Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Økologisk og diettmat

Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-03-10, 22:36   #541
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Frokost: 3 spinat og fetamuffins
Lunsj: 3 Nannahs knekkebrød med salami og ost + paprika
Middag: Chicken tikka masala + blomkål og brokkoli
Kvelds: litt bacongull

Benzo er ikke aktiv  
Gammel 29-03-10, 23:02   #542
cora
både her og der

cora sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Er så glad i yoghurt, men er det mye karbohydrater i det? Bør man unngå det?

Gammel 29-03-10, 23:11   #543
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

eh spist? skyr, nøttemuffins-sak, ovnstekt laks med asparges, løk og rosenkål (ovnstekt med majones over - høres helt grotesk over men er kjempegodt!), noen nøtter, en atkins-bar. Og en muffins til tenker jeg.

Ikke en dag jeg er veldig stolt over egentlig, den er så lite gjennomtenkt.

m^2 er ikke aktiv  
Gammel 29-03-10, 23:34   #544
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Cora, hvor mye karbohydrater er det i yoghurten du spiser? Og hvilken filosofi følger du? Generelt sett er det bedre med kesam, cottage cheese eller skyr som erstatning for yoghurten. Mindre karbohydrater, mer protein. Hvis man synes cottage cheese eller vanlig kesam smaker for lite, kan man godt blande med litt kesam vanilje. Det synes jeg er godt.

Dere som spiser lavkarbo a la ketosenivå. Spiser dere f.eks pasta fra Dreamfield og Atkinsbarer? Jeg har slitt litt med å skjønne hva som er det egentlige karboinnholdet, men tror jeg har fattet poenget nå. F.eks på dreamfieldpakka står dette:

Total carbs (per serving, 56 g dry) 41
- Fiber 5
- protected carbs 31
= Digestible carbs 5

Da er det fem karbohydrater man teller på 56 g tørrvare man teller? Det samme gjelder Atkins hvor det står 3 net carbs f.eks på forsiden. Man teller 3 karbohydrater?

Jeg har spist uanstendige mengder mandelmuffins i dag. Jeg lagde en ny porsjon med kviteseidsmør framfor vanlig smør. Synes de ble mye saftigere! Totalt karbohydratinntak ble allikevel kun 14,2, det sier jeg meg fornøyd med.

Gammel 30-03-10, 12:19   #545
Left
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Cora, hvor mye karbohydrater er det i yoghurten du spiser? Og hvilken filosofi følger du? Generelt sett er det bedre med kesam, cottage cheese eller skyr som erstatning for yoghurten. Mindre karbohydrater, mer protein. Hvis man synes cottage cheese eller vanlig kesam smaker for lite, kan man godt blande med litt kesam vanilje. Det synes jeg er godt.

Dere som spiser lavkarbo a la ketosenivå. Spiser dere f.eks pasta fra Dreamfield og Atkinsbarer? Jeg har slitt litt med å skjønne hva som er det egentlige karboinnholdet, men tror jeg har fattet poenget nå. F.eks på dreamfieldpakka står dette:

Total carbs (per serving, 56 g dry) 41
- Fiber 5
- protected carbs 31
= Digestible carbs 5

Da er det fem karbohydrater man teller på 56 g tørrvare man teller? Det samme gjelder Atkins hvor det står 3 net carbs f.eks på forsiden. Man teller 3 karbohydrater?

Jeg har spist uanstendige mengder mandelmuffins i dag. Jeg lagde en ny porsjon med kviteseidsmør framfor vanlig smør. Synes de ble mye saftigere! Totalt karbohydratinntak ble allikevel kun 14,2, det sier jeg meg fornøyd med.

Mandelmuffins?

Jeg er skikkelig på bakern nå, for har fri helt til lørdag, så skal passe på å bake opp litt av hvert, slik at jeg har.

Gammel 30-03-10, 12:53   #546
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Mandelmuffins?

Jeg er skikkelig på bakern nå, for har fri helt til lørdag, så skal passe på å bake opp litt av hvert, slik at jeg har.

Har lagt ut link i innlegg 498 eller sånn deromkring. Den ligger inne på samme svenske LCHF-side som jeg har lagt ut flere oppskrifter fra.

