Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hvilke oljer har du i huset?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-03-10, 09:07   #21
Plipp
Getting in tune
 
Plipp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.267
Plipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilke oljer har du i huset?

Kokosolje, Rapsolje og kaldpresset olivenolje.

__________________
"There is a crack in everything, that's how the light gets in."
- Leonard Cohen
Plipp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-10, 09:12   #22
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.339
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvilke oljer har du i huset?

Solsikkeolje ( til baking og steking i panner), EV olivenolje ( til bakverk og salater), og druekjerneolje (til fondue og wok)

Tror jeg skal prøve peanøttolje til woken, det passer nok utrolig bra smaksmessig.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-10, 10:14   #23
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.510
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke oljer har du i huset?

Extra Virgin olivenolje
Valnøttolje
Sesamolje
Rapsolje
Kokosa
Solsikkeolje

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-10, 10:18   #24
Fruktflua
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Innlegg: 6.377
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilke oljer har du i huset?

Rapsolje, olivenolje, sesamolje, babyolje, massasjeolje, teatree-olje, og oljer til å smøre opp diverse knirkerier med.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-10, 10:23   #25
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.711
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke oljer har du i huset?

solsikke, oliven, hasselnøtt, chilli og sesam har vi nå....Ja, og motorolje, babyolje og massasjeolje - men det lager vi ikke mat med.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-10, 10:34   #26
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilke oljer har du i huset?

Olivenolje (EV to forskjellige typer), rapsolje (tre stk, en til baking, en til steking og en med tilsatt sitron), solsikkeolje, soyaolje, foduolje (to stk, en med krydder og en uten), frityrolje tror muligens jeg har mer, men husker ikke flere. jeg har enorme mengder olje ser jeg, men de fleste står bare i skapet da, de som brukes opp er olivenolje og rapsoljen til baking, de andre blir litt nå og da så de varer veldig lenge.

Vi har også massasjeolje, babyoljer i flerevarianter og en god del av oljevariantene Mauser ramser opp.

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-10, 12:36   #27
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.871
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilke oljer har du i huset?

Olivenolje, en standard og en extra virgin.
solsikkeolje.
Tran.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-10, 12:40   #28
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.816
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilke oljer har du i huset?

Rapsolje. Tror jeg det er. eller noe sånn. Tror ikke jeg har noe annet av "matlagingsoljer" for tiden. Enkel av meg.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-10, 14:24   #29
Heilo
Fjellpiper
 
Heilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 6.175
Blogginnlegg: 310
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilke oljer har du i huset?

Siden jeg er i utlendighet og prøver å ha et "enklere" liv med mindre av alt har vi også bare en olje: Extra virgin olivenolje. Og jeg har funnet ut at den funker utmerket både til baking og steking, også i gulrotkake som jeg egentlig var skeptisk til.

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-10, 16:34   #30
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilke oljer har du i huset?

Opprinnelig lagt inn av Heilo, her.

Siden jeg er i utlendighet og prøver å ha et "enklere" liv med mindre av alt har vi også bare en olje: Extra virgin olivenolje. Og jeg har funnet ut at den funker utmerket både til baking og steking, også i gulrotkake som jeg egentlig var skeptisk til.

Unnskyld meg men tanken på EV-olivenolje i kake gir meg bare helt neller....

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-10, 18:47   #31
Heilo
Fjellpiper
 
Heilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 6.175
Blogginnlegg: 310
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilke oljer har du i huset?

Opprinnelig lagt inn av LilleBulla, her.

Unnskyld meg men tanken på EV-olivenolje i kake gir meg bare helt neller....

På grunn av smaken eller? Jeg var skeptisk jeg også, bruker alltid solsikkeolje vanligvis, men det merktes ikke overhodet.

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-10, 14:15   #32
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilke oljer har du i huset?

Opprinnelig lagt inn av Heilo, her.

Siden jeg er i utlendighet og prøver å ha et "enklere" liv med mindre av alt har vi også bare en olje: Extra virgin olivenolje. Og jeg har funnet ut at den funker utmerket både til baking og steking, også i gulrotkake som jeg egentlig var skeptisk til.

Opprinnelig lagt inn av Heilo, her.

På grunn av smaken eller? Jeg var skeptisk jeg også, bruker alltid solsikkeolje vanligvis, men det merktes ikke overhodet.

Ja, på grunn av smaken. Jeg er utrolig sensitiv på snaken av olivenolje steder det ikke passer, i tillegg til at jeg har bakt gulrotkake med solsikkeolje en gang, og syns det var vondt til og med, så jeg kan nesten ikke se for meg hvor ille det ville vært med olivenolje. Men det er for meg, altså.

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-10, 14:20   #33
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 11.100
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilke oljer har du i huset?

Utenom alt det Mauser ramser opp (og som ikke hører til her ) har vi olivenolje, solsikkeolje og soyaolje. Til steking bruker jeg ofte softsoya margaring (hørte jeg fy-ropene?) eller saltfritt smør. Vi har også massasjeolje, men den er nesten tom.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-10, 13:23   #34
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.715
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilke oljer har du i huset?

Jeg har EXV olivenolje. Økologisk sådan.. Og solsikkeolje. Også tror jeg at jeg har en liten dæsj med hvitløk/oliveolje og vanlig soyaolje.

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-10, 13:39   #35
Solsikke3
Nybegynner
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 6
Solsikke3 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hvilke oljer har du i huset?

Rapsolje, extra virgin olivenolje og tran

Solsikke3 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no