Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva synes du om Petter Northug og hans uttalelser?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Petter Northug
Synes han er rå, og har egentlig sans for kommentarene. Krydder i sporten. 73 45,91%
Synes han er kjempegod på ski, men liker ikke kommentarene. 27 16,98%
Har ingen formening om han. 40 25,16%
Liker han ikke, og synes han burde holdt seg for god til å slenge kommentarer. 19 11,95%
Deltakere: 159. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-03-10, 19:31   #61
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva synes du om Petter Northug og hans uttalelser?

Scarlett:

Men altså. Det at han er dårlig taper/arrogant vinner/rappkjefta etc er jo en del av pakka hans. Og media elsker det, tydeligvis. Hva mer kan man forlange? "Selvironi"? På hvilken måte da? Jeg synes det høres ut som en viss ironi når han sier at han hadde da ett gir til i spurten og kunne gitt enda mer, etter å ha ramlet sammen over mållinja. Og uansett om han er selvironisk eller rett og slett bare arrogant, så er ikke det noe jeg trenger å bedømme, uttrykket blir forsåvidt det samme.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-10, 19:51   #62
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Scarlett:

Men altså. Det at han er dårlig taper/arrogant vinner/rappkjefta etc er jo en del av pakka hans. Og media elsker det, tydeligvis. Hva mer kan man forlange? "Selvironi"? På hvilken måte da? Jeg synes det høres ut som en viss ironi når han sier at han hadde da ett gir til i spurten og kunne gitt enda mer, etter å ha ramlet sammen over mållinja. Og uansett om han er selvironisk eller rett og slett bare arrogant, så er ikke det noe jeg trenger å bedømme, uttrykket blir forsåvidt det samme.

Helt enig. Og det Scarlett sa.
"Selvironi", "god taper" og "tap og vinn med samme sinn"-mentalitet er vel ikke akkurat de nyttigste egenskapene du kan ha hvis du skal konkurrere på dette nivået. Som idrettsutøver synes jeg han er helt topp, takke meg til det fremfor disse PK-folkene som står med falske, tapre smil og later som om de er så storsinnete og reale - fordi det er det de har blitt dressert til på ett eller annet mediehåndteringskurs. :blæh:

Men jeg ville ikke vært kjæresten hans, altså. :hypotetisk problemstilling:

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-10, 20:21   #63
Mani
Helt vanlig

Blogginnlegg: 1
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg synes det er litt barnslig jantelovaktig å irritere seg over denne karen. For meg virker han bare som en skikkelig skinerd, han er rågod på det han driver med og tydeligvis helt vanvittig engasjert. At han da i tillegg er kjepphøy og dårlig taper tar jeg bare med som en del av helheten.

Jeg er i grunnen rørende enig med Skremmern.

Gammel 01-03-10, 20:25   #64
Mani
Helt vanlig

Blogginnlegg: 1
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ja og med Claire også.

For meg blir det helt merkelig å heller ønske seg glattpolerte gutter og menn.

Gammel 01-03-10, 20:27   #65
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Forøvrig er jeg ganske imponert over alle journalister som VET hva Northug både tenker og mener hele tiden.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-10, 20:32   #66
Ulvefar
I menneskeham

Ulvefar sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Scarlett:

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-10, 20:54   #67
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mani, her.

Jeg synes det er litt barnslig jantelovaktig å irritere seg over denne karen. For meg virker han bare som en skikkelig skinerd, han er rågod på det han driver med og tydeligvis helt vanvittig engasjert. At han da i tillegg er kjepphøy og dårlig taper tar jeg bare med som en del av helheten.

Jeg synes det er barnslig å stemple andre som barnslige fordi de mener at en rågod skinerd ikke er unntatt forventningene for det de måtte synes er sympatisk opptreden. :barnslig:

Gammel 01-03-10, 21:02   #68
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg synes han fremstår som en egoistisk drittunge, men slike er jo gjerne gode på det de driver med.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-10, 21:02   #69
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Jeg synes det er barnslig å stemple andre som barnslige fordi de mener at en rågod skinerd ikke er unntatt forventningene for det de måtte synes er sympatisk opptreden. :barnslig:

Den som sier at andre er barnslig, den er barnslig selv.

