Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Vårens joggesko

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-03-10, 16:12   #41
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vårens joggesko

Timberland er ikke så dyre. Mener jeg betalte 399 for de i fjor. Det syns jeg var en fin pris for goretex sko.

Gammel 15-03-10, 16:13   #42
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Timberland har hittil vært for "lave" for min gutt iallefall, over virsten. Får ikke foten godt nedi.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-10, 17:02   #43
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg kjøpte Superfit goretex sko som overgangssko til 5 åringen vår i fjor. Kjøpte i tillegg et par litt "lettere" joggesko fra Puma til bruk når det ble litt varmere og tørt på bakken. Jada....Pumaen ble nesten ikke brukt fordi snuppa bare ville bruke Superfit skoene. Hun elsket dem virkelig . De ble altså brukt til lek både hjemme og i barnehagen hele våren, sommeren (når det ikke var for varmt, men det var det jo nesten ikke i fjor ) og høsten. Man kan jo se at de er brukt, men de er langtfra utslitt og har holdt fasongen utrolig godt (ikke utslitt såle og slaskete stygg sko).

Går for Superfit Goretex i år igjen og et par Puma (igjen ) i år.... Så kjøper jeg nok en sko alà Vans til bruk hjemme og så videre når sandete barnehagesko ikke er "pent nok" . Evt kjøper jeg et par Geox også til barnehagebruk og bruker Pumaen til "litt penere".... Har også veldig god erfaring med Geox.

Sånn ser Superfit skoene fra i fjor ut....etter heftig bruk vår - høst.

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-10, 22:21   #44
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I fjor hadde storebror Bisgaardsko i skinn. De tåler jo alt - litt skofett og de ser kjempefine ut igjen.

Gammel 16-03-10, 11:18   #45
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Glitterbarnet valgte ut disse i går:

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-10, 11:23   #46
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Å, najs, glitter. Gutten har da stil - Vi får ta oss en tur jeg og storebror også, tror jeg.

Gammel 16-03-10, 11:24   #47
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Takk! Ja, vi var fornøyde meg valget. Han glemte helt ønsket om blinkesko også. Heldigvis.

Gammel 16-03-10, 11:25   #48
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har valgt ut dette til Hannah og Peder

Gammel 16-03-10, 11:28   #49
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Standard

De var fine.
Jeg går ikke for overgangssko jeg - kun for vårsko og støvler. Erfaringsmessig er det litt enten eller her hos oss.

Gammel 16-03-10, 11:30   #50
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

De var fine.
Jeg går ikke for overgangssko jeg - kun for vårsko og støvler. Erfaringsmessig er det litt enten eller her hos oss.

Jeg skal se hvordan disse er i virkeligheten før jeg bestemmer meg. Hadde goretex joggesko (lave) til Peder i fjor, og det fungerte veldig bra på litt sånn halvvåte dager. Han har støvler og ja.

Gammel 16-03-10, 11:33   #51
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har kjøpt fra Timberland til knerten. Har hatt det merket tidligere og har vært fornøyd.

Vi har også hatt de halvhøye Viking-goretexene og de kan trygt kjøpes.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-10, 11:33   #52
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Glitterbarnet valgte ut disse i går:

De titta jeg på ja, inne på Brandos sine sider
Ikke ille i pris heller de da? Kanskje det skal være skopar nr 2 for Peder
Men slike såler er ok altså? Det er ikke så flatt som det ser ut til?

Gammel 16-03-10, 11:35   #53
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Necesario, her.

Men slike såler er ok altså? Det er ikke så flatt som det ser ut til?

Jeg er jo selvsagt ikke sikker før jeg har sett dem live, men jeg tror de er ok. Jeg foretrekker at de er myke, fremfor veldig tykke og harde. Hvis du tenker på kulde pleier vi å ha ullsokker og evt. ullsåle i starten, vi bruker ikke overgangsko.

Veldig OK pris, ja.

Jeg kan fortelle mer når vi har fått dem i hus!

Gammel 16-03-10, 11:47   #54
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Menneh... Kjøper dere slike basket og skatesko til lekebruk til barna? Sånn til barnehage bruk og sånn mener jeg?

Kanskje det bare er vi som er veldig nøye på sko, men sånt som mange av de jeg har sett bilder av her ville jeg aldri latt barna bruke en hel dag. Det er mer gå-bort-sko for min del.

