|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Avsporing - si oss hva som er så bra med Oslo da?Østmarka:
![]() |
#42 |
Fjott
|
![]() Sv: Avsporing - si oss hva som er så bra med Oslo da?Jeg saavner Oslo!
Cave ab homine unius libri Ride si sapis ... Sist redigert av Tammen : 29-03-10 kl 21:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Avsporing - si oss hva som er så bra med Oslo da?Jeg liker å ha gangavstand til indisk, vietnamesisk, thailandsk, calmex, amerikansk og fransk mat, samt sushi, og klesbutikker som Los Lobos, Boa, Trabant og Angels Speed Equipment. Kino fem minutter unna.
![]() |
#44 |
Skriv og skriv og skriv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
![]() Sv: Avsporing - si oss hva som er så bra med Oslo da?Fin tråd! Nå mangler den bare kart med piler og gateanvisninger før printing.
![]() |
#46 |
:)
Medlem siden: Jan 2007
![]() Sv: Avsporing - si oss hva som er så bra med Oslo da?Å jeg drømmer tilbake til de to årene jeg var så heldig å bo der. Jeg bodde MIDT i sentrum (Holbergsplass). Jeg elsket å kunne gå opp Bogstadveien å kikke i butikker. Elsket å traske over haugen til Grunerløkka. Sitte på alskens kafeer å titte på folkelivet. Grille i parker. Gå på gratisshow som Skavlan, Senkveld etc. etc. Gratiskonserter på Aker Brygge. Morgensendinger i Karl Johan fra God morgen Norge når jeg taslet nedover til jobben. Ta ferja over til Hovedøya. Kikke på kaninene på Gressholmen. Ta på seg gode sko og gå ut på en vill sightseeing uten mål og mening. Rusle nedover ved Akerselva. Gå på konserter på Blå. Ta skiene på ryggen og ta t-banen opp til Frognerseteren og gå over til Sognsvann, og ha kaffe og vaffelpause på ullevålseter. Og spise x antall ciabattas med aioli på Tullin Kafe...
![]() |
#47 |
Pauset
|
![]() Sv: Avsporing - si oss hva som er så bra med Oslo da?Jeg bor ikke midt i sentrum, men ca 15 minutter med buss derfra. Jeg er likevel i sentrum hver eneste dag, mer eller mindre. Jeg liker Oslo fordi jeg kan bo her uten å ha følelsen av å bo midt i byen, samtidig som jeg bor nært kulturtilbud osv. Jeg kunne aldri tenkt meg å bo milevis fra kino, konserter, cafeer, shopping, skoletilbud av alle mulige slag osv. Ikke minst så MÅ man ikke ha en bil når man bor såpass sentralt. Sist redigert av Joika : 29-03-10 kl 23:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
![]() Sv: Avsporing - si oss hva som er så bra med Oslo da?Jeg fikk (nesten) lyst til å flytte til Oslo, kjenner jeg. Jeg trives godt her jeg bor, men savner muligheten til å dra på store konserter og muligheter for litt rimelige utenlandsturer. Ikke minst savner jeg større restaurantutvalg enn kjøpesenterkafeer og tyrkiske kneiper med pizza og kebab.
![]() |
#49 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: Avsporing - si oss hva som er så bra med Oslo da?Noe av det verste med å være "turist" i Oslo, er å ankomme byen med tog. Det første som møter en der er ikke særlig representativt for en fin by, synes jeg. Det er bare trist og tragisk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Pauset
|
![]() Sv: Avsporing - si oss hva som er så bra med Oslo da?
Det ser bedre ut der nå, enn på lenge. Men likevel kan vel ikke sentrum kalles en vakker plass. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Sånn synes jeg det er når man ankommer de fleste større og små byer i Norge og i utlandet med tog, båt og fly. Man ser som regel industri, containerhavn og stygge boligstrøk.
![]() |
#52 |
Princess Skids and Scars
|
![]() Sv: Avsporing - si oss hva som er så bra med Oslo da?Åh, for noen bilder og lister! Vi har flyttet ut av sentrum og jeg sahaavner det. :grine: Vel og bra for mann og barn her ved østmarka, men hva med meg da? Jeg vil spasere helt alene, i vårsola, uten klokke og finne fine skatter i rare kroker. |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Avsporing - si oss hva som er så bra med Oslo da?Jeg elsker at jeg kan gå rundt å synge med headsettet på meg uten at noen kommer og burer meg inn. (Man kan synge duett med en av horene nederst i Carl Johan og på en underlig måte føle seg hjemme. :hyggelig kveld: )
![]() |
#54 |
*_*
|
![]() |
![]() |
#55 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Avsporing - si oss hva som er så bra med Oslo da?Jeg hatet Oslo før jeg fikk venner som flyttet dit. Nå har jeg jo vært omkring endel - og er ikke fremmed på Oslo-tanken. Forøvrig kommer vi ikke til å flytte der pga familie og sånn, men om det f.eks kun har vært jobb DER, så har jeg ikke hatt problemer med å flytte nedover, rett og slett!
![]() |
#57 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Avsporing - si oss hva som er så bra med Oslo da?Det beste med Oslo er at man kan velge om man vil være helt alene sammen med fremmede, helt alene alene eller helt sammen med vennene sine som kommer og går der man sitter på en kafé en hel søndag.
![]() |
#58 |
Tøff
|
![]() Sv: Avsporing - si oss hva som er så bra med Oslo da?Jeg hatet byen da jeg flyttet hit, og det fortsatte jeg med i de neste to årene. Plutselig, 13 år senere, oppdager jeg at dette er hjemme og at jeg virkelig elsker byen. Hvorfor? Ikke noe spesiellt, bare ... Oslo.
![]() |
#59 |
© All rights reserved
|
Jeg tenkte mest på den sosiale nøden, ikke byen i seg selv. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|