Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Chai Latte-muffins

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-02-10, 15:45   #61
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Chai Latte-muffins

Opprinnelig lagt inn av Ulvhedina, her.

Jeg har ikke den teen her. Kan man bruke noe annet? Har et meget amputert utvalg av te, kun solbær.

Andre ideer? Eller kan man ganske enkelt bare kutte den ut?

Da hadde jeg heller hatt bittelit mer av krydderet i, og droppet te i melken.

Gammel 28-02-10, 16:30   #62
Slettet bruker
Passiv

Standard

Da er de testet med gulrotkakeaktig krem. Filadelfia, presset sitron og melis.

Jepp - Iset hadde rett, tenker jeg vi bare sier.

Svar med sitat
Gammel 28-02-10, 17:12   #63
Stikka
...

Stikka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ulvhedina, her.

Jeg har ikke den teen her. Kan man bruke noe annet? Har et meget amputert utvalg av te, kun solbær.

Andre ideer? Eller kan man ganske enkelt bare kutte den ut?

Tror ikke det spiller den helt store rollen om du skipper teen. Kanskje litt svakere smak, men sikkert plenty allikevel.

Gammel 28-02-10, 18:13   #64
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lagde disse i dag. Gode, men jeg foretrekker gulrotkake.

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Ostekrem på disse må jo være snadder! Krydderkake og ostekrem er perfekt sammen.

Det tror jeg også. Jeg hadde melis og kokosmasse på mine og tenkte da jeg satte tennene i at det var ostekrem det skulle ha vært.

Gammel 28-02-10, 20:12   #65
Señora
Bør lage seg en tittel selv

Señora sin avatar

Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Jepp, ostekrem var fantastisk, og ekstra godt med appelsinstrøssel for de som liker det.

Alle i selskapet likte dem, men en kan like godt ha litt mer krydder i røren og droppe teen.

Man må like pepperkake ja.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-10, 10:33   #66
Tante Sofie
Bladibladiblaah!

Tante Sofie sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Kardemommeby
Tante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Stikka, her.

Nei de smaker ikke te, de smaker pepperkake. Men indisk chai har jo litt samme smaken. Men igjen indisk chai smaker jo ikke som vanlig svart eller grønn te.

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

TE? De smaker vel ikke noe særlig te, mer pepperkake, vel? Jeg liker heller ikke te, men indisk chai kan jeg drikke mye av, det er jo noe helt annet enn vanlig kjedelig te.

Mine smakte te. Mannen, som heller ikkje likar te, måtte også smake, og konkluderte med at dei smakte te. Kanskje eg kan putte kaffe i neste forsøk? Likar kaffe!

Gammel 03-03-10, 10:51   #67
cilen
re:designer

cilen sin avatar

cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tante Sofie, her.

Mine smakte te. Mannen, som heller ikkje likar te, måtte også smake, og konkluderte med at dei smakte te. Kanskje eg kan putte kaffe i neste forsøk? Likar kaffe!

Det tenkte jeg oså jeg skulle prøve.. Kaffe Latte eller noe mokka/sjokolade kaffe. Helt sikkert godt!

cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-10, 11:02   #68
Tante Sofie
Bladibladiblaah!

Tante Sofie sin avatar

Tante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av cilen, her.

Det tenkte jeg oså jeg skulle prøve.. Kaffe Latte eller noe mokka/sjokolade kaffe. Helt sikkert godt!

Det MÅ jo berre vere godt! :slurp:

Gammel 03-03-10, 11:03   #69
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Hysj med deg !

Gammel 03-03-10, 11:11   #70
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det høres ut som en fortreffelig ide å gjøre dette med KaffeLatte eller (enda bedre) KaffeMocca. Men da bør man nok sløyfe en del av krydderiene i oppskriften. Kanel vil nok fungere helt fint.

Gammel 03-03-10, 11:13   #71
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Det høres ut som en fortreffelig ide å gjøre dette med KaffeLatte eller (enda bedre) KaffeMocca. Men da bør man nok sløyfe en del av krydderiene i oppskriften. Kanel vil nok fungere helt fint.

Det var min tanke også, kanel og kaffe er prima blanding. Kanskje noen mørke sjokoladebiter også.

Gammel 03-03-10, 12:04   #72
cilen

cilen sin avatar

cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Susse, her.

Kanskje noen mørke sjokoladebiter også.

SELVSAGT! Mmmm

Gammel 03-03-10, 19:55   #73
cilen

cilen sin avatar

Standard

Nå er jeg spent her. Har laget røre med kanel, sterk sjokoladekaffe og en hel pakke med mokkabønner. Røren lukter ihvertfall HELT fantastisk godt!

Gammel 03-03-10, 20:42   #74
Tante Sofie
Bladibladiblaah!

Tante Sofie sin avatar

Standard

Ja...??? :venter i spenning:

Gammel 03-03-10, 21:02   #75
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Disse mokkabrowniesene er knallgode. Og i morgen skal jeg lage min egen Isetifiserte versjon av denne cappucinokaken. Skal legge ut oppskrift og bilde av min kake når den er ferdig, gleeder meg.

Gammel 04-03-10, 00:21   #76
cilen

cilen sin avatar

Standard

NAM! De var rett og slett KNALLGODE! Mye mye bedre enn de med te!

Gammel 04-03-10, 16:24   #77
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Standard

NAM! De var rett og slett KNALLGODE! Mye mye bedre enn de med te!

Herlig, da blir det et forsøk på lørdag. De med te ble ganske kjedelige etter min smak, så dette lover godt !

Gammel 06-03-10, 15:26   #78
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Standard

Nå har jeg laget med sterk mørkbrent mokka, hakket 70% sjokolade og kanel. Står i ovnen nå !

Oppdatering: Helt fantastisk ! Hadde økt litt på væskemenden fra originaloppskriften og de gjorde også mye av susen tror jeg

Sist redigert av Susse : 06-03-10 kl 16:16.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-10, 19:58   #79
Slettet bruker
Passiv

Standard

De er nå laget med sukrin, 86 % sjokolade, meierismør fremfor olje og sterk kaffe istedenfor te. Røra var himmelsk.

Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:44.