Nei, altså, hvor sympatisk han egentlig være? Overfor hvem? Er det noen som seriøst føler seg mobbet?

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-10, 21:04   #70
Patsy
Ingen tittel

Patsy sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Patsy er populærPatsy er populærPatsy er populærPatsy er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jeg digger hele han!

Jeg syns Gunde Svan begynner å bli ganske patetisk nå.

Patsy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-10, 21:11   #71
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, altså, hvor sympatisk han egentlig være? Overfor hvem? Er det noen som seriøst føler seg mobbet?

For min del må han gjerne være den største drittsekken i verden. Så lenge jeg får mene hva jeg vil om ham. Men jeg antar at de som er fryktelig opptatt av hva skattebetalernes penger går til av alskens sludder og vås vil synes at han bør klinke til med en Bjørn Dæhlie lightversjonoppførsel i det minste. (Jeg antar at disse gutta ikke er fullreklamifisert inntektsmessig?)

Gammel 01-03-10, 21:15   #72
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Men jeg antar at de som er fryktelig opptatt av hva skattebetalernes penger går til av alskens sludder og vås vil synes at han bør klinke til med en Bjørn Dæhlie lightversjonoppførsel i det minste

Utnytte kjendisstatusen til å reise på NRK-finansierte gutteturer, selge overpriset sportstøy og spekulere i eiendom, mener du?

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-10, 21:50   #73
Maki
Erfaren

Maki sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Maki er populærMaki er populærMaki er populærMaki er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Robyn, her.

For meg er det idretten som gjelder, personligheten til utøverne bryr jeg meg egentlig fint lite om.
At idrettsutøvere stort sett er en gjeng med egosentriske råtasser som stort sett ikke ser lengre enn sin egen nesetipp burde da ikke komme som noen overraskelse.

Jeg blir mest lei alle utenforstående som skal mene så mye og avisoverskrifter om alt annet enn det som presteres i sporet.

Klart han var utrolig skuffet etter de første rennene i OL, dette har han trent til i veldig lang tid og han hadde et enormt press på seg. Det kan da ikke bare være jeg som har full forståelse for at gutten føler for å gjemme seg litt og ikke har veldig lyst til å snakke med media?

Klart, han hadde nok vunnet på å oppføre seg litt mer sympatisk. Men samtidig syns jeg på ingen måte han har gjort seg fortjent til det råkjøret som kom i etterkant.

Opprinnelig lagt inn av Perhonen, her.

Hvor skal vel han ha lært "fine manener" og fått tid til å utvikle "riktig" sosial kompetans slik som han har sprunget rundt i skiløypene og skogen de siste årene? Det er der hans fokus har vært, å bli god i en veldig individuell sport. Da "er" man ikke så veldig mye sammen med andre hele tiden. Han er god og står for det. Han har ingen falsk beskjedenhet. Når han ikke får det til (brekker staver osv) så er det klart han blir skuffet. Hva hadde vi ønsket oss da, at han skulle rast over "idiotiske svensker" foran kamera?? Tror det var bra han fikk noen timer for seg selv jeg. Ville jeg ha trengt også. Mulig han rangeres som underholdnings artist i våre øyne, men i egne er det idretten som har fokus.

Og i Norge som i andre land slår janteloven til som aldri før. Du må gjerne være god, men ikke skryt av det selv i allefall.

Dustete. Får mer og mer sans for fyren jeg. Han fremstår som ærlig.

Opprinnelig lagt inn av Cille, her.

Han er jo bare 23? 24? år. Selvironien kommer kanskje med alderen?

Ellers er jeg enig med Kanina. Media hauser dette opp. Han er rå i spurt og en skikkelig dårlig taper. Og dårlige tapere har nok det ekstra giret som skal til, på godt og vondt.

Scarlett:

Han er litt hunk i den reklamen han springer rundt og handler og hopper over handlevogner og sånn.

Northug er ikke pefekt, han kan komme med idiotuttalelser som oss andre. Han er engasjert og lidenskapelig opptatt av det han gjør. I kombo med høyt konkurranseinstinkt, smeller det i blant. Helt forståelig. Jeg synes han er morsom, og han er seg selv - på godt og vondt.

Enig med mange - og jeg liker Petter, og hele pakken!

Maki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-10, 22:34   #74
Anuk
Bør lage seg en tittel selv

Anuk sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Synes han er en dust. Slik han framstår, bare bekrefter han min misstanke om at idrettsfolk er tullinger. (og jeg gidder ikke moderere språket, jeg legger meg på hans nivå)

Det forundrer meg at ikke avisene dro fram noe med at "nå har endelig Petter fått prøve seg i voksenskirenn" eller noe slikt, da ting gikk som verst i OL.

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-10, 23:03   #75
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har overhodet ikke fulgt med på OL og har ikke fått med meg stort av hele sirkuset, men på en mer generell basis vil jeg gjerne si at geniforklarte mennesker - enten det er innenfor sport, kunst, kultur eller annet - kan godt være dritflinke OG normalt sympatiske.

Petter får lov å være akkurat som han vil for meg, jeg har ikke rukket å irritere meg en millimeter. Men ekstremsærhet er ikke en forutsetning for å være best, altså.

Selv synes jeg det er kult med folk som ikke er flinke på bekostning av alt annet fint, liksom - for å sette det hele veldig på spissen.

Han er kjekk, da.

Gammel 01-03-10, 23:55   #76
Anuk

Anuk sin avatar

Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Jeg har overhodet ikke fulgt med på OL og har ikke fått med meg stort av hele sirkuset, men på en mer generell basis vil jeg gjerne si at geniforklarte mennesker - enten det er innenfor sport, kunst, kultur eller annet - kan godt være dritflinke OG normalt sympatiske.

Jeg ser mye på tennis, og der er det spillere som er mye større stjerner enn det noen langrennsløper noen gang kommer til å bli. De driver også en individuell idrett på toppnivå, så man må regne med at de er ekstreme vinnertyper, med store ego som hater å tape. Men jeg har sjelden sett idrettsutøvere oppføre seg så sympatisk både når de vinner og når de taper, som enkelte av toppspillerne der gjør.

Det er forsåvidt greit å være seg bevisst at man er god, og ikke legge sjul på det. Men man må vise en viss respekt for motstander og man må takle å gjøre jobben sin også på en dårlig dag. Som 23 - 24 åring i idrett er man for gammel til at ting kan bli bortforklart som umodenhet.

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-10, 00:01   #77
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Blogginnlegg: 247
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg digger hele han!

Han er litt hunk i den reklamen han springer rundt og handler og hopper over handlevogner og sånn.

Northug er ikke pefekt, han kan komme med idiotuttalelser som oss andre. Han er engasjert og lidenskapelig opptatt av det han gjør. I kombo med høyt konkurranseinstinkt, smeller det i blant. Helt forståelig. Jeg synes han er morsom, og han er seg selv - på godt og vondt.

Fullstendig enig med Skremmern! Digger Petter! Uten et stort ego hadde han aldri blitt så god, dessuten har han en ironisk tone i en god del av uttalelsene sine som forsvinner i overskriftene. Synes intervjuet etter at han knakk staven var utrolig morsomt, spesielt når man så redigeringene i etterkant. "Tar du selvkritikk på oppførselen din i etterkant av løpet?" "Ja, jeg tar masse selvkritikk." Og overskriften ble: Petter tar selvkritikk for oppførselen sin, og ingen tok noen notis av den ekstremt ironiske tonen hans.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-10, 00:46   #78
Brutus_

Brutus_ sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Brutus_ er populærBrutus_ er populærBrutus_ er populær
Standard

Jeg liker ikke Gunnar Svan, eller hva det er han heter.

Gammel 02-03-10, 00:56   #79
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Han er skitgod på ski og morsom. *masse selvkritikk*
Hvilke andre norske mannlige skiløpere genererer sånn interesse?

Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-10, 04:38   #80
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Jeg liker Petter jeg.
En litt sleivkjefta, ungjypling bør det være plass til.
Og han er et råskinn på ski.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:31.