|
Informasjon Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#281 |
flisespikker
|
![]() Sv: Kunne dette vært en "regel" i forhold til personangrep i diskusjoner?
OK, du mente forskjellen på å ta ting personlig og å diskutere mer prinsipielt. Da er jeg med. (Jeg tenker jo at jeg svarer som privatperson - ikke f.eks. på vegne av jobben min eller noe sånt - selv om jeg diskuterer prinsipielt, det var derfor jeg ikke skjønte hva du mente.)
![]() |
#282 |
Passiv
|
![]() Sv: Kunne dette vært en "regel" i forhold til personangrep i diskusjoner?Jeg ser at Sitron er mye diskutert i denne tråden. Jeg liker det ikke helt. Jeg vil si noe. |
![]() |
![]() |
#283 |
flisespikker
|
![]() Sv: Kunne dette vært en "regel" i forhold til personangrep i diskusjoner?Ja, jeg er enig med smilefjes der. Og jeg synes at det ofte er sånn at selv om "Noen" tidvis får mye "slækk" og/eller skryt av sine venner og meningsfeller, så får disse samme "Noen" også ofte ufortjent lite "slækk" av andre. Det er bortimot like vanlig (på nett og ellers) å synes det er greit å "sparke oppover" (i den forstand at man ikke trenger å ta like mye hensyn til følelsene til folk man opplever som "mektigere" enn en selv) som det er å dilte etter og prøve å holde seg inne med "eliten". Og ettersom veldig få enkeltpersoner opplever seg selv som uangripelige eller "mektige", så kan det få leie utslag, det også.
![]() |
#284 |
... med mjuke pigger...
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kunne dette vært en "regel" i forhold til personangrep i diskusjoner?Jeg tenker også slik at hvis man virkelig irriterer seg over visse nick så bruker man for mye tid her eller så er det noe med den personen som treffer noe i deg som du bør se nærmere på.
![]() |
#285 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Kunne dette vært en "regel" i forhold til personangrep i diskusjoner?Det er kanskje ikke det at man gir profilerte brukere mer slækk, men at man innser at man ikke kan oppdra andre brukere. Sitron har sin stil, og ingenting vi sier eller gjør kan forandre det. Når man slår seg til ro med dette, slutter man kanskje å la seg provose og oppdager sider ved denne brukeren man ikke kunne se tidligere.
![]() |
#286 |
... med mjuke pigger...
![]() |
#287 |
Passiv
|
![]() Sv: Kunne dette vært en "regel" i forhold til personangrep i diskusjoner?Jeg tror kanskje det er det at man blir kjent. Om en jeg aldri har sett før skriver noe jeg oppfatter som rasistisk så vil jeg jo ikke ha noen motvekt i forhold til dette nicket og danne meg nokså straks en oppfatning av vedkommende som ikke kvalifiserer til utstrakt bruk av blide superlativer i min verden. |
![]() |
![]() |
#288 |
Ikke altetende
Medlem siden: Jan 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Mulig du har rett. Selv om denne tråden ganske tydelig sier noe om hvilken oppdragelse man ønsker at nye forumbrukere skal få http://www.foreldreportalen.no/forum...ghlight=regler |
![]() |
![]() |
![]() |
#290 |
kamerat
|
![]() Sv: Kunne dette vært en "regel" i forhold til personangrep i diskusjoner?Jeg tror jeg ville kjent igjen en god del brukere uten nick og avatarer. Og jeg ville i hvert fall ikke hatt noen særlige problemer med å skille brukere jeg liker og respekterer fra brukere jeg har mindre til overs for.
![]() |
#291 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Kunne dette vært en "regel" i forhold til personangrep i diskusjoner?Jeg har vært medlem omtrent siden starten, og jeg syns dette forumet er vanskelig å komme inn i. Jeg bruker det derfor som et tidsfordriv og skriver i de trådene jeg har lyst til. Så får det heller være at ingen kanskje leser det jeg skriver.
![]() |
#292 |
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
Scheise, der gikk den planen i vasken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#293 |
... med mjuke pigger...
Ting leses ofte utfra sin egen historie og eget ståsted i stedet for å være åpen mot andre. Jeg underholdes av ting andre blir sinte for fordi jeg ser ting i et helt annet perspektiv og jeg skjønner at det ikke er lett for andre å få øye på det samme som meg.
![]() |
#294 |
... med mjuke pigger...
Jeg synes det er interessant fordi man kan oppdage at personen ikke var helt som man til nå har fått inntrykk av, iallfall ikke alltid. Man kan lære om sine egne holdninger og forutintatte meninger, det liker jeg.
![]() |
#295 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Forsåvidt enig i dette. Noen lar seg "bare" provosere, mens andre helt klart tolker det jeg sier som et direkte angrep på dem.
Takk i like måte! (Og det var ikke spydig ment...
"Jeg vil si noe...?" Er det ikke derfor vi er her?
Du ville gjenkjent meg. Jeg er hun som har minst fem
Jeg kjenner nicket ditt, og leser hva du skriver. |
![]() |
![]() |
![]() |
#296 |
frakoblet
|
Man kan godt treffe noen personlig med de utspillene du har kommet med.
![]() |
#297 |
Passiv
|
![]() Sv: Kunne dette vært en "regel" i forhold til personangrep i diskusjoner?Jeg er jo her primært for å tilbes da. Men akkurar i dag ville jeg si noe. |
![]() |
![]() |
#298 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Jeg skjønner jo det, men samtidig skjønner jeg det ikke. Hvis du skjønner. Fordi jeg ikke blir støtt over generelle utspill på nett. Hadde jeg blitt en bedre likt bruker ved å slutte med sånt? Ja, definitivt. Kan jeg love at jeg aaaaldri vil gjøre det igjen? Nei, definitivt ikke.
Åff kårs. Det er vi jo alle. Jeg for min del sier mye mens jeg venter på at folk skal skjønne tegninga og begynne å tilbe meg også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#299 |
weird
Medlem siden: Sep 2006
Joda. Men når du blir forbannet og samtidig sier noe om akkurat hva som provoserer, så har jo jeg også hatt anledning til å gå litt i meg selv og lære noe nytt. F.eks. at når jeg tror jeg er flink og legger bånd på meg for å være mest mulig saklig og utelater mye av det jeg egentlig har lyst til å si, så kan det av andre kanskje oppfattes som at jeg "sier ting uten å si det tydelig" og driver med den slags snikangrep. Og det kan jeg i grunnen skjønne at man da blir provosert av.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
![]() |
![]() |
![]() |
#300 |
frakoblet
|
Hvis du hadde befunnet deg i en gruppe som ble rammet av en generell uttalelse mot denne gruppen, kan det godt hende at du ville komme til å bli støtt. Men jeg syns forsåvidt det er bra at du kommer til å gjøre det igjen, for hvis ingen noensinne hadde gjort det så hadde det blitt kjedelig her.
![]() |
Emneord |
personangrep |
|
|