Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gifte/skilte/samboende foreldre?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hva var sivilstatus til dine foreldre i løpet av oppveksten?
Gift 198 76,15%
Separert 2 0,77%
Skilt 45 17,31%
Samboer 3 1,15%
Vokst opp med enslig forelder hele/deler av oppveksten 12 4,62%
Deltakere: 260. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-03-10, 14:38   #81
Primrose
nju nja njo

Primrose sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gifte/skilte/samboende foreldre?

De var gift i oppveksten, men skilte seg etter at jeg flytta ut.

Gammel 25-03-10, 15:35   #82
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mine foreldre er gift på 37. året. Det var kjempeflaut da jeg var barn, alle de andre foreldrene hadde jo vett til å skille seg, slik at barna fikk bo hos pappa annenhver helg, med alt det innebar av gaver og frie tøyler. Mine foreldre var så t-r-a-u-s-t-e.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-10, 15:39   #83
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-10, 16:00   #84
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kitty Bastard, her.

34.. eller 35 år. Eventuelt 36. De husker ikke.

"Okay, det var første helgen i... januar?"
"Var det ikke februar?"
"Det... kan det ha vært?"
"Okay, også var det... i... uh..."
"Var det ikke det året Star Wars kom ut?"
"Neeei, det var det året vi fikk A."
"Ja, det stemmer. Vi hadde vært gift i et par år før det, hadde vi ikke?"
"Vi giftet oss når vi bodde i den gudsforlatte leiligheten på Tåsen, gjorde vi ikke?"
"Nei, dit flyttet vi vel mens du var gravid?"
"Jeg husker at det var forferdelig irriterende å flytte."
"Vi fikk A, og Star Wars kom ut i '77"
"Du, da tror jeg faktisk det var 75."
"Du kan ha rett."
"Nei, vent! Når kom Dylan's "Dylan" ut?"
"'73."
"Aha!"
"Det var da vi møttes, ikke giftet oss."
"... pokker."

Og sånn fortsetter det. På toppen av det hele syns de det også er mye morsommere å diskutere det enn å faktisk sjekke det opp, så hvert år er det en ny runde med Når Var Det Vi Egentlig Giftet Oss :thememusikk:
Fine folka.
Skvatt gærne, og helt umulig å ha med å gjøre, men fine.

Heter du egentlig Dharma?

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Mine foreldre er gift på 37. året. Det var kjempeflaut da jeg var barn, alle de andre foreldrene hadde jo vett til å skille seg, slik at barna fikk bo hos pappa annenhver helg, med alt det innebar av gaver og frie tøyler. Mine foreldre var så t-r-a-u-s-t-e.

Mamma fniste godt da vi flyttet fra liberale byen til pietistiske landet og jeg kom hjem og sa at det bare var jeg og Marius som hadde normale foreldre, dvs. skilte.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-10, 16:42   #85
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Da jeg gikk i sjuende flyttet vi til et sted der "skilsmissebarn" var et skjellsord ungene ropte til hverandre på bussen. Charming. Ingen skjønte noe av familiekonstallasjonene våre, og at jeg hadde en halvsøster og en stesøster, nei, det var helt kul umulig å sette seg inn i. Og at jeg het noe annet enn resten av familien fordi jeg hadde pikenavnet til mamma (som hun het da jeg fikk navn), nei, det var heller ikke mulig å forstå. Ingen forsto noe som helst, verken barn eller voksne. :freak:

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 25-03-10, 17:04   #86
Lorien
Pauset

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 40
Lorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Mine foreldre er gifte.

Lorien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-10, 18:46   #87
Left
Passiv

Standard

Foreldrene mine giftet seg da jeg var på vei, og ble skilt 5 år etter jeg ble født.
Mamma giftet seg på nytt da jeg var 7 år, og ble skilt igjen da jeg var 14. Etter det har hun hatt noen forhold, men ingen samboere.

Faren min bodde alene frem til han døde i 2003.

Svar med sitat
Gammel 25-03-10, 19:48   #88
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Kombo av alt 3 og 5.
De skilte seg når jeg var 6 år, og mistet kontakten med min far når jeg var ca 8/9/10 år.

Gammel 25-03-10, 19:57   #89
Frøya
Nybegynner

Medlem siden: Jan 2008
Frøya har et hav av muligheter foran seg
Standard

Mine foreldre er gift, og har vært det siden før jeg ble født.

