
|
|
#76 |
|
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
Kommer ikke barnevernet uanmeldt altså? (Dette har jeg heldigvis ingen erfaring med...)
|
|
|
#77 |
|
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
Det vanligste er å avtale hjemmebesøk. Akutte situasjoner blir noe annet.
|
|
|
#78 |
|
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Reagerer barnevernet på rot i hjemmet?Jeg trodde virkelig at de bare ringte på, for å forsikre seg om å få et mest mulig autentisk inntrykk. Så feil kan man ta.
|
|
|
#79 |
|
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Reagerer barnevernet på rot i hjemmet?Noen rydder ikke selv om besøket er annonsert. Det sier vel sitt det også.
|
|
|
#80 |
|
Passiv
|
Sv: Reagerer barnevernet på rot i hjemmet?Såvidt jeg vet så kommer de ikke uanmeldt nei. Med unntak av der det er evt fattet vedtak om uanmeldte kontroller. Men det vedtaket vet de jo da om. Det vanligste såvidt jeg vet er at de avtaler tid på forhånd. Og hvis man selv da har det totalt ille syns jeg personlig det er noe å legge merke til. |
|
![]() |
|
|