Det er jo veldig viktig at de er skikkelig oppbygde, og med skikkelig hælkappe. Ellers kan de være skadelige for små føtter. Og de kan bli fryktelig "slitne" i beina.

Men vi er kanskje farget litt av at begge to har spesialsåler i skoene og går til ortoped to ganger i året
Vi har i allefall fått grundig beskjed om hva som er godt nok og ikke. Flere av de jeg har sett her ville ikke falt i god jord hos ortopeden i allefall.

Vi faller nok på Viking til minsten da de generelt er breiere og passer godt til føttene hans. Snuppa passer timberland godt til. Og gjerne Gore tex, så tåler de litt "vær" også.

Gammel 16-03-10, 11:51   #55
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Ja, jeg syns de vi har valgt ut passer bra til barnehagebruk. Siden de er bestilt på nett så kan jeg selvsagt ikke vite helt sikkert, men jeg pleier å være nøye med at Glitterbarnets sko skal være gode sko. Og med gode sko mener jeg med god støtte bak, god plass til tær og med myk såle. Mange skatesko oppfyller alle kravene du nevner, men du vet kanskje ikke så godt hva som egentlig er skatesko? Veldig mange som ikke er så godt kjent med dem tror at "skatesko" fra Din Sko er det samme som skatesko fra et kjent merke. Selvfølgelig blir det noe annet når barna har en eller annen tilstand som krever spesialsåler og ortopedisk hjelp.

Viking har vi dårlig erfaring med. De er ofte tunge, harde og passer veldig dårlig på foten til Glitterbarnet siden de har så lav vrist. Timberland har vi hatt flere modeller av, og ingen av dem har vært noe bedre eller dårligere andre sko vi har hatt.

Sist redigert av Tallulah : 16-03-10 kl 12:14.
Gammel 16-03-10, 12:07   #56
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kommer nok til å gå for Superfitsko til lillesøster i år også. I fjor hadde hun noen rød/rosa og de ble brukt veldig mye og holdt seg bra. Storebror har overgangsko vi kjøpte i høst, som jeg håper passer fortsatt, og etter det får vi gå på skojakt, tenker jeg.

Gammel 16-03-10, 12:17   #57
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Jeg tror fjorårets Viking gore tex holder på starten av sesongen til lillesøster. Jeg har i tillegg bestilt et par kule, hvite Hummel-sko til henne, mellomsøster passer DC-skoene fra i fjor, og har i tillegg et par Nike gore tex joggesko. Storebror på 13 må nok ha nye sko. Jeg regner med at han vil ha et par hvite Adidas samt et par Converse eller Vans. Han fikk nye gore tex sko i fjor høst, så jeg krysser fingre for at de passer nå i vår også. De eldste bruker bare gore tex joggeskoene til tur- og hyttebruk. Ellers går det i skatesko ol.

Lillesnuppa er mye ute på tur i barnehagen, og har derfor et par halvhøye gore tex-sko i tillegg til joggeskoene.

Gammel 16-03-10, 14:00   #58
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jentene fikk to par i fjor - Geox jålesko med glitter og blink og stæsj, og Viking GoreTex lik dem det er bilder oppover. Sistnevnte var absolutt skoene de brukte mest og selv tok på når de kledde på seg uten instrukser. Det at de er vanntette er et superpluss - og de holdt jaggu meg hele sesongen. For begge to. (4 og 8 år gamle). Så de har fått Viking i år også.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-10, 15:20   #59
Jeanett
5barns mamma

Jeanett sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Jeanett er populærJeanett er populærJeanett er populær
Standard

Begge mine ( 04 og 07 ) hadde superfit goretex i fjor, de var vi utrolig fornøyd med. Snuppa vokse litt fort og hadde viking goretex også. Er veldig fornøyd med begge!

Jeanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-10, 16:15   #60
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

10 åringen har forsatt sine knalltøffe Timberland i gore-tex som vi kjøpte i høst. Han har tatt og lov en liten roligere vokseperiode nå, og det satt som støpt fortsatt !
Mellomste har jeg kjøpt Viking Tracker, riktig nok ikke i gore-tex, men vi impregnerer dem, så holder de litt unna.
Minstemor har diverse fra i fjor hun også og har heller ikke vokst så mye i beina, så jeg ser ann litt utover våren. Hun får fort vonde negler, så hun må ha gode sko med bedre forfot.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:32.