Frøya er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-10, 20:01   #90
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Foreldrene mine ble skilt da jeg var 16 år (brødrene mine var 7 og 12). De var vel egentlig mer eller mindre separert det siste året før de ble skilt.

Begge traff nye relativt kjappt. Nå har jeg to "bonusforeldre" som har vært i livet mitt de siste snart 12 årene. Mammas nye mann har 3 barn, pappas nye dame har 1 barn. Har dermed fått 4 bonussøsken og til på kjøpet.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-10, 20:01   #91
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mine foreldre skilte seg da jeg var liten. Jeg vokste opp hos min far, som rakk å gifte seg på nytt, bli skilt og deretter gift igjen innen jeg flyttet hjemmefra.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-10, 20:04   #92
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Da jeg gikk i sjuende flyttet vi til et sted der "skilsmissebarn" var et skjellsord ungene ropte til hverandre på bussen. Charming. Ingen skjønte noe av familiekonstallasjonene våre, og at jeg hadde en halvsøster og en stesøster, nei, det var helt kul umulig å sette seg inn i. Og at jeg het noe annet enn resten av familien fordi jeg hadde pikenavnet til mamma (som hun het da jeg fikk navn), nei, det var heller ikke mulig å forstå. Ingen forsto noe som helst, verken barn eller voksne. :freak:

Jeg har heldigvis sluppet å oppleve det (annet enn en uheldig bemerkning fra venninnes lillesøster, og der foreldrene åpenbart lengtet intenst etter et hull i bakken). Men jeg har såvisst forvirret folk med å kalle to kvinner "mamma".
- Fadese, hvem snakker du om nå?

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-10, 21:17   #93
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

De har vært gift i...dæsken...45 år og er det fremdeles.

Gammel 25-03-10, 22:53   #94
bønna
Deltidsmamma

bønna sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: 25 min fra Oslo.
Blogginnlegg: 4
bønna er populærbønna er populærbønna er populærbønna er populær
Standard

Foreldrene mine har vært gift i over 40 år, og er det fremdeles. Likevel har de bodd fra hverandre i 20 år. Min far har hatt en samboer i ti år, og er nå på sin andre, som nå har vart i 5 år. Mor bor alene. De gadd aldri skille seg, visstnok mye jobb

bønna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-10, 00:56   #95
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De har vært gift i 11 mnd lenger enn jeg har levd. : dydig :

Jeg kommer jo alltid med denne, men jeg ler fremdeles godt av min salig oldemor som stadig sa: "Vi va gifte i 11 og A va fødd i 12", sånn når hun skulle regne seg frem til noe. Etter hennes død fant vi ut at hun var gift i november, og A var født i februar.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-10, 01:08   #96
LittLemen
Bør lage seg en tittel selv

LittLemen sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
LittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Mine foreldre har aldri vært gift eller samboende, så jeg er vokst opp med bare mamma. Hun har hatt noen forhold, men ikke samboere. Faren min har vært gift og skilt to ganger og har gitt meg en hærskare av halvsøsken .

Gammel 26-03-10, 08:47   #97
MegaMie
Multitaskingmaniac

MegaMie sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Mine har vært gift i rundt 35 år.

Gammel 26-03-10, 10:27   #98
Tito
I gapestokken

Tito sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
Tito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Mor er enke nå, men de har alltid vært gift.

Gammel 26-03-10, 10:53   #99
Karima
I tropene

Karima sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Karima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt likt
Standard

Mine flyttet fra hverandre da jeg var 11 og ble endelig skilt da jeg var 14 eller 15. Krysset av for skilt. Begge er gjengift, faren min skilt på nytt (men kjæreste med ekskona ).

Svigers har holdt ut i nærmere 40 år, men det sies at de har vært på randen av brudd flere ganger.

Gammel 26-03-10, 11:16   #100
Kate
Bør lage seg en tittel selv

Kate sin avatar

Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Foreldrene mine traff hverandre i 76 da mamma ennå bodde i Danmark. I 77 flyttet hun til Norge, så fikk de meg i 78, de giftet seg i 79 og fikk broren min i 80. De er fortsatt gift og har det (såvidt jeg vet) veldig bra sammen. De er så fine når de holder hverandre i hånden når de går tur.

Vi kan trygt si at jeg ikke har fulgt i deres fotspor, med mine katastrofale forhold og alenemortilværelse.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:03.