Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvor ofte er du hos tannlegen?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-03-10, 14:20   #21
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvor ofte er du hos tannlegen?

Går alle dere til tannlegen ,ingen til tannpleier?
Tannpleier tar som oftest bare 280-500, oftest 420 kr kr for en sjekk.
Da er det ofte med sjekk, rtg, puss osv
Jeg går til tannpleiern min(praksis læreren min) når jeg føler for å kjøe 7 mil for en kontroll
Her får jeg ikke komme inn privat og offentlige har det fult :/
Har tannlege her offentlig om det skulle bli krise, eks rotfyllings tanna mi(ei tann jeg har knekt for mange år siden) skulle trøble. For en hun som har rotfylt den

Sist redigert av Honda : 24-03-10 kl 14:33.
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-10, 14:27   #22
Stellebord
Bør lage seg en tittel selv

Stellebord sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

En gang i året.

Her om dagen var jeg inne på årets kontroll, og måtte ut med 1400 kroner for bilder, puss, gnikk og sjekk. Ingen hull, heldigvis. Det er dyr moro å gå til tannlege!

Gammel 24-03-10, 14:33   #23
Trixie

Trixie sin avatar

Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Faktisk enig med aC, dumme, teite tråden.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-10, 14:40   #24
mina
Strikker

mina sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

For et år siden var jeg til tannlegen for første gang på 7-8 år. Dyrt!
Var akkurat på kontroll igjen nå, så nå er det en gang i året framover.

Gammel 24-03-10, 14:48   #25
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Trixie, her.

Faktisk enig med aC, dumme, teite tråden.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-10, 14:53   #26
Bayone
snur

Bayone sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

En gang i året. De siste årene har det vært mye som har måtte gjøres med tennene mine for den forrige tannlegen hadde gjort mye dårlig jobb som har blitt rettet opp. Nå er alt i orden og for en uke siden var jeg hos tannlegen uten å måtte gjøre noe for første gang på mange år.

Gammel 24-03-10, 15:46   #27
Kula
Trallallaa

Kula sin avatar

Hvor: Viken
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Stellebord, her.

Her om dagen var jeg inne på årets kontroll, og måtte ut med 1400 kroner for bilder, puss, gnikk og sjekk. Ingen hull, heldigvis. Det er dyr moro å gå til tannlege!

Du verden. Tror jeg betaler rundt 4-500 kr. for det samme her jeg bor. Og det er tannlege, ikke tannpleier. Vi har ikke sånne valg her på bondelandet. Men billigere er det jo definitivt.

Gammel 24-03-10, 16:00   #28
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Dumme tråden. Dumme, dumme tråden.

Nemlig.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-10, 16:02   #29
shute
prokrastinator

shute sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Øh... hver gang det har gått tre-fire år siden tannlegen sa at "du har et begynnende hull der, men det kan sikkert vente en seks måneders tid til"?

Gammel 24-03-10, 16:03   #30
Kjøkkenskriveren
Bork bork bork

Kjøkkenskriveren sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Nedre Romerike
Blogginnlegg: 56
Kjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Årlig kontroll.

Har tidligere funnet ut at dette er lurt, pga. litt for høy smerteterskel (hvis jeg skal vente med å oppsøke tannlege til jeg merker noe, er det nemlig akutt fare for at det er på tide med rotfylling).

Gammel 24-03-10, 16:07   #31
Chablis
Drømmer

Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Honda, her.

Går alle dere til tannlegen ,ingen til tannpleier?
Tannpleier tar som oftest bare 280-500, oftest 420 kr kr for en sjekk.
Da er det ofte med sjekk, rtg, puss osv
Jeg går til tannpleiern min(praksis læreren min) når jeg føler for å kjøe 7 mil for en kontroll
Her får jeg ikke komme inn privat og offentlige har det fult :/
Har tannlege her offentlig om det skulle bli krise, eks rotfyllings tanna mi(ei tann jeg har knekt for mange år siden) skulle trøble. For en hun som har rotfylt den

Her koster tannpleieren 790 kr. Så det blir dyr tannlege når man må inn igjen til ordentlig tannlege som skal rotfylle og fikse hull.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-10, 16:10   #32
Dali
Glad

Dali sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg prøver å gå til tannlegen hvert år. Btw, finnes det ingen egen FP-tannlege? Her er jo alskens andre yrker representert.

Gammel 24-03-10, 16:15   #33
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Dumme tråden. Dumme, dumme tråden.

Billettmerket: Venter på å kvinne meg opp til å trekke 3 (TRE!) visdomstenner og en annen ødelagt jeksel.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-10, 16:16   #34
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg blir kalt inn en gang i året, og da går jeg, motvillig.

Blå er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 24-03-10, 16:21   #35
Barbarella

Barbarella sin avatar

Blogginnlegg: 1
Barbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt likt
Standard

Jeg var til tannlegen i februar, da hadde jeg ikke vært der på 9 år!
Men det ble faktisk ikke så dyrt, alt så fint ut og det var bare litt tannstein som måtte fjernes. Nå skal jeg være flink og gå en gang i året, er planen.

Gammel 24-03-10, 16:34   #36
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har pleid å gå en gang i året, jeg liker faktisk å gå til tannlege jeg. Heller det enn frisør.

Men tannlegen min sa at når man har normalt friske tenner og normal emalje så holde det annethvert år, så det skal jeg begynne med nå.

Gammel 24-03-10, 16:36   #37
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg får innkalling fra min faste tannlege en gang i året.

Gammel 24-03-10, 16:37   #38
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Altfor sjeldent, jeg har nemlig falt ut av innkallingssystemet til tannlegen min og har ikke vært på noen år. Utrolig tiltak å ringe og skaffe seg en time, enda jeg ikke har noen form for tannlegeskrekk (bortsett fra regningsskrekk, da).

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-10, 16:45   #39
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Jeg går ca en gang i året når jeg får innkalling.

Gammel 24-03-10, 17:02   #40
mina
Strikker

mina sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av shute, her.

Øh... hver gang det har gått tre-fire år siden tannlegen sa at "du har et begynnende hull der, men det kan sikkert vente en seks måneders tid til"?

Det med begynnende hull har jeg fått høre siden jeg gikk på Folketannrøkta ( ) i barneskolen. Det har fremdeles ikke blitt hull av de begynnende mellom jekselene...

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:53.