Sv: Shabby chic, in eller ut?
Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.
Alt som ikke ser ut som stuer fra attenhundretallet? neida, jeg fjaser. Jeg syns at de fleste husene til f. eks. Norske Hus er relativt umoderne og "safe, med unntak av et par stykker. Domino syns jeg er et greit, vanlig hus, som ikke har en slags retroromanse, men jeg syns ikke det er nøytralt. Da Vinci er jo helt klart inspirert av funksjonalismen, og er kanskje ikke huset for en chabby chic-er. Jeg syns forresten også det har gått inflasjon i ordet "funkis", og funkis er ikke nødvendigvis det samme som moderne.
Det er litt den samme greia som endel kommuner kjører på hyttebebyggelsen sin, de vil ha hytter som ser ut som de er eldgamle, jeg syns det er så utrolig harry!
Nei, det er ikke så lett dette her. Jeg har store problemer med å se hva som egentlig kjennetegner den epoken vi er inne i og hva som egentlig eventuelt skulle være nøytralt. Og så skal man plassere det inn i et eksisterende område også kanskje, og da bør det jo kle omgivende bebyggelse. mange av de husene der er inspirert av diverse tidligere tider. Jeg har også grunnleggende litt avsmak for ting som utgir seg for å være noe annet enn de egentlig er, men for sånne som meg som egentlig ikke har peiling er det ikke så enkelt å navigere.
B.M. ikeahus uten dill.