|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Glamorøs
|
Sv: Japanturen nærmer seg - hva må jeg huske?Jeg måtte google monsterburger + tokyo fordi det hørtes ut som noe Glittermannen ville ha glede av og fant denne burgerguiden til Japan, der står det om den:
|
|
|
#42 |
|
Textrovert
|
Sv: Japanturen nærmer seg - hva må jeg huske?Hihi. Jeg har ikke kommet så langt til å google konseptet selv, så takk skal du ha, glitter. Jeg kan tenke meg at guttungen vil like dette, ja. Det er hans tur, siden det er konfirmasjonsgaven hans, så vi blir med på de ideene han har. Ikke det at det så mange av dem foreløpig, men ...
|
|
|
#43 |
|
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Japanturen nærmer seg - hva må jeg huske?Åh, heldiggris. Jeg bodde i Tokyo i litt over et halvt år en gang på 80-tallet og har savnet byen siden. Har ikke vært der siden og har dermed ikke så mye up-to-date-informasjon å komme med. Det beste rådet jeg har er å spise alle mulige varianter av japansk mat dere kommer over, og prøv å få ruslet litt rundt i bydeler hvor folk bor. Noe av det jeg likte best i Tokyo, var de småbypregede nabolagene med lave hus og masse liv i gatene. Husker ikke lenger noen navn på slike steder, men de finnes forhåpentligvis enda. Et besøk på et sento (badehus) er også verdt å få med seg.
|
|
|
#44 |
|
Textrovert
|
Sv: Japanturen nærmer seg - hva må jeg huske?Ja, vi skal på sento.
|
|
|
#45 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Japanturen nærmer seg - hva må jeg huske?Ørepropper og et litt stort skjerf til å brette over seg er et must til flyturen! Jeg har gjerne et par ullsokker i vesken i tillegg. :frossenpinn dot com: |
|
|
|
|
|
#46 |
|
kamerat
|
Sv: Japanturen nærmer seg - hva må jeg huske?Åååå, Divine, du skal jo bare gjøre sånne ting jeg har lyst til, du!
|
|
|
#47 |
|
Smugleser
|
Sv: Japanturen nærmer seg - hva må jeg huske?Har ikke vært i Japan, men blir veldig fristet etter å ha lest dette. Håper dere får en fin tur!
|
|
|
#48 |
|
Textrovert
|
Sv: Japanturen nærmer seg - hva må jeg huske?Vi skal ikke være så lenge borte, bare seks dager, så vi kommer ikke til å ta med så mye klær. Mener du å få klærne vasket av de ansatte? Er det ikke det veldig dyrt?
|
|
|
#49 |
|
Sperret
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Sv: Japanturen nærmer seg - hva må jeg huske?Så heldig du er! |
|
|
|
|
|
#50 |
|
Textrovert
|
Sv: Japanturen nærmer seg - hva må jeg huske?Det er ikke akkurat billig å dra dit, men ikke avskrekkende heller. Vi er tre voksne som reiser med FinnAir fra London (siden vi uansett må til England før og etter turen), og jeg sjekket bekreftelsen nå og da sto det:
|
|
|
#51 |
|
Sær og kresen
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Japanturen nærmer seg - hva må jeg huske?Husk at det er veldig gunstig kurs på pundet om dagen - NOK8,88, synes jeg at jeg leste her om dagen.
|
|
|
#52 |
|
Sperret
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Sv: Japanturen nærmer seg - hva må jeg huske?
3 voksne for i underkant av 15000 nok er jo alldeles ikke galt. Det er bare fly, sant? |
|
|
|
|
|
#53 |
|
Textrovert
|
Sv: Japanturen nærmer seg - hva må jeg huske?Jepp, kun fly. Vi betalte før jul, så vi betalte mer enn det vi ville gjort nå, sikkert. Men, men ... Jeg hadde uansett trodd det ville koste MYE mer, og ble positivt overrasket over prisene. Men vi måtte lete lenge etter billigere turer som ikke tok flere døgn og krevde overnatting i Helsinki og sånn. Mange turer tok nærmere 30 timer. Men her er vår plan:
|
|
|
#54 |
|
Textrovert
|
Sv: Japanturen nærmer seg - hva må jeg huske?Merkelig, jeg ser nå at denne bekreftelsen ikke er lik den mannen har skrevet ut, for der står det at vi skal ha flybytte i Osaka.
|
|
|
#55 |
|
nerdedame
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() |
Sv: Japanturen nærmer seg - hva må jeg huske?
Japan er dyrt, men ikkje i forhald til Noreg :-) Hotell er cirka som her (for ein definisjon av "her", Oslo og Stavanger er feks ein del dyrare enn det du heilt greitt finn i Tokyo), og spesielt når ein reiser med barn/ungdom er det jo ikkje så nøye kor man bur i Tokyo, sidan ein uansett må ta metroen for å kome seg rundt, så då kan ein plukke litt i forhald til pris heller enn beliggenheit (så lenge ein er *i* Tokyo). |
|
|
|
|
|
#56 |
|
nerdedame
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() |
Sv: Japanturen nærmer seg - hva må jeg huske?Forresten. Sjølv om de skal til Tokyo så vil eg på det sterkaste anbefale å ta turen til Hiroshima. Det tar ca 4 timar med Shinkansen, men koster dessverre mykje (drøyt 30.000 yen t/r). Det er mogleg de kan få flybillettar ein del billegare, og det ser ut som Japan Rail Pass kostar ca 28000 yen - det gjeld på alle Japan Rail-tog, dvs greitt om de skal ut av Tokyo. Det må så vidt eg veit kjøpast på forhand (dvs ikkje *i* Japan). |
|
|
|
|
|
#57 |
|
Textrovert
|
Sv: Japanturen nærmer seg - hva må jeg huske?Jeg ville til Hiroshima, og tenåringen ville til Kyoto, men hurtigtoget var veldig dyrt, og siden vi ikke har så veldig mange dager på oss, bestemte vi oss for å holde oss til Tokyo. Men hvis jeg skal tilbake en gang, skal jeg definitivt til Hiroshima.
|
![]() |
|
|