Sv: Godteri"fri" mars?
Opprinnelig lagt inn av Heilo, her.
Hvordan går det?
Jeg har holdt meg godterifri i 22 dager nå. Godterifri vil si at jeg ikke har spist sjokolade, vingummi, sukkertøy osv. Noen kjeks og muslibarer har det blitt, men jeg prøver å bruke nøtter og rosiner som snacks mest mulig. Synes det går overraskende bra. Men målet med dette var egentlig å bli kvitt bihulebetennelse, og det har jeg ikke blitt. Men huden er fortsatt litt bedre enn den har vært, det er da noe.
Du er flink Heilo, og dere som har vært heelt godtefrie siden nyttår, bøyer meg i støvet!
Det går egentlig forholdsvis bra, sklei litt ut onsdag, da spiste jeg to sånne fylte egg fra minde.. Men ellers har det gått greit, og jeg har ikke så spesielt lyst på sjokolade i helgene heller, når litt er lov liksom. Så da har jeg nok kommet over det verste sukkerbehovet.
Det som er litt dumt er at jeg ikke har vært flink nok når det gjelder trening, og det å kutte sjokolade er jo et ledd for at jeg skal gå ned i vekt, men den står stille. Men som sagt, jeg vet jo hva som må til da.
Noen ganger har jeg jo lyst på søtt, men da lager jeg meg smoothies. Men som sagt er jeg ikke så lysten på rein sjokolade lenger, tok meg i å tenke ei helg da jeg liksom av vane spiste noen småsjokolader fra minde, "dette er jo egentlig ikke så veldig godt, hvorfor sitter jeg egentlig og spiser det?".
Så alt i alt er jeg godt fornøyd, og det er jo stor forandring fra å ha lyst på og spise godteri hver dag. Jeg kjøpte til og med julegodteri på halv pris og gjemte for samboeren min, for vi hadde i fellesskap blitt enige om godtestopp midt i uka. Jeg har fortalt han det nå, men kan jeg betegnes som tidligere shokoholiker tro?