Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Kuttelista

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-03-10, 14:26   #1
Rug
Det er bare en fase

Rug sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kuttelista

Jeg er så glad for at jeg ikke sitter med den jobben!

Jeg driver et barne/-ungdomsarbeid som mottar kommunal støtte, men som helt klart hører til innenfor et trossamfunn (per nå den norske Kirke). Vi er tydelige på at trosopplæring er en del av arbeidet vårt.

Akkurat nå har vi, i vår passe store bygd, 35 tweens som møter fast. Det er en god andel av den aktuelle aldersgruppen. Flere av dem har en urolig bakgrunn og vil falle inn i en kategori av ungdommer som er i faresonen for å "skli ut" med livet sitt. Hvor mye sparer samfunnet på at vi driver forebyggende ved å gi dem et trygt miljø, tydelige voksenmodeller, rusfrie opplevelser, reiser, erfaringer som gir dem selvbevissthet og trygghet ved å stå på en scene og gi av seg selv, muligheter til å prøve ut egne evner osv?

Jeg er selvsagt farget i mitt syn, men jeg er overbevist om at det er vel investerte tusenlapper - om de så får med seg et gudsord på kjøpet.

Ah - jeg kan aldri være den som kommer med forslag til kutt, det er så vanskelig å se for seg hvor man kan spare mer på å kutte enn på å videreføre.

Rug er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-10, 15:58   #2
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kuttelista

Opprinnelig lagt inn av Rug, her.

Jeg er så glad for at jeg ikke sitter med den jobben!

Jeg driver et barne/-ungdomsarbeid som mottar kommunal støtte, men som helt klart hører til innenfor et trossamfunn (per nå den norske Kirke). Vi er tydelige på at trosopplæring er en del av arbeidet vårt.

Akkurat nå har vi, i vår passe store bygd, 35 tweens som møter fast. Det er en god andel av den aktuelle aldersgruppen. Flere av dem har en urolig bakgrunn og vil falle inn i en kategori av ungdommer som er i faresonen for å "skli ut" med livet sitt. Hvor mye sparer samfunnet på at vi driver forebyggende ved å gi dem et trygt miljø, tydelige voksenmodeller, rusfrie opplevelser, reiser, erfaringer som gir dem selvbevissthet og trygghet ved å stå på en scene og gi av seg selv, muligheter til å prøve ut egne evner osv?

Jeg er selvsagt farget i mitt syn, men jeg er overbevist om at det er vel investerte tusenlapper - om de så får med seg et gudsord på kjøpet.

Ah - jeg kan aldri være den som kommer med forslag til kutt, det er så vanskelig å se for seg hvor man kan spare mer på å kutte enn på å videreføre.

Så enig så enig. Før man bare skriker opp om å kutte til trossamfunn og kristne organisasjoner, burde man tenker litt på hva slags arbeid som drives der - i barnekoret vårt er det med en god del gutter som ligger i "faresonen", men som blir en del av et positivt miljø.
Og som alle vet, det koster veldig mye mindre å forebygge enn å prøve å reparere.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:36.