Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Avsporing - si oss hva som er så bra med Oslo da?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-03-10, 20:44   #41
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Avsporing - si oss hva som er så bra med Oslo da?

Østmarka:
http://lightflight.files.wordpress.c...1/pb170051.jpg

Lokale perler på Stovner og Grorud:

http://www.husbanken.no/Venstremeny/...13DB511CC.ashx

http://www.speidergruppa.no/steinbruvann.jpg

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-10, 20:48   #42
Tammen
Fjott

Tammen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 12
Tammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg saavner Oslo!

Bergen er en fabelaktig by, men jeg er tvunget til å bo der i fem år til. Fem år uten lille store Oslo. :hulk:

Det beste med Oslo er variasjonen. Hvert strøk en verdensdel, og vi suser avgårde.
Jeg kan vandre i timesvis i den byen. Det er så mange sjarmerende kroker rundt om. Skjærgård, småveier, parker, cafeer, elver, og ja, det er noe jeg sliter med å sette fingeren på. Oslo har så mye ved seg jeg må elske. (Selv om jeg ser at det jeg ramser opp finnes i de fleste byer, det må være noe eget med stemningen )
Bildene i denne tråden får meg til å glede meg, om mulig, enda mer til sommer i Oslo.

Rodeløkka

Myraløkka

Damstredet og andre smågater.

Botanisk hage

Cave ab homine unius libri
Ride si sapis ...

Sist redigert av Tammen : 29-03-10 kl 21:11.
Tammen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-10, 21:34   #43
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker å ha gangavstand til indisk, vietnamesisk, thailandsk, calmex, amerikansk og fransk mat, samt sushi, og klesbutikker som Los Lobos, Boa, Trabant og Angels Speed Equipment. Kino fem minutter unna.

Jeg liker å sykle til jobb langs Akerselva.

Jeg liker elvelangs i fakkellys.

Jeg liker å ha parsell å sykle til om sommeren hvor jeg kan dyrke mine egne grønnsaker.

Jeg liker å ha en bakgård med naboer og barn, som man griller middag sammen med på sparket.

Jeg liker å ha grønsakshandlere som har stolthet i yrket sitt.

Jeg liker barnesøndag på historisk museum med balsamering av høner, og Family Reggae Disco på Teaterbåten Innvik.

Jeg liker å spise billig søndagslunsj på Mucho Mas, etterfulgt av tamedkaffe fra Påfyll og henging i lekeapparatene i Sofienbergparken.

Jeg liker Astrup Fearnley-museet, gavebutikken på Nationalgalleriet og kaker fra Pascal.

Jeg liker at ikke alle snakker samme dialekt, har samme farge, liker samme musikk eller har samme bakgrunn.

Jeg liker at jeg kan ha privatliv.

Jeg liker vår frelsers gravlund.

Jeg liker å ikke være avhengig av bil.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-10, 22:36   #44
Katinka
Skriv og skriv og skriv

Katinka sin avatar

Hvor: Det meste er nord
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fin tråd! Nå mangler den bare kart med piler og gateanvisninger før printing.

Gammel 29-03-10, 23:00   #45
Tammen
Fjott

Tammen sin avatar

Blogginnlegg: 12
Tammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg liker lista til glitter.

Cave ab homine unius libri
Ride si sapis ...
Tammen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-10, 23:07   #46
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Å jeg drømmer tilbake til de to årene jeg var så heldig å bo der. Jeg bodde MIDT i sentrum (Holbergsplass). Jeg elsket å kunne gå opp Bogstadveien å kikke i butikker. Elsket å traske over haugen til Grunerløkka. Sitte på alskens kafeer å titte på folkelivet. Grille i parker. Gå på gratisshow som Skavlan, Senkveld etc. etc. Gratiskonserter på Aker Brygge. Morgensendinger i Karl Johan fra God morgen Norge når jeg taslet nedover til jobben. Ta ferja over til Hovedøya. Kikke på kaninene på Gressholmen. Ta på seg gode sko og gå ut på en vill sightseeing uten mål og mening. Rusle nedover ved Akerselva. Gå på konserter på Blå. Ta skiene på ryggen og ta t-banen opp til Frognerseteren og gå over til Sognsvann, og ha kaffe og vaffelpause på ullevålseter. Og spise x antall ciabattas med aioli på Tullin Kafe...

Ja... jeg kunne holde på i det uendelige..