Gammel 30-03-10, 12:54   #547
cora
både her og der

cora sin avatar

Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Irma: Jeg spiser ikke brød eller poteter, men litt pasta og ris. Spiser litt karbohydrater av og til, men nå tenkte jeg at jeg skulle spise mest mulig lavkarbo for å klare å gå ned 1-2 kg før et gateløp jeg skal delta i.

Gammel 30-03-10, 12:56   #548
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Standard

Bytt ut vanlig pasta med Dreamfield sin cora, så sparer du ganske mye tror jeg. Hvis antagelsene mine stemmer så gir en porsjon 5 karbohydrater. De smaker og ser nøyaktig likt ut som vanlig lys pasta.

Gammel 30-03-10, 23:09   #549
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Idag: skyr, hjemmelagd grønnsakssuppe til lunsj, nøtter og rosiner, tortilla til middag med masse grønnsaker og hjemmelagde lavkarbotortillas, og kyllingvinger med dip til kvelds

m^2 er ikke aktiv  
Gammel 30-03-10, 23:21   #550
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Frokost: 1/2 boks cc med nøtter og bringebær
Lunsj: 3 spinat og fetamuffins
Middag: Omelett + et par lk knekkebrød med ost og salami

Nå har jeg ribbe i ovnen og bounty sjokolader i fryseren, snart klare til å rulles i mørk sjokolade.

Benzo er ikke aktiv  
Gammel 30-03-10, 23:25   #551
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Dette skjønte jeg ikke... Er det noe lavkarbogreier ? I såfall-oppskrift

Opprinnelig lagt inn av Benzo, her.

og bounty sjokolader i fryseren, snart klare til å rulles i mørk sjokolade.

gnuri er ikke aktiv  
Gammel 30-03-10, 23:26   #552
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Irma- hvor kjøper du dreamfields ?

gnuri er ikke aktiv  
Gammel 30-03-10, 23:30   #553
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av gnuri, her.

Oppskriften er fra denne boka, antar jeg. (Har den selv.) Mannen min sikler skikkelig på den oppskriften.

Du finner de også her.

Du må avgi rapport angående bountyene Benzo!

Gammel 30-03-10, 23:30   #554
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Standard

Jeg kjøper fra Netrition gnuri. Men så fikk jeg med meg at de selges i en norsk nettbutikk også, men husker dessverre ikke hvilken. Tipper det blir rimeligst å bestille fra Norge.

Sist redigert av Irma : 30-03-10 kl 23:39.
Irma er ikke aktiv  
Gammel 30-03-10, 23:32   #555
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av gnuri, her.

Jepp, lavkarbo. Oppskrift finner du her. Jeg bruker mørk, sukkerfri belgisk sjokolade.

Benzo er ikke aktiv  
Gammel 30-03-10, 23:33   #556
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

Standard

Ok- jeg har også bestilt fra Netrition, men de er jo så treige....
Det er jo billig, så det spørs vel om det blir billigere å kjøpe fra Norge ??

gnuri er ikke aktiv  
Gammel 30-03-10, 23:36   #557
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Standard

Jeg kjøper Dreamfield fra Proteinbutikken.no Utrolig kjapp levering, bestilte søndag kveld og fikk varene på onsdag.

Benzo er ikke aktiv  
Gammel 30-03-10, 23:37   #558
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Standard

De har spaghetti og penne på Proteinbutikken til 45,- per pakke. Hos Netrition koster en pakke 14,92 i følge min valutakalkulator. Der har de en god del mere utvalg enn Proteinbutikken (pastaplater, skruer++). Som regel betaler jeg en solid proto når jeg bestiller pasta, så jeg tipper at det ikke blir så stor forskjell. Hvis ikke Proteinbutikken har høy portokostnad.

Gammel 30-03-10, 23:43   #559
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Standard

Her er utvalget til Dreamfields. Jeg synes det var kjekt å se over der da jeg bestilte på Netrition, fordi man da fikk se hvordan de ulike pastatypene så ut.

Gammel 31-03-10, 00:33   #560
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Idag: skyr, hjemmelagd grønnsakssuppe til lunsj, nøtter og rosiner, tortilla til middag med masse grønnsaker og hjemmelagde lavkarbotortillas, og kyllingvinger med dip til kvelds

Tør du spise rosiner på lavkarbo? Er det lov?

Miss Norway er ikke aktiv  
Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:35.