Sv: Helt husmorhappy
Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.
Milfrid: God MorTM er DYPT ironisk. Den er som God MorTM er en fasadesmilende overflatelykkelig som ler affektert og kunstig.

Gode mødre, derimot, det er vi flere som er. Og det er ingen sammenheng mellom feks hvor mye man jobber og hvor god mor man er. Man kan gjerne være i samme rom eller hus hele dagen, uten å være tilstede.
Vel, det endrer fremdeles ikke poenget mitt om at det er kul umulig ut fra den bloggen (som jeg nå har sett og er helt enig i at var en smule spesiell i stilen sånn skriftmessig) å si om dama er en fasadedame eller god mor. Man må faktisk kjenne henne for å vite det. Jeg tror at det er fullt mulig å være en god mor selv om man baker, har et strøkent hjem i hvitt og dill og jobber deltid. Og selv om det hadde gjort meg selv til en monstermamma om jeg forsøkte å kopiere konseptet.
Poenget mitt var enkelt og greit at det er Typisk NorskTM å være uendelig kritisk til andre mennesker og snakke dritt om dem når de ikke passer inn i vårt bilde av hvordan man Bør VæreTM for å være et Samfunnsnyttig MenneskeTM (begynner jeg å få taket på den dype ironien nå?).
Og den siste setningen din om at om man kan være en god mor uavhengig av hvor mye man jobber og at man kan være i samme rom hele dagen uten å være tilstede-kommentarern må jeg av. Nææææh! Sier du det? Noen, som meg, blir sikkert bedre mødre av å jobbe også, og veldig mye dårligere mødre av å være det 24/7. Det betyr bare ikke at jeg dermed utelukker at det er noen som kan trives med å gå hjemme og til og med klare å være tilstedeværende og finne glede i å leke med unger i lengre perioder og helt på deres premisser. Jeg kjenner til og med et skikkelig karrierepar som har overskudd til å ha besøksbarn i helgene i tillegg til egne unger. Det får meg til å tenke , men jeg går ikke rundt å mistenker det for å være en del av fasaden deres.
Hjelpes. Noen her inne er så fordømt smålige og dømmende i tankegangen at det er til å få flass av. Mye mer flass enn husmorblogger med blonder og tellekanter, for å si det sånn.
:går og er premenstruell et annet sted: