Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva synes du om Petter Northug og hans uttalelser?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Petter Northug
Synes han er rå, og har egentlig sans for kommentarene. Krydder i sporten. 73 45,91%
Synes han er kjempegod på ski, men liker ikke kommentarene. 27 16,98%
Har ingen formening om han. 40 25,16%
Liker han ikke, og synes han burde holdt seg for god til å slenge kommentarer. 19 11,95%
Deltakere: 159. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-03-10, 08:52   #81
Tussilago
Spoon2

Tussilago sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trøndelag
Tussilago er populærTussilago er populærTussilago er populærTussilago er populærTussilago er populær
Standard

Sv: Hva synes du om Petter Northug og hans uttalelser?

Jeg liker også Petter.
Langrenn blir iallefall ikke kjedelig når han er med .

Gammel 02-03-10, 09:16   #82
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kjente i hvert fall at det knøt seg skikkelig i magen da jeg hentet snuppa i barnehagen i dag og Petter Nordtug ble hyllet som den store helten. Jeg synes ikke han er noe veldig godt forbilde for 5-åringer.

Gammel 02-03-10, 09:45   #83
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg kjente i hvert fall at det knøt seg skikkelig i magen da jeg hentet snuppa i barnehagen i dag og Petter Nordtug ble hyllet som den store helten. Jeg synes ikke han er noe veldig godt forbilde for 5-åringer.

Hvorfor ikke egentlig? Har han sagt eller gjort noe som en 5-åring vil ta skade av å beundre?

Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-10, 10:08   #84
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Han er supergod på ski, han bryr seg ikke om hva andre mener, han viser følelser, han kan oppfør seg dumt og kan summe seg og ta til fornuft igjen etterpå. Joda. Mange har mye å lære av ham.

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Mannen min (34) har finere kropp med tre timer trening i uka enn den guttevalpen som ikke gjør annet enn å trene.

Skal du kjøre en Spinn off av tråden nå kanskje?

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-10, 10:14   #85
Kate
Bør lage seg en tittel selv

Kate sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Jeg synes han er en sjarmerende, selvgod, RÅ skiløper! Me like!

Gammel 02-03-10, 10:22   #86
Tangerine
Eklektisk

Tangerine sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dronningen, her.

Han er supergod på ski, han bryr seg ikke om hva andre mener, han viser følelser, han kan oppfør seg dumt og kan summe seg og ta til fornuft igjen etterpå. Joda. Mange har mye å lære av ham.

Han viste dem ikke så godt. Han måtte gjemme seg litt først. Han som turte å vise de best, felte litt tårer fremfor kamera for å vise at også menn kan gråte.

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-10, 10:29   #87
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tangerine, her.

Han viste dem ikke så godt. Han måtte gjemme seg litt først. Han som turte å vise de best, felte litt tårer fremfor kamera for å vise at også menn kan gråte.

Tror du han gråt fordi han ville vise at også menn kan gråte?

Det er jo litt rart at vi forventer at mannlige skiløpere skal være idealmenn også (om det å vise følelser på denne måten er idealet) i tillegg til å være god på ski.

Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-10, 10:31   #88
Tangerine
Eklektisk

Tangerine sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teflona, her.

Tror du han gråt fordi han ville vise at også menn kan gråte?

Det er jo litt rart at vi forventer at mannlige skiløpere skal være idealmenn også (om det å vise følelser på denne måten er idealet) i tillegg til å være god på ski.

Han kunne velge å stikke slik som Petter.

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-10, 11:03   #89
isola
Kakemonster

isola sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Jeg kjenner at jeg har mye større problemer med uttalelsene til Hjelmeset, etter stafettsølvet. Ihvertfall om vi snakker om å være et forbilde for barn.

Gammel 02-03-10, 11:22   #90
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av isola, her.

Jeg kjenner at jeg har mye større problemer med uttalelsene til Hjelmeset, etter stafettsølvet. Ihvertfall om vi snakker om å være et forbilde for barn.

Hva da? Is i rubben?

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-10, 12:52   #91
Tuneland
grand multipara

Tuneland sin avatar

Tuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt likt
Standard

Jeg lar meg fascinere over alle som virkelig forventer at en som lever av å skulle vinne skirenn, virkelig skal snu seg mot kameraet og smile og si pytt, pytt to minutter etter at han har kommet i mål og innsett at dette gikk skikkelig dritt. Jeg synes det var fornuftig av ham å vente til han hadde roet seg med å vise seg foran kameraet.

Petter Northug går fort på ski, han har tatt tre OL-medaljer. Å vite hvordan han er som person ut fra det som blir sagt og skrevet i media er imponerende.

Gammel 02-03-10, 12:53   #92
Tuneland
grand multipara

Tuneland sin avatar

Tuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt likt
Standard

Gammel 02-03-10, 12:57   #93
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Jeg har sansen for Petter Northug. Han er rett og slett en enormt rå skiløper og evner å ta ut absolutt alt (og litt til). Jeg tror man må være litt spesiell for å nå til topps.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-10, 18:19   #94
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvordan det?
Jeg kan ikke se for meg at 5 åringene evt får med seg alt som skjer i et OL, utenom resultatene og slike ting. Og om de gjør det vil jeg tro at diverse uttalelser fra de voksne i barnas liv har skylden i det.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-10, 21:44   #95
Perhonen
Pessimistisk Optimist.

Perhonen sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Perhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Han er god på ski, det holder i massevis for barna. :-) Fins langt verre, og kanskje i noens øyne også bedre forbilder. Men hvordan skal et sådant forbilde da være? Kjøpt og betalt av media og det norske folk?

Perhonen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-10, 22:25   #96
Mani
Helt vanlig

Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av isola, her.

Jeg kjenner egentlig at jeg har mye større problemer med uttalelsene til mim her enn noen av disse. Vel er det sikkert ment å være både søtt og artig men i mine øyne er det mer malplassert og dumt når voksne oppegående mennesker synes det er gøy å harselere med juling bare fordi noen er teite.

Når vi vet at lærere er den yrkesgruppen som raskest klatrer opp stigen for vold og trusler på arbeidsplassen blir dette mye mer uheldig som forbilde for unge mennesker enn en kjepphøy trønder som er god å gå på ski.

Gammel 02-03-10, 23:10   #97
Elin

Elin sin avatar

Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av amylin, her.

Uten et stort ego hadde han aldri blitt så god,

Hørt sånt tull!
Se på Svindal. Alpinsportens desiderte ener og alltid høflig, vennlig, empatisk med intelligente svar. Sjekk bare siden hans.Helt på det rene at han har lært seg forskjellen på rett og galt,og at han har hatt voksne tilstede under oppveksten som har vært opptatt av å gjøre folk av han, og derfor er han også blitt en flott, vennlig, veltalende og empatisk mann. Mer sexy enn det blir det ikke.

Northug er og blir altfor full av seg selv, men ja, han er stort sett knall-god på ski - det skal han ha!

Gammel 02-03-10, 23:11   #98
Perhonen
Pessimistisk Optimist.

Perhonen sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Perhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tangerine, her.

Krokodilletårer eller???

Menn kan ganske sikkert gråte, de fleste av dem. Det kan jeg også. Men søren om jeg ville stilt opp på NRK og grått i allefall. Samme hva det var for.

Perhonen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-10, 23:13   #99
Elin

Elin sin avatar

Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

forhåpentligvis, og ganske sikkert, så forstår ikke 5-åringene så mye av språkbruken og oppførselen hans utenfor langrenns-sporet, men ser opp til an ene og alene for at han vinner på ski.

Ellers er jeg enig. Northugs oppførsel er ikke noe forbilde-emne. Jeg liker ikke barn som oppfører seg som Northug. Jeg liker enda mindre voksne som oppfører seg som en ufordragelig drittunge - som Northug.

Gammel 02-03-10, 23:20   #100
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Hørt sånt tull!
Se på Svindal. Alpinsportens desiderte ener og alltid høflig, vennlig, empatisk med intelligente svar. Sjekk bare siden hans.Helt på det rene at han har lært seg forskjellen på rett og galt,og at han har hatt voksne tilstede under oppveksten som har vært opptatt av å gjøre folk av han, og derfor er han også blitt en flott, vennlig, veltalende og empatisk mann. Mer sexy enn det blir det ikke.

Northug er og blir altfor full av seg selv, men ja, han er stort sett knall-god på ski - det skal han ha!

Men er det da opplest og vedtatt at alle må/skal være sånn?

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:30.