Sv: Hvordan giftet du deg?
Vi hadde minibryllup, men allikvel full pakke. Planlagt og gjennomført i løpet av 3 uker. Vielsen skulle vi egentlig ha i et lite kapell, men mannen min syntes ikke det var noe fint der og vi valgte kirken i steden. Kjolen kjøpte jeg to uker før, den var sponset av min mormor, brudekjole, men enkel og uten dilldall. Kostet meg 1400,- Ingen visste noe på forhånd før de fikk invitasjonen i postkassa, med unntak av forloverne våre som ble spurt med en gang vi fant ut at vi skulle gifte oss.
Familie og venner plukket hvitveis og eføy, kolleger bakte kaker og svigermor tok jobben med bryllupskake på strak arm !
Det kom mange i kirken, tidlig vielse på en lørdag, personlig og høytilig !
Etterpå var det fotograftering, og fatter hadde i hemmelighet ordnet vetaranbil som hentet oss, det var litt artig. Selskapet var veldig enkelt og passet oss perfekt: uformell lunsj på en bondegård i nabolaget som har selskapslokale. Der hadde venner og familien pyntet kvelden før. Vi var kun nærmeste familie samt forlovere med ektefeller. Min favorittkusine og tante serverte oss. Vi var 18 gjester totalt. Etter mat og kaker gikk folk hjem. Om kvelden dro vi på en bedre restaurant med forloverne og deretter ut på bar, fortsatt i fullt bryllusputstyr. Brudevalsen ble tatt på Draaben kl 2 om natta med kassegitar og allsang. Et minne for livet !
Vi konkluderte med at alt ble perfekt, til og med været. Enkelt, høytidelig først og så rimelig texas og helt oss.