Sv: Røyking og svært ekstroverte barn
Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.
. Skal jeg lære opp kidsa mine til å fortelle alle som utepilser at "det der kan få deg i fyllearresten om du ikke passer deg! Tulling!"?
Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.
Eller si til folk bak disken på 7-11 at de kommer til å bli fattige minstepensjonister hvis de ikke passer seg?
Av en eller annen grunn tror jeg femåringer har litt mer innsikt i røykingens skadevirkninger enn de har i alkoholmisbruk og penjonsreglene. Med andre ord synes jeg ikke de eksemplene var av de beste, men jeg mistenker at dere er litt mer touchy her, som røykere, enn det jeg er. 
Som sagt, jeg er ikke tilhenger av folk som bare m å s i f r a hvis noen gjør noe som ikke er helt etter boken. Det er vel ikke sånn at det alltid er greit å si fra bare fordi at man har rett? Jeg kom på diskusjonen her inne om hun som lot bilen gå på tomgang, der veldig mange mente at de var rett å gi vedkommede så hatten passet i og med at dette var skadelig både for miljøet og for forbipasserende. Vel, passiv røyking er også skadelig, og jeg tenker at de to tingene blir litt sammenlignbare, og at det blir rart om det ene er greit å si fra om mens det andre ikke er det? 
|