Gammel 29-03-10, 23:21   #47
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bor ikke midt i sentrum, men ca 15 minutter med buss derfra. Jeg er likevel i sentrum hver eneste dag, mer eller mindre. Jeg liker Oslo fordi jeg kan bo her uten å ha følelsen av å bo midt i byen, samtidig som jeg bor nært kulturtilbud osv. Jeg kunne aldri tenkt meg å bo milevis fra kino, konserter, cafeer, shopping, skoletilbud av alle mulige slag osv. Ikke minst så MÅ man ikke ha en bil når man bor såpass sentralt.

Hvorfor er det så stas å bo utenfor byen tenker jeg egentlig. Greit man får større boareale for en mindre pris, og man får sunnere luft å puste inn. Men er det noe mer?

Noen bilder:

Sist redigert av Joika : 29-03-10 kl 23:30.
Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-10, 23:24   #48
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg fikk (nesten) lyst til å flytte til Oslo, kjenner jeg. Jeg trives godt her jeg bor, men savner muligheten til å dra på store konserter og muligheter for litt rimelige utenlandsturer. Ikke minst savner jeg større restaurantutvalg enn kjøpesenterkafeer og tyrkiske kneiper med pizza og kebab.

Gammel 29-03-10, 23:27   #49
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Noe av det verste med å være "turist" i Oslo, er å ankomme byen med tog. Det første som møter en der er ikke særlig representativt for en fin by, synes jeg. Det er bare trist og tragisk.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-10, 23:34   #50
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Noe av det verste med å være "turist" i Oslo, er å ankomme byen med tog. Det første som møter en der er ikke særlig representativt for en fin by, synes jeg. Det er bare trist og tragisk.

Det ser bedre ut der nå, enn på lenge. Men likevel kan vel ikke sentrum kalles en vakker plass.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-10, 08:42   #51
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Sånn synes jeg det er når man ankommer de fleste større og små byer i Norge og i utlandet med tog, båt og fly. Man ser som regel industri, containerhavn og stygge boligstrøk.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-10, 08:46   #52
Pia
Princess Skids and Scars

Pia sin avatar

Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Åh, for noen bilder og lister! Vi har flyttet ut av sentrum og jeg sahaavner det. :grine: Vel og bra for mann og barn her ved østmarka, men hva med meg da? Jeg vil spasere helt alene, i vårsola, uten klokke og finne fine skatter i rare kroker.

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-10, 08:51   #53
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg elsker at jeg kan gå rundt å synge med headsettet på meg uten at noen kommer og burer meg inn. (Man kan synge duett med en av horene nederst i Carl Johan og på en underlig måte føle seg hjemme. :hyggelig kveld: )
Jeg kan går rundt i flere uker uten å treffe noen kjente, men jeg vet akkurat hvor jeg skal stikke for å bumpe inni noen jeg kan skravle med.
Oslo har brune Puber som er ekte, og ikke bare jålebrune.

Oschlo har aC. (:fremdeles litt sånn fjernforelsket: )

Gammel 30-03-10, 09:10   #54
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Uteserveringa på Dattera til Hagen (Grønland) en tidlig junikveld!

Blindern om høsten!

Ta med barna til Frognerborgen!

Festningsområdet er flott året rundt!

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-10, 09:23   #55
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hatet Oslo før jeg fikk venner som flyttet dit. Nå har jeg jo vært omkring endel - og er ikke fremmed på Oslo-tanken. Forøvrig kommer vi ikke til å flytte der pga familie og sånn, men om det f.eks kun har vært jobb DER, så har jeg ikke hatt problemer med å flytte nedover, rett og slett!

Gammel 30-03-10, 09:31   #56
Tangerine
Eklektisk

Tangerine sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Det som er bra med Oslo er at samboeren min har begge bestevennene sine der. Da kan vi dra dit av og til og se byen uten turistbriller.

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-10, 09:47   #57
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det beste med Oslo er at man kan velge om man vil være helt alene sammen med fremmede, helt alene alene eller helt sammen med vennene sine som kommer og går der man sitter på en kafé en hel søndag.

Vel, pre-barn, i hvert fall.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-10, 11:50   #58
Pappalille
Tøff

Pappalille sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Jeg hatet byen da jeg flyttet hit, og det fortsatte jeg med i de neste to årene. Plutselig, 13 år senere, oppdager jeg at dette er hjemme og at jeg virkelig elsker byen. Hvorfor? Ikke noe spesiellt, bare ... Oslo.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-10, 11:53   #59
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Sånn synes jeg det er når man ankommer de fleste større og små byer i Norge og i utlandet med tog, båt og fly. Man ser som regel industri, containerhavn og stygge boligstrøk.

Jeg tenkte mest på den sosiale nøden, ikke byen i seg selv.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-10, 11:56   #60
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De narkomane blir ikke mindre narkomane av at man flytter dem utenfor synsvinkelen til turistene.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:38.