Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Spinoff: 20 ting du unngår å spise, om mulig

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-03-10, 11:12   #81
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff: 20 ting du unngår å spise, om mulig

Skavise
1. innmat som middagsmat (jeg er ikke videre begeistret for lungemos, lever, nyrer eller lignende)
2. lakris (jeg kan spise det, men sier stort sett nei takk hvis jeg får tilbudet)
3. mat som smaker tran (jepp, det inkluderer tran, jeg brekker meg rett og slett av transmak, men jeg kan presse det i meg)
4. rå hasselnøtter (spises aldri fordi jeg ikke syns det er veldig lite stas med en tunge som hovner opp)
5. i pollensesongen prøver jeg å unngå matvarer som er kryssallergene med bjørkepollen
6. brunt brennevin

Og da kommer jeg faktisk ikke på noe annet.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-10, 12:04   #82
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

1. Tamales
2. Cherrytomater
3. Lever
4. Varmmat fra 7-eleven og Deli de Luca, da de bruker en slags fett/olje som smaker dynge
5. Sånn UFO-godteri (pulver med papp utenpå)
6. Eisschokolade
7. Sommerkoteletter
8. Grapefrukt
9. Sausage rolls
10. Geitost (både brun og hvit)
11. Plastpakkede formkaker
12. Agurk
13. Marmite
14. Paprikapotetgull
15. Hele kokte egg
16. Fiber-/klibrød
17. Misosuppe
18. Sørlandschips
19. Svarte oliven
20. Biff tartar

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-10, 12:08   #83
Myrull
i Morgentåkedalen

Myrull sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Myrull er litt kulMyrull er litt kulMyrull er litt kul
Standard

1) Eggelikør og is som smaker eggelikør.
2) Mandelpudding
3) Plukkfisk

Myrull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-10, 12:08   #84
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg glemte å ta med egg. Jeg spiser hardkokte egg, eggerøre og speilegg med knust plomme (max. 1 egg om dagen - ellers blir jeg småsyk), men jeg blir syk hvis jeg spiser bløtkokte egg eller det aller verste speilegg uten knust plomme. (Biff tartar har jeg ikke derfor ikke prøvd.) Men det er supergodt og jeg synes det er et tap at jeg ikke kan spise dette.

Gammel 22-03-10, 12:19   #85
Frances
Lykkelig naiv

Frances sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Frances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populær
Standard

1. Winersnitzel
  2. Grandiosa med paprika
  3. Reinskav
  4. Kokt blomkål
  5. Tykkpølse
  6. Sviskekompott
  7. Kaker (unntatts sjokoladekake og pavlova)
  8. Gryteretter fra pose
  9. Blåmuggost
  10. Rosenkål
  11. Youghurt
  12. And
  13. Vannmelon
  14. Lightprodukter (alle)
  15. Brelett
  16. Sild
  17. Hamburgerrygg
  18. Tunge
  19. Blodpudding
  20. Kinakål

Frances er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-10, 12:41   #86
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ah, der sa du det! Wienersnitzel skulle selvsagt vært på min liste også.

Gammel 22-03-10, 16:35   #87
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

på alle som synes det er mange kresne her. Jeg blir rent jeg sitter.

Men jeg kom på en ting jeg til jeg helst unngår: hot pockets!

(Kilde:
(Kilde:

(Kilde: youtube.com)
)
)

Gammel 22-03-10, 17:08   #88
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

20?? Litt usikker på den, men here goes:
1. Sild
2. Brisling
3. Makrell
4. Kotelettar bada i brun saus.
5. Hermetisk frukt
6. Innmat
7. Rosiner

Det var det eg kom på.

Gammel 22-03-10, 17:10   #89
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Divine, ka er tamales og marmite?

Gammel 22-03-10, 17:17   #90
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Haugtussa, her.

Divine, ka er tamales og marmite?

Tamales

Marmite

Gammel 22-03-10, 17:24   #91
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Standard

Marmite blir som gjærekstrakt? Som eg brukte blande i flaskene til Lisjemor...

Tamales skjønte eg ikkje heilt kva var?

Gammel 22-03-10, 17:28   #92
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Standard

Slik jeg har fått servert tamales, så er det noe kjøttdeigaktig blandet med litt grønnsaker, krydder og kalk(!) og pakket inn i en ekkel maisdeig eller ev. bananblader. Det er IKKE godt.

Gammel 22-03-10, 17:30   #93
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Standard

Kalk?? Ellers syns eg faktisk det hørtes godt ut.

