|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#321 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Hvor i Norge tror du det er best å vokse opp - og hvorfor?Nessie: Du bor ikke på Bøgda pr definisjon for min del altså. For urbant. (eller, der huset deres er er vel kanskje bøgda, men ikke Stjørdal, liksom)
|
|
|
#322 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Hvor i Norge tror du det er best å vokse opp - og hvorfor?Jeg hilste forresten på en bygde-pensjonist på posten igår, den ligger også ved butikken 12km unna, og han kjente meg i grunn ikke igjen.
|
|
|
#323 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Hvor i Norge tror du det er best å vokse opp - og hvorfor?
Joda, vi bor ganske nærme det urbane liv. Men det er jo ei lita bygd vi bor i da, men med korte avstander.
|
|
|
#324 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Du er blitt så tynn at han ikke kjente deg igjen.
|
|
|
|
#325 |
|
Muligens verdt å vente på
|
Jeg synes sånt er litt hyggelig.
|
|
|
#326 |
|
|
Sv: Hvor i Norge tror du det er best å vokse opp - og hvorfor?Sånt er ikke sånn veldig hyggelig når den man "er" blir "hun derre religiøse kommunisten". |
|
|
|
|
|
#327 |
|
|
Næh, det er ikke stas.
|
|
|
#328 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Hvor i Norge tror du det er best å vokse opp - og hvorfor?Det er nok mitt problem også. For mye å skjule.
|
|
|
#331 |
|
flisespikker
|
Det kommer nok både an på hvor man bor og ikke minst hvordan man forholder seg til f.eks. naboene. Vi har bodd i samme leilighet i over tolv år, og folk i gården vår flytter ut og inn - jeg vet kanskje hvem halvparten av folkene i oppgangen vår er, til enhver tid, og jeg snakker i grunnen aldri med noen av dem.
|
|
|
#332 |
|
|
ÅH, JEG TRODDE DET VAR DERFOR DU IKKE LIKTE DET. :BLAFRE:
|
|
|
#334 |
|
flisespikker
|
Sv: Hvor i Norge tror du det er best å vokse opp - og hvorfor?Det er forresten ikke helt sant at vi aldri snakker om naboene. Vi snakket for eksempel ofte om at de gamle naboene i etasjen over oss enda ikke kunne spille gitar, selv etter å ha øvd jevnlig i 8-10 år.
|
|
|
#335 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jo, jeg er helt enig med deg der. Absolutt.
|
|
|
#337 |
|
© All rights reserved
|
Og der er kanskje forskjellen mellom oss, Scarlett. At det har merverdi for deg å bo anonymt, mens det ikke er så viktig for meg?
Jeg kan bare signere Syrin her. Jeg opplevde deler av Bergen som småbygder og småsamfunn.
Jepp. Det merkes.
Etter å ha lest denne tråden, så merker jeg at anonymitet er ikke det jeg verdsetter høyest. For meg er det verste med bygda at jeg bor for langt fra byen, og at det blir dyrt hjem med taxi etter en kveld på bar/teater/restaurant.
Jeg kan også velge, Teo, selv om jeg bor på bygda. Og jeg velger med hard hånd, det skal jeg love deg.
For meg koker det ned til akkurat det samme, Scarlett. Men jeg tror (nei, jeg vet) at du er mer opptatt av å ha andre tilbud tilgjengelig enn det jeg er. For meg holder det med et Dagfinn Lyngbø-show, en Kent-konsert annenhvert år, en pub, teater, kino, et fjell, noe badegreier og Brann Stadion. |
|
|
|
|
|
#338 |
|
Ringskrømt
|
|
|
|
#339 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Hvor i Norge tror du det er best å vokse opp - og hvorfor?Jeg tror ikke jeg kunne ha bodd i hvilken som helst bygd, ikke ut i fra noe jeg hører her i alle fall.
|
|
|
#340 |
|
© All rights reserved
|
Etter å ha bodd i "min" bygd i 12 år, så konkluderer jeg med at jeg kunne nok ha bodd i de aller, aller fleste bygder. |
|
|
|
![]() |
|
|