Gammel 22-03-10, 17:36   #94
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes det både ser og høres knallgodt ut med Tamales, men jeg har aldri smakt det. Nå ble jeg nysgjerrig.

Gammel 22-03-10, 18:06   #95
TheVoice
priiiima donna

TheVoice sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
TheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populær
Standard

1: Kaffe
2: øl
3: hermetisert mat (kun ananas, mais)
4: leverpostei
5: innmat
6: reker (de går på havets bunn og spiser døde ting har jeg hørt )
7: kabaret
8: rå egg (type eggedosis osv)
9: kaviar (fordi det er det det er)
10: pølser
11: blodpølse
12: veldig spedde ting.. ex falukorv
13: alt med hvete i (allergi)
14: alt med laktose i (intoleranse)
15: kyllingvinger
16: rødt kyllingkjøtt
17: familiedeig
18: utenlandsk kylling
19: erter
20: begynner å bevege meg i en anti aspartam kjenner jeg, blir vel det etterhvert.

Gammel 22-03-10, 18:34   #96
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

1; Wienerpølser og pølser generelt :urk:
2; Kjøttdeig/karbonadedeig/medisterdeig
3; Melk
4; Rødt kjøtt
5; Innmat
6; Sukat
7; Svinekjøtt
8; Majones
9; Søt gjærbakst (ikke fordi jeg ikke liker, men for helsas skyld).
10;Rekekabaret
11;Kimen i egget
12;Aspartam (skulle egentlig ha stått helt først)
13; Leverpostei
14; Snegler/escargots
15; Smalahovu (er det sånn det skrives?)
16; Lungemos
17; Blodpudding
18; Kalvehjerne
19; Syltelabber (herregud for noe svineri)
20; Sylte
21; Brus som tørstedrikk

Sist redigert av Fruktflua : 22-03-10 kl 22:04.
Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-10, 19:55   #97
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av TheVoice, her.

6: reker (de går på havets bunn og spiser døde ting har jeg hørt )

Mens vi stort sett går på landejorde og spiser døde ting.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-10, 20:09   #98
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vet ikke om jeg kommer på så mye. Jeg prøver:

1. Gravet eller raket fisk
2. Fenalår
3. Snegler
4. Ferske tomater, i hvert fall der kjernen/frøene er med
5. Sjokoladefondant
6. Blodig andebryst. Svakt rosa ja, blodig nei.
7. Sushi
8. Mørk sjokolade
9. Gatekjøkkenmat
10. Bakst med rosiner, rosinboller, kringler etc.
11. Syltetøy med mer sukker enn bær
12. De fleste dressinger
13. Røkt kolje
14. Lungemos
15. Lever
16. Gammel sau
17. Det meste av ferdige gryter og sauser av type Toro m.fl.
18. Godteri som ikke er verdt kaloriinntaket. Pez for eksempel.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-10, 20:20   #99
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ribbe (som i pinnekjøtt - ÆSJ!)
Raspeball (og klubb og alle de andre navnene)
Kålrabi - i alle former
Ertestuing
Ertesuppe
Fårikål
Fårekjøtt - inklusive lammekjøtt/koteletter/sauemiddager
Bønner
Linser (men kikerter går an)
Langtidskokt oksekjøtt i gryteretter
"Sprengt" oksekjøtt
Salte fiskesorter
Fårepølse
Selleri
Rå reke-sushi (ikke godt, for sleipt)
Kråkebolle - åh, det er så ekkelt! (smakt én gang, aldri mer)
Østers (kan spise av høflighetshensyn, men synes ikke det er noe spesielt godt)
Kefir og surmelk
Ananas, rosiner og banan i middagsretter - smaker bare FEIL

også MØRK SJOKOLADE. Det er jo ikke godt!

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-10, 20:36   #100
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

2. Fenalår
3. Snegler
4. Ferske tomater, i hvert fall der kjernen/frøene er med
5. Sjokoladefondant
6. Blodig andebryst. Svakt rosa ja, blodig nei.
7. Sushi
8. Mørk sjokolade
10. Bakst med rosiner, rosinboller, kringler etc.

Du gale, gale menneske!! Jaja, vi kunne i hvert fall delt et kjøkkenskap uten å robbe hverandre. (Ja, vi har vel det også)

Sitat:

18. Godteri som ikke er verdt kaloriinntaket. Pez for eksempel.

Det var et godt uttrykk! Skal man være uskikkelig så skal det være verdt det, altså